Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg trakk en visdomstann i mårres og fikk beskjed av tannlegen om at jeg ikke skulle drikke alkohol i kveld. Han sa ikke noe om hvorfor og jeg kom ikke på og spørre heller. Jeg skal ikke gjøre det altså, men jeg bare lurte på om noen vet hvorfor man ikke kan det? Jeg fikk lokalbedøvelse og trekkingen var helt ukompilsert. Er det fordi kroppen ikke skal ha rus (og i såfall hvorfor?) eller fordi det ikke skal komme alkohol borti hullet hvor tannen sto? Noen som aner?
Pingting Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Hei Det er nok fordi at alkohol (også bare bittelitt) gjør at man begynner å blø lettere - noe som ikke er helt bra når man har et sår i en fuktig munn som gror ganske sent. Jeg fikk også denne beskjeden da jeg trakk tenner, samt streng ordre om å ikke trene hardt, løpe eller andre ting som øker blodtrykket. Jeg ville nok vært lit forsiktig om jeg var deg, jo lengre såret er åpent, jo større sjanse for at det går betennelse i såret. Det har jeg hatt - AUUUUU!
Sirena Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Hei, jeg trakk også en visdomstann i går! Fikk samme beskjeden, ikke alkohol, ikke trene, ta det litt med ro. Tannlegen sa ingenting om hvorfor, og jeg kom heller ikke på å spørre, men forklaringen til Pingting høres logisk ut. Og skyll med sånn betennelsesdempende munnskylling, husker ikke hva det heter i farta. På apoteket.
Pingting Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 ...synes det er litt dårlig gjort at de ikke sier fra? Min sa heller ingen ting nemlig (kom ikke på å spørre heller), men jeg er så praktisk anlagt at jeg har en venninne som studerer til å bli sykepleier Jeg tror det er fordi at alkoholen enten gjør at blodet blir tynnere, enn at blodtrykket øker... Lykke til dere to, det er et STYR å ha trukket tenner!
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Alkohol øker blødningstendensen ja. Man skal også være forsiktig med for mye munnskylling etterpå, det koagulerte blodet nedi hullet bør få ligge i fred slik at det gror fint.
Lise_ Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 :klø: jamen... Da jeg trakk visdomstann sist fikk jeg bare beskjed om ikke å spise de to nærmeste timene. Og holde den "bomull"-tingen på plass mellom tannen og tannen som ikke lenger var der, for at blødningen skulle stoppe......
Pingting Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Hmmmm.....rart. Men måtte du sy? Kanskje det er verre hvis man må sy?
Gjest Bolledeig Skrevet 15. september 2008 #9 Skrevet 15. september 2008 Trekker man oppe må man gjerne ikke sy. Da slutter det ofte å blø ganske tidlig også. Fikk heller ikke noen instruksjoner ang alkohol, men mitt sluttet også å blø etter en knapp halvtime..
Pingting Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Da er det sikkert tennene nede som er syndebukkene da! Jeg har trukket alle fire, men tok dem to og to (på hver side), så fikk jo samme beskjeden hver gang. Begge de nede måtte sys. Uansett, godt å bli kvitt dem! Hihi.
Lise_ Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Beklager å ødelegge løsningen men jeg har trukket begge nede. uten å sy........
Gjest Bolledeig Skrevet 16. september 2008 #12 Skrevet 16. september 2008 Det varierer veldig, vil jeg tro. Jeg har fått beskjed om at mine skal ut, men de er ikke kommet nok ut til at jeg kan trekke dem "vanlig" og da må man skjære - og forståelig nok også sy etterpå.
Lise_ Skrevet 16. september 2008 #13 Skrevet 16. september 2008 Det varierer veldig, vil jeg tro. Jeg har fått beskjed om at mine skal ut, men de er ikke kommet nok ut til at jeg kan trekke dem "vanlig" og da må man skjære - og forståelig nok også sy etterpå. skjære????? det høres jo helt grusomt ut......
Pingting Skrevet 16. september 2008 #14 Skrevet 16. september 2008 Jeg måtte skjære på en av mine nedre, og tro meg - man merker det ikke en gang! Området bedøves jo, og jeg merket ikke en gang trykket fra skalpellen. Hadde ikke tannlegen fortalt meg at han skulle skjære ville jeg fortsatt levd i lykkelig uvitenhet Rart, sånne ting høres alltid så mye verre ut enn deer. Tanna på motsatt side fikk jeg beskjed om at måtte knekkes i to for å få den ut. Da begynte jeg å vurdere rømningsmulighetene! Men faktisk: Jeg merket ikke at han gjorde det heller! Ble veldig forvirra da han plutselig dro ut en halv tann av munnen min! Rare munnen, og fine bedøvelsen 1
Lise_ Skrevet 16. september 2008 #15 Skrevet 16. september 2008 (endret) Jeg måtte skjære på en av mine nedre, og tro meg - man merker det ikke en gang! Området bedøves jo, og jeg merket ikke en gang trykket fra skalpellen. Hadde ikke tannlegen fortalt meg at han skulle skjære ville jeg fortsatt levd i lykkelig uvitenhet Rart, sånne ting høres alltid så mye verre ut enn deer. Tanna på motsatt side fikk jeg beskjed om at måtte knekkes i to for å få den ut. Da begynte jeg å vurdere rømningsmulighetene! Men faktisk: Jeg merket ikke at han gjorde det heller! Ble veldig forvirra da han plutselig dro ut en halv tann av munnen min! Rare munnen, og fine bedøvelsen Plutselig ble jeg litt redd tannlegen..... Jeg har bare borret 2 ganger, og trukket 2 ganger, og denne skrekkhistorien gjorde meg dårlig. Håper du har rett ang auau Endret 16. september 2008 av Lise_
Gjest Bolledeig Skrevet 16. september 2008 #16 Skrevet 16. september 2008 De jeg har snakket med som har gjort denne operasjonen har klart seg alldeles utmerket Tror det er langt verre ting man kan gjøre "inni der"
Siiw Skrevet 10. mai 2009 #17 Skrevet 10. mai 2009 hehehe! Når jeg tenker meg om så måtte jeg sy - nede! etter visdomstenne! den første gangen fordi jeg hadde litt for mye hud i kjeften: p ofte jeg beit i kjøtte :S så var godt at det ble tatt unna...! og andre gangen måtte jeg å sy! - huff! var hos en anna tannlege - (samme plass - tannlegen min hadde ferie) jeg fikk til sammen nærmere 8 sprøyter ! forskjellige greier.. så når det endelig var unnagjort og sydd! så sa hun vær forsiktig når du reiser deg opp - jeg bare jada.. og reiste meg opp fort! haha!! var utroolig svimmel: P ikke rart.. og nå skal jeg og trekke siste tann oppe!!!! 26 mai og den 30 mai skal jeg feire 20 års dagen min;- / tror kanskje jeg skal høre om dem har mulighet til og ta det før ! alkehol 4 dager etter ? får ringe å høre..!
Siiw Skrevet 10. mai 2009 #18 Skrevet 10. mai 2009 hehehe! Når jeg tenker meg om så måtte jeg sy - nede! etter visdomstenne! den første gangen fordi jeg hadde litt for mye hud i kjeften: p ofte jeg beit i kjøtte :S så var godt at det ble tatt unna...! og andre gangen måtte jeg å sy! - huff! var hos en anna tannlege - (samme plass - tannlegen min hadde ferie) jeg fikk til sammen nærmere 8 sprøyter ! forskjellige greier.. så når det endelig var unnagjort og sydd! så sa hun vær forsiktig når du reiser deg opp - jeg bare jada.. og reiste meg opp fort! haha!! var utroolig svimmel: P ikke rart.. og nå skal jeg og trekke siste tann oppe!!!! 26 mai og den 30 mai skal jeg feire 20 års dagen min;- / tror kanskje jeg skal høre om dem har mulighet til og ta det før ! alkehol 4 dager etter ? får ringe å høre..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå