Gå til innhold

Noen med lik hud som meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store problemer med å finne en riktig foundation til meg selv på egen hånd, og lurer på om det er noen kloke hoder her som kan litt, og har noen tips?

Huden min er lys, men lett fregnete, har veldig ujevn farge, lett irritert hud(sensitiv), plaget av tørrhet og blir fort rød. Er også plaget med noen kviser på hake og nese vanligvis, og har noen dype arr på kinnene/haken.

Jeg er i desperat søken etter en fin, lett foundation som dekker mine behov. I dag bruker jeg I.D medium beige, men opplever denne som veldig vanskelig å føre jevnt på. I tillegg blir ansiktet mitt veldig gusjegult(tror jeg har feil farge) og jeg tør nesten ikke se på folk når jeg er ute i dagslys, fordi jeg føler meg så oversminket.

Jeg har også en Maybelline Mousse som fungerer litt som concealer, men den er veldig uttørrende. Jeg bruker mye fuktighetskrem(Biotherm sin lyserosa aquasource), men allikevel...

Er det noen som har forslag? Eller hva jeg bør gjøre for huden min for å få den jevnere og penere? Vil ha ferskenhud:(

Videoannonse
Annonse
Gjest Golden Girl
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med Chanel sin Vita llumier (el noe sånt, husker ikke hvordan det staves... :sjenert:

Skrevet
Jeg er kjempefornøyd med Chanel sin Vita llumier (el noe sånt, husker ikke hvordan det staves... :sjenert:

Heisann!:) etter at jeg har lest dine behov trenger du en foudation som dekker godt,samtidig som gir bra med fukt og lite parfymestoffer i. dream matte mousse er utrolig uttørkende hud, jeg har denne og har normal hud og tørker min hud ut noe enormt, og du har i tilegg tørr og sensetiv hud, kast denne! dette vil ødelegge din hud hvis du forsetter og bruke denne...

Spør på et parfymeri om råd om fargevalg+ foundation. hvis jeg var deg ville jeg prøvd Clinique sine foundations, disse er allergitestet og 100% parfymefri, noe som du burde ha pga tørr/sensetiv hud. Siden du har medium beige og er veldig lys med mye freger, er dette en veldig feil farge for deg. du er fair i fargetonen din:) Spør på et parfymeri og de vil hjelpe deg veldig bra med fargevalg+ merke. Estetique har Clinique merke

Skrevet
Heisann!:) etter at jeg har lest dine behov trenger du en foudation som dekker godt,samtidig som gir bra med fukt og lite parfymestoffer i. dream matte mousse er utrolig uttørkende hud, jeg har denne og har normal hud og tørker min hud ut noe enormt, og du har i tilegg tørr og sensetiv hud, kast denne! dette vil ødelegge din hud hvis du forsetter og bruke denne...

Spør på et parfymeri om råd om fargevalg+ foundation. hvis jeg var deg ville jeg prøvd Clinique sine foundations, disse er allergitestet og 100% parfymefri, noe som du burde ha pga tørr/sensetiv hud. Siden du har medium beige og er veldig lys med mye freger, er dette en veldig feil farge for deg. du er fair i fargetonen din:) Spør på et parfymeri og de vil hjelpe deg veldig bra med fargevalg+ merke. Estetique har Clinique merke

Tusen tusen mange takk for gode råd!:) Jeg bruker Clinique sin øyekrem, og er veldig fornøyd med den, visste ikke de hadde foundation, men det skal jeg absolutt prøve! Heldigvis er det estetiqe som er på kjøpesenteret her også, der jeg pleier å kjøpe fuktighetskrem:)

Igjen, takk skal du ha, utrolig fint å få noen ekspertråd:)

Skrevet
Tusen tusen mange takk for gode råd!:) Jeg bruker Clinique sin øyekrem, og er veldig fornøyd med den, visste ikke de hadde foundation, men det skal jeg absolutt prøve! Heldigvis er det estetiqe som er på kjøpesenteret her også, der jeg pleier å kjøpe fuktighetskrem:)

Igjen, takk skal du ha, utrolig fint å få noen ekspertråd:)

Bare hyggelig:) jeg og har øyekremen til Clinique, bra produkter!:) Clinique har også make- up ja! Så flott at Estetiqe var der du bodde! da er det bare til å spør i vei ekspert damene;)

Skrevet

Jeg er veldig glad i shiseido sine produkter, de er parfymefri og lette og gode. Veldig fine for oss med sensitiv hud! Jeg har en farget dagkrem der i fra som jeg bruker i stede for foundation, jeg trenger ikke så mye dekking, og den er bare super god.

Skrevet

Denne er også min favoritt! Vitalumiere tror jeg det skrives. Hehe. Ikke helt sikker jeg heller ;)

Skrevet

Må bare si at jeg har akkurat likedan hud!! Skulle nesten tro det var jeg som skrev det....Er utrolig frustrerende :gjeiper: Fregner, ujven hud, tørre flekker, kviser, porer, rødhet, irritasjon..u name it!!

Jeg har prøvd alt av foundation, chanel, clinique, dior, dermalogica, i.d...etc. Hadde ofte problem med at foundationen la seg utenpå huden, i tørre flekker og i porer.

Har vært mest fornøyd med mineralfoundation fra Jane Iredale og Glo Minerals. I.D tålte jeg ikkje og fikk bare mer ujevn hudfarge, røde flekker pga Bismuth Oxycloride som det inneholder. Jeg anbefaler deg å prøve desse to merkene, de har også flytende foundation om du foretrekker det. Kjøp på ebay, da det er under halv pris enn i Norge. Du kan først bestile småprøver, noe man får på ebay..og deretter velge/blande farger. Gå inn på nettsidene tile Jane Iredale/Glo minerals, der ligger alle fargene og beskrivelse av dem :) Lykke til!!

• 1 måned senere...
Skrevet

hei:)

jeg har også vært på utkikk etter en bra foundation en stund, og har irritert og kvisete hud jeg og:P

det er et nytt amerikans merke som Cubus har begynnt å selge som heter Makeup Factory. jeg tenkte her om dagen at jeg ville prøve dette, så jeg kjøpte den foundationen som heter "luxury foundation with concealer" til 200kr! og da får du som du sikkert skjønte med en concealer i lokket av foundationen.

jeg likte denne kjempe godt og den dekker bra. men siden det ikke er mineral foundation skal jeg bruke den bare i helgene;) ellers bruker jeg id.bare minerals fargen light;) liker denne veldig godt!

et godt tips for å få id foundationen til å dekke bedre bør du ta noen få dråper vann i lokket, å så ta pudder på kosten og blande dette sammen i lokket. da blir det en mer foundation konsistens;) funker veldig bra;) å da blir det ikke så tørt for huden heller;)

lykke til!

• 4 måneder senere...
Skrevet

Kaster meg på en gammel tråd:)

Har akkurat samme hud som er beskrevet i innlegg 1! bruker id. pudder med fargen fairly light, men vil prøve noe nytt og dekkende av mineralpudder. Vil åsså prøve en som jør meg litt brun som jeg kan ha over den dekkende:) Hvilken farge trenger jeg om jeg vil prøve jane iredale eller glo minerals?

Har noen forslag til en god krem i tilegg?:) muligens serum lr noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...