Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Har planlagt en tur til London med noen venninner. Men etter at ting er bestilt har det gått opp for meg at de andre har et ganske annet syn på hva vi skal gjøre der. Jeg hadde sett for meg at vi skal gå på museer og se severdighetene i London først og fremst. Men nå har jeg forstått at de andre vil shoppe, shoppe, shoppe. Og ikke bare det, de vil på den kjedeligste form for shopping jeg vet - klær og sminke. For meg er det egentlig ikke noe problem å dra rundt alene i byen mens de andre shopper. Det er uaktuelt for meg å bruke penger på tur og bare dilte etter i klesbutikker, og ikke få sett severdighetene. Men de andre synes tydeligvis dette er helt merkelig og sært. Hva ville dere gjort? Diltet etter, eller opplevd det dere ville selv? Hvordan ville dere reagert om en i flokken valgte å dra rundt på egenhånd? Kan da ikke avlyse turen heller, bare fordi de andre vil andre ting?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Ta noen dager/timer på egenhånd! De kan ikke bli sure over at du velger å gjøre noe annet, og du virker fornøyd over å gå alene. Det må vel være den beste løsningen for at det ikke skal bli noen sure miner?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Ta noen dager/timer på egenhånd! De kan ikke bli sure over at du velger å gjøre noe annet, og du virker fornøyd over å gå alene. Det må vel være den beste løsningen for at det ikke skal bli noen sure miner? Ja fra mitt ståsted, men de virket nesten som de tok det som en spøk da jeg foreslo det.... "vi finner noe du liker også", sier de. Og det kan jo hende vi finner klesplagg jeg liker, det er jo bare det at klesshopping er så dørgende kjedelig! Og som sagt, jeg betaler jo ikke flere tusen for å på kjøpt noen muligens litt billigere klær enn hjemme :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Ja fra mitt ståsted, men de virket nesten som de tok det som en spøk da jeg foreslo det.... "vi finner noe du liker også", sier de. Og det kan jo hende vi finner klesplagg jeg liker, det er jo bare det at klesshopping er så dørgende kjedelig! Og som sagt, jeg betaler jo ikke flere tusen for å på kjøpt noen muligens litt billigere klær enn hjemme :gjeiper: Så lenge det faktisk er flere venninner som kan gå sammen (= ikke bare én som blir gående alene), bør det da ikke gjøre noe at du rusler litt rundt for deg selv. Kanskje de tror at du er fornærmet/lei deg for at de ikke vil gjøre de samme tingene som deg? At de prøver å gjøre det godt ved å si at "vi finner ting du også vil like"? Ta det opp med de igjen og si det som det er - du orker ikke klesshopping og vil heller bruke tiden på andre ting - og at det er helt greit for deg. Dere kan møtes til lunsj/middag/andre ting senere på dagen. Legg vekt på at det ikke gjør deg noen ting å gå alene slik at de ikke får dårlig samvittighet eller whatever.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Jeg er som deg, jeg finner shopping drepende kjedelig, og jeg betaler ikke for en ferietur som kun innebærer å se innsiden av en butikk. Jeg vil se på severdigheter. Jeg ville helt klart gått alene. Sagt det som det er, at du synes shopping er fryktelig kjedelig, men at du ikke har noe imot å gå alene noen timer om dagen mens de shopper. Dere kan jo møtes til lunsj og middag og slikt midt på dagen, og om kveldene når de har shoppet fra seg.
gustav Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 enig med dere siste. London er en helt suveren 'møtes-om-et-par-tre-timer-by' fordi den er så lett å ta seg frem i med tuben. Så hvis dere avtaler å ha alle måltider og kveldene sammen og dere på dagtid i tillegg får gjort hva hver og en har mest lyst til: ja så kan vel få ting være bedre enn det:) God tur!
leila Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Forstår ikke helt problemet hvis dere er "gode" venninner. Du kan jo bare si til dem at du går alene en tid og titter for deg selv uten at det skal skape de store problemene. Jeg er også av den typen som heller vil "oppleve" byen enn å shoppe ,som jeg kan gjøre hjemme. Mennesker er jo forskjellige og er de gode venninner forstår de og dere kan møtes til lunsj, middag etc. som foreslått. God tur!!
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Finn ut hva du vil se, og informer venninnene dine om dette (dere bør jo ta et par møter før turen for å planlegge ting og skravle og glede dere til tur, det er jo halve turen, det). Kanskje noen til og med blir med deg på et par av severdighetene? Mange dilter på shopping fordi de ikke vet om noe annet. Kanskje noen vil ha litt kulturelt påfyll også? Og så kan jo du bli med dem noen av dagene, det er viktig at du ikke bare går for deg selv, da kan de andre få inntrykk av at du synes de er teite (jenter er så dumme sånn). :-)
Bomullstrusa Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 Hvis de ikke har vært i byen før, kan jeg ikke se for meg at de ikke vil være med å se på noen severdigheter. Skal selv ut å reise med en venninnegjeng snart, og er spent på hvordan vi løser den samme floken. Selv vil jeg veldig gjerne shoppe, men også veldig gjerne få sett byen og de største severdighetene. Det er vel én i vår gruppe som er som deg, så det kan jo bli spennende.. Jeg blir med på det som er, så lenge jeg føler jeg ikke går glipp av noe, det være seg både severdigheter og butikker. Liker ikke når det blir sånn at man føler man MÅ være med på noe; så hvis du var med oss, og ikke ville bli med til et kjøpesenter f.eks., hadde ihvertfall jeg satt pris på å ikke bli "presset" til å bli med et annet sted istedet, hvis jeg gjerne ville gå gjennom butikkene der vi allerede var. Da hadde det vært bedre om du faktisk gikk alene, selv om det kanskje høres kynisk ut.... Med oss blir det kanskje vanskelig å dele opp gruppen også, i og med at alle unntatt én er veldig interessert i shopping. Det er ikke lett å gjøre alle til lags, men man må kunne inngå noen kompromiss på veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå