Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 For en stund siden kjøpte jeg et stereoanlegg med dvd-spiller på Expert. Det skal jeg aldri gjøre igjen, for anlegget har vært inne fire ganger, tre ganger for samme feil. I følge forbrukerkjøpsloven har jeg da krav på pengene tilbake, men det gidder ikke Expert å bry seg noe om. De vil nemlig ikke kreditere meg, med mindre de selv blir kreditert av Philips og det vet de ikke om de gjør. Expert skyver da kundeforholdet de har med meg over mot Philips. Forbrukerrådet er helt klare på at jeg har en sak, men har selvfølgelig ikke kapasitet til å hjelpe. Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre her? Det eneste jeg vet er at jeg ALDRI skal kjøpe noe på Expert igjen. Føler nesten at de har stjålet fra meg..
Rosalie Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 (endret) Lykke til i kampen med dem. Endret 12. september 2008 av Wadjet
villen Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Har du sendt skriftlig klage til forbrukerrådet?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Jeg har bare snakket med Forbrukerrådet på telefonen? Men jeg er selvfølgelig fristet til å sende skriftlig klage til ledelsen i Expert med kopi til Forbrukerrådet, men slike ting tar selvfølgelig en del tid.
villen Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Har opplevd at det kan være ganske effektivt å klage skriftlig til forbrukerrådet, da begynner du her: http://forbrukerportalen.no/klikkogklag Hvis du har en sak, får du tildelt en saksbehandler som vil henvende seg til Expert og holde deg oppdatert om hva som skjer. Det kan være nok til at butikken gir seg etter en stund, hvis ikke noe skjer, vil du få informasjon om hva mer du kan gjøre. Dette er en prosess som tar noen uker, men det er ikke på noen måte vanskelig eller slitsomt. Du kan også true Expert med at du vil kontakte f.eks. FBI og TV2 hjelper deg, de er mer redd for negativ oppmerksomhet på TV enn for én sint kunde.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Har opplevd at det kan være ganske effektivt å klage skriftlig til forbrukerrådet, da begynner du her: http://forbrukerportalen.no/klikkogklag Hvis du har en sak, får du tildelt en saksbehandler som vil henvende seg til Expert og holde deg oppdatert om hva som skjer. Det kan være nok til at butikken gir seg etter en stund, hvis ikke noe skjer, vil du få informasjon om hva mer du kan gjøre. Dette er en prosess som tar noen uker, men det er ikke på noen måte vanskelig eller slitsomt. Du kan også true Expert med at du vil kontakte f.eks. FBI og TV2 hjelper deg, de er mer redd for negativ oppmerksomhet på TV enn for én sint kunde. Tusen takk skal du ha! Det var stor hjelp! Jeg kan godt true med både TV2 hjelper deg, FBI og avis, men akkurat det tror jeg kanskje ikke jeg orker i denne saken. (Det er vel også det slike firmaer satser på..)
Gjest tippsi Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Åh, sånt er forferdelig frustrerende, jeg føler med deg! Har du tatt kontakt med Expert-butikken din eller ledelsen i butikkjeden? Jeg tror det kan være lurt å snakke med sistenevnte. De er ofte litt mer serviceinnstilte (og interessert i å følge norsk lov). Du må oppdatere oss her da! Jeg har forøvrig flere dårlige erfaringer med Elkjøp, så det er kanskje en ukultur i bransjen.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Jeg har forøvrig flere dårlige erfaringer med Elkjøp, så det er kanskje en ukultur i bransjen. Uff, trodde jeg var tryggere med Elkjøp, jeg. Sikkert en ukultur i bransjen. Det verste var nesten at da jeg minnet om Forbrukerkjøpsloven, mente han at jeg hadde gal lov. Det var ikke før jeg dobbeltsjekket loven og kunne vise til paragrafer at han forsto at han ikke kunne loven riktig. Bare det at de viser til lover som ikke finnes, er jo et enormt problem i mine øyne!! Uansett, skriver nå et sint klagebrev med mal fra Forbrukerrådet (tusen takk Villen), så får se hvordan det går...
Gjest ArneP Skrevet 13. september 2008 #10 Skrevet 13. september 2008 (endret) Gå rett til toppen, ikke kast bort tiden din på å diskutere med butikkansatte. Send en epost til sjefen for Ekspert i norge hvor du kortfattet forklarer hva som har skjedd, hvem du har snakket med når og hva de har sagt. Forlang at han ordner opp umiddelbart. Min erfaring er at denne metoden alltid fungerer. Innlegg endret. reglene pasha mod Endret 13. september 2008 av Pasha
Oliven Skrevet 13. september 2008 #12 Skrevet 13. september 2008 Jeg ville ringt til Philips og spurt etter reklamasjonsavdelingen. Forklart de problemet på en hyggelig måte og få til en ordning direkte med de. Da får du svar med en gang og philips er så stort at de pleier ikke være vanskelige. Det virker som det er expert som er vanskelige her. Mye enklere å prøve å få løst det sånn enn å styre med skjemaer og tv2 hjelper deg og full pakke. Kjøpte meg en gang Philips mp3 spiller i usa og da jeg kom hjem og den ikke virket som den skulle var det bare en tlf så fikk jeg ny i posten med ny kvittering og norsk garanti (og norsk batterilader), sendte den defekte i retur.
Gjest Gjeste Blonde65 Skrevet 13. september 2008 #13 Skrevet 13. september 2008 Jeg må bare si meg enig med siste taler. Jeg har ikke hatt noen Phillips produkter med problemer, men har kontaktet produsent av andre produkter og fått utmerket hjelp enten det nå var nye drivere eller heving av kjøp. Jeg synes også det er rart at ikke Elkjøp henviser videre til Phillips. Men jeg tror du kanskje har vært utsatt for en ansatt som dessverre ikke kjenner eller bryr seg om dine rettigheter. Jeg ville klaget skriftlig til Elkjøp med kopi til Phillips og sett om det da ble fart i sakene. Det burde det bli.
Tropehus Skrevet 14. september 2008 #14 Skrevet 14. september 2008 Jeg ville klaget skriftlig til Elkjøp med kopi til Phillips og sett om det da ble fart i sakene. Det burde det bli. Hjelper sikkert veldig mye å klage til Elkjøp når det er Expert det er snakk om... Du skriver ikke noe om hvordan du har forholdt deg til butikken i denne saken -om det er muntlig eller skriftlig kommunikasjon dere har hatt. Jeg tror at problemet i slike saker ligger i at enkeltpersoner ikke har god nok kjennskap til reglene. Har selv en farse som pågår med Siba.. Det er utrolig frustrerende, og følelsen av avmakt og forbannelse kommer frem fra tid til annen. Hvis jeg var deg ville jeg sendt de et formelt brev pr.psot der du skriver ned så mye informasjon du har: Hva du har kjøpt, når du kjøpte produkter, hva du betalte og datoene produktet har vært til service, gjerne også med informasjon om hvor lang tid det tok. Du kan også skrive at d har vært i kontakt med forbrukerrådet og hva de mener. Skriv tydelig hva du krever: heving av kjøpet, pengne tilbake og renter fra den dagen 3.gangs service var ferdig.(det har du krav på) Spesifiser beløpene du krever og evt hva du krever i kompensasjon for tort og svie eller tidsbruk. Gi butikken en konkret frist for når du forventer svar (rimelig frist er 14 dager). Skriv at dersom butikken ikke svarer innen fristen ser du på saken som en tvist du vil oversende forbrukertvistuvalget og eller Forbrukerrådet. Send gjerne en kopi av brevet til Experts hovedkontor. Når det gjelder å true med tv2, forbrukerrådet osv er det noe alle butikker er vant til å håndtere fra tid til annen og det skremmer nok dessverre ikke livskitten ut av dem - selv om mange tror at det gjør det. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #15 Skrevet 14. september 2008 Hjelper sikkert veldig mye å klage til Elkjøp når det er Expert det er snakk om... Ja, for du forsto sikkert ikke hva hun mente...
Gjest Gjeste Blonde65 Skrevet 14. september 2008 #16 Skrevet 14. september 2008 Hjelper sikkert veldig mye å klage til Elkjøp når det er Expert det er snakk om... Beklager feilen. Hun skal selvsagt klage til den butikken hun har kjøpt hos, med kopi til Phillips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå