Gå til innhold

Valg av forlover

Donnatella

Anbefalte innlegg

Da jeg har ordnet opp med min venninne synes jeg det var på sin plass å slette mine innlegg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere er så nære venner som du sier ville jeg ha tatt det opp med henne.

Jeg synes at i et vennskapsforhold som er så tett skal det være rom for å ta opp selv vanskelige tema. For alt vi vet kan jo denne xx kanskje ha "presset" din venninde en smule i håp om å få forlover-rollen selv... Vi vet alle hvordan jenter kan være.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Hei!

Håper du kommer deg over dette - ingenting er så vondt som å føle seg sviktet av noen man er glad i.

Jeg har lenge selv tenkt på hvem jeg skal ha til forlover. Vi er også tre venninner og jeg er redd for å såre en av dem. Men heldigvis har vi alle tre kunnet snakke om dette - og de vet begge to at det er en veldig vanskelig oppgave for meg å skulle velge en av dem. Når jeg leser din historie setter jeg enda mer pris på to fantastiske venninner. (Jeg tror løsningen min blir to forlovere - kommer aldri til å kunne klare å velge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan jo være..... -at hun har tenkt å gi deg andre oppgaver?? At hun så dine evner og tenkte hun trengte deg til andre ting?

Vi er så heldige iallefall at vi har en skokk som hjelper oss, lsik at ingen sliter seg ut, alle har fått hver sin lille oppgave, min folover lipper relativt "lettvint" unna -men hun trenger jeg som mest på selve dagen, er så glad hun slipper å slite seg ut m planslegging på forhånd, skal tross alt jobbe hele tiden hun også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg i samme situasjon som din venninde, og kommende brud. Hun jeg spurte er ikke den som alle ville trodd var det naturlige valget.

Venninde 1 har jeg kjent i noen år, og hun er en svært god venninde.

Venninde 2 har jeg kjent fra barnsben av, vi bor rett ved hverandre og har holdt kontakt. Hennes samboer har også blitt en god venn av oss, og vi 4 er mye sammen.

Men jeg spurte altså venninde 1.

Og jeg har enda ikke sagt dette til venninde 2. Litt fordi jeg er redd hun skal bli såret. Hun er som du beskriver deg selv. Spør masse om bryllupet, og sier hele tiden at hun vil hjelpe til. Hun begynner nok å innse nå at jeg kanskje har spurt en annen.

Hvorfor ikke bare si det? Det er ingen plikt å måtte si det. Og det er jo også lov å spørre selv.

Også utsetter jeg å såre henne, som den feigingen jeg er.. :oops:

Grunnen til at venninde 2 ikke ble valgt er fordi hun er fadder til vår datter. Og hun viser liten eller ingen interesse for henne. Hun har gjort fint lite for å bli kjent med henne. Sitter aldri barnevakt.

Jeg har aldri tatt opp dette, men angrer veldig på at jeg ikke spurte min søster som mer enn gjerne er sammen vårt lille gull. Og som går rundt med bilde i lommeboken sin av gullet.

Din venninde har nok sin grunn for å ikke ha spurt deg. Og det spiller ingen rolle om man viser interesse for selve bryllupet.

Hvis du tenker mye på dette, bør du snakke ut med henne om det. Jeg skjønner godt at du er såret. Selvom det er nettopp det din venninde ville unngå ved å være avvisende vedr. forlovertema..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg valgte heller ingen barndomsvenninne, men en venninne jeg har kjent i noen år og som jeg føler står meg nærmest akkurat nå. Jeg synes det er fælt at dette med forlover må være så "big deal". Jeg vet at jeg aldri kommer til å bli spurt om å være forlover for noen, litt fordi jeg aldri har hatt noen bestevenninne, og fordi venninne mine har sine bestevenninner. Men jeg kan ikke gå rundt å være sur fordet. Av og til kan man få andre oppgaver. I ett bryllup har jeg lest dikt i vielsen, i et annet har jeg vært toastmaster. Kjempehyggelig og en stor ære begge deler. Men det er vanskelig å være jente akkurat på dette punktet. Jeg var redd for reaksjoner fra et par av venninne mine. Ikke det at de regnet med å bli valgt, men de ble kanskje overrasket over at jeg ikke valgte en av dem som jeg har kjent lengst. Men jeg synes jeg hadde "plikt" til å fortelle dem det selv uansett. Så der er jeg enig. Det er best å være ærlig. En av dem har jeg - som Felix- tenkt til å spørre om å være fadder hvis vi en gang får et barn.

Ja, ja...dette var bare noen av mine tanker omkring emnet. Det er ikke alltid andre forstår forlovervalg. Men jeg er veldig fornøyd med mitt valg, som for meg føles helt naturlig der jeg er i livet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kanskje hun synes du er litt belærende siden du mener du kan så mye om planlegging, organisering osv? Jeg har nemlig en sånn venninne, super på alle andre måter, men veldig slitsom på det punktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Snakk med henne om det slik at dere får det ut av verden før bryllupet.

Jeg har heldigvis ikke det samme problemet, har flere gode venninner, men bare en som er selvskreven som forlover. Jeg spurte henne ikke :oops: kanskje feil av meg, men bare sa til henne at jeg regner med at du regner med at du skal være min forlover :oops: kanskje feil av meg, om hun ikke hadde villet, men :D heldigvis så ville hun. Det eneste er at hun kvir seg til talen stakkars jente, hva må hun ikke gjennom :D

Gleder meg kjempe masse til den store dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...