Gå til innhold

PS3 spill for jenter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

Noen som kan anbefale noen PS3 spill som ikke er skytespill, fotballspill eller bilspill? Type spill som passer oss damer? :)

Skrevet

Jeg liker Ratchet and Clank veldig godt :) Det er jo våpen, men de er veldig morsomme.

Skrevet

Jeg liker ratchet and clank og sonic. Er desverre veldig få jentespill til ps3 :sur:

Skrevet

Playstation har jo satt seg mål å være en guttemaskin, men om den er av den versjonen som kan spille ps2 spill så er det litt lettere, men bortsett fra det må jeg nok anbefalle å ratchet og clanck jeg og....

Skrevet

Ratchet and Clank er kjempegøy :) jeg spiller mye Crash Bandicoot også, som jeg har kjøpt i ps3 store.

Men mest av alt går det i Buzz!! :D Spiller både med samboer, med venner og mot venner/ukjente online.

Skrevet

Veit ikkje om eg er til så stor hjelp, er glad i skytespel. Men utanom det så synes eg Tiger Woods er veldig bra. Treng ikkje ver spesielt interessert i golf for å like dette spelet, og er lett å sette seg inn i.

Skrevet
Jeg liker Ratchet and Clank veldig godt :) Det er jo våpen, men de er veldig morsomme.

Enig i denne ;)

Skrevet
Er desverre veldig få jentespill til ps3 :sur:

Veldig få! Enig i dette.. :trist: Også er enig i at Ratchet&Clank er bra spill, men jeg er nå ferdig med de begge. :sjenert::sukk:

Skrevet
Hva er "jentespill"?

Regner med det er "femi" spill som gjerne er søte og enkle.

Skrevet

Hvilke "jentespill" finnes til til Xbox da, bortsett fra Viva Pinata..?

Skrevet

Ikke så alt for mange der heller, men du kan i det minste spille de gamle spillene. Spyro, crash, ratchet & clank o.s.v.

Skrevet

Jeg tror ikke helt jeg forstår konseptet "jentespill" (og har vel heller ikke så mye til overs for det), men jeg vil personlig anbefale Folklore og The Elder Scrolls IV: Oblivion. To veldig bra spill på ganske så forskjellige måter.

Skrevet (endret)

Jeg skjønner heller ikke konseptet 'jentespill'. Jeg liker Oblivion, Heavenly Sword og Devil May Cry 4. Og Soul Calibur 4 er også ganske morsomt.

(Jeg har sett nettsteder som liksom har 'jentespill'. I spillene kan man leke frisør og klippe hår, spille med en servitrise på kafé o.l. Hvis jeg ønsker å servere folk kaffe og kaker så går jeg ut og søker jobb :roll:)

Endret av postsekk
Skrevet (endret)

For meg er "jentespill" spill som ikke minner om en hardbarka actionfilm, de har mye farger (hater grå spill), og figurer og evt. våpen er av den litt mer komiske, fantasifulle sorten. Ofte synonymt med barnespill.

Oppdragene man får i spillet går sjelden ut på å drepe en mafiaboss, men heller finne så og så mange stjerner/dingser feks, eller rett og slett bare komme seg til enden av banen. Det er ofte preget av å samle på ting.

Spillene som er nevnt tidligere i tråden er gode eksempler på jentespill, et litt mere kjent spill (ikke til ps3 da) som er veldig jentevennlig, er jo Super Mario Galaxy.

Endret av Gaby
  • Liker 1
Skrevet
For meg er "jentespill" spill som ikke minner om en hardbarka actionfilm, de har mye farger (hater grå spill), og figurer og evt. våpen er av den litt mer komiske, fantasifulle sorten. Ofte synonymt med barnespill.

Oppdragene man får i spillet går sjelden ut på å drepe en mafiaboss, men heller finne så og så mange stjerner/dingser feks, eller rett og slett bare komme seg til enden av banen. Det er ofte preget av å samle på ting.

Spillene som er nevnt tidligere i tråden er gode eksempler på jentespill, et litt mere kjent spill (ikke til ps3 da) som er veldig jentevennlig, er jo Super Mario Galaxy.

Ja, sånn mener jeg og :ler:

Postsekk, de jentespill sidene er gjerne mer jentespill for unge piker ;) Eller bare timekillers..

• Liker 1
Skrevet

Så jentespill er barnespill og de spillene som er nevnt er ikke "jentevennlige"? Jeg tror jeg skal liste meg ut av tråden før jeg fører den off-topic.

Skrevet (endret)

Vel, mulig jeg bare ble litt oppgitt av å jobbe med ei som konstant satt og spilte sånne spill i pausen sin (hun var over 20..)

Og det faktum at jeg foretrekker puzzlespill som timekillers :P

Tror jeg kjenner for mange nerdete jenter (meg selv inkl.) til å ikke bli provosert over konseptet jentespill. Virker som det liksom må være et "Oooh, shiny! Pretty!"-preg over spillene for at jenter skal kunne spille dem. Æææ!

Endret av postsekk
Skrevet

Er enig med Gaby og Pittie. Vi mener jo ikke at spillene er jentespill (rosa, glitter, sminke blablabla) , det er jo bare en betegnelse for å beskrive en viss type spill (fargerike, søte/morsomme karakterer, eventyr osv).

Ingen grunn til å bli provosert bare fordi vi liker såkalte "barnespill" som dere kategoriserer det som! :)

Det er jo ofte disse spillene som oftest får best reviews blant kritkerne også.. Mario Galaxy, Mario Kart, Zelda.. the lot!

Skrevet

omg! hvis dere bare leste innlegg til TS, ville dere skjønt hva hun mener med "jentespill".

"PS3 spill som ikke er skytespill, fotballspill eller bilspill"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...