Gå til innhold

Flytte til campingplass. Papirarbeid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga at jeg ikke ønsker å bo meg halvt i hel med lån, leie osv så kommer jeg nå til å kjøpe en campingvogn og bli helårscamper i et år eller to. Trives jeg, så blir det sikkert flere år :)

Hva må jeg passe på rent praktisk?

Må benytte meg av postboks, den er grei, men hvordan blir det med folkeregisteret? Er det noe annet slikt jeg bør passe på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på at ventilene ikke er skrudd helt igjen. Da slipper du regningene ganske fort riktignok...

Hva med vann som fryser? Hvordan tåler campingvogner frost? Er det innlagt vann du skal ha?

Sånne vogner er vel ikke supert isolerte vil jeg tro. Du må fyre en del ekstra, men vogna er vel ikke store plassen.

Skrevet

Ventilene? Hvordan er det relevant med tanke på papirarbeidet? ;)

Det rent tekniske får jeg hjelp av hos familie og venner som er vant med å bruke campingvogn hele året (fritidsbruk, jobb osv), det er det rent juridiske og papirmessige jeg står litt fast på.

Men siden du lurer: Det finnes vogner som er godt isolert, strøm følger med i månedsleien der jeg kommer til å stå, og vann til oppvasken får jeg bære til tanken. Er dusj og toalett knyttet til bygget på campingplassen og vaskeri er det rett i nabolaget :)

Skrevet

Hei

Det er som du skriver ikke noe problem med å bo i campingvogn året rundt. Det med ventiler som er nevn her er heller ikke det store problemet da du sikkert utelukkende skal fyre med strøm :)

Jeg mener forøvrig dette er en boform som er minst like bra som en knøtt liten hybel... Dessuten har du jo uteplass og parkering på utsiden.

Det med folkeregistret har jeg ikke noe svar på men send en melding og skriv på at du bor i en campingvogn så får du sikkert svar om det er noe du burde ha gjort anderledes.

Lykke til med den nye boligen!!

Skrevet

Du melder flytting til den adressen hvor campingvognen faktisk står. F.eks. har Bogstad Camping i Oslo adresse Ankerveien XXX, 0XXX Oslo.

Å være helårsbeboer i campingvogn er vel ikke akkurat noen dans på roser, men det må være minst like bra som å bo i båten og er en høyst respektabel måte å kutte ned på utgiftene på.

Skrevet

Det går sikkert bra og lykke til! :)

Ps! Det finnes jo en del folk som kjøper liten (mini)hytte, og som bor i den hele året.

Skrevet
Du melder flytting til den adressen hvor campingvognen faktisk står. F.eks. har Bogstad Camping i Oslo adresse Ankerveien XXX, 0XXX Oslo.

Å være helårsbeboer i campingvogn er vel ikke akkurat noen dans på roser, men det må være minst like bra som å bo i båten og er en høyst respektabel måte å kutte ned på utgiftene på.

Takk! :)

Så postadressen og boadresse blir da to vidt forskjellige ting. (Eller ikke så vidt, er vel en liten kilometer mellom)

Advarselen forstår jeg godt ;). Men alternativet er at jeg må ta opp et lån jeg overhodet ikke klarer betjene, eller betale så mye i leie og strøm at jeg sitter igjen med svært lite pr måned til mat og annet. Så jeg velger å gi det et forsøk. Fungerer det ikke, så taper jeg forholdsvis lite så sant jeg kjøper en vogn på under 1500 kg som kan selges som trekkvogn.

(Og til andre i tråden: Strømfyring, og jeg håper på å unngå gass så langt det lar seg gjøre. Kokeplate eller hybelkomfyr holder lenge med min matlaging, og et lite kombinert kjøl og frys holder lenge til middagsrester og et brød.)

• 6 år senere...
Skrevet

Er vel liten sjanse for at du er her enda, men jeg prøver allikevel. Hvordan gikk det? :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo ikke være folkeregistrert på en campingplass?

Om Ts er her enda er jeg veldig interessert i å høre om det gikk i orden å få fast adresse på en campingplass

Anonymous poster hash: e02f3...373

Skrevet

Men er du sikker på at du sparer så mye penger på det da? Kjøp av vogn, leie av plass, dyr strøm (fordi det ofte er dårlig isolering) etc... Hva er regnestykket ditt. Husker jeg så en på luksusfellen som hadde gjort dette og han tapte penger på det.

Mener ikke å være negativ altså, jeg er oppriktig interessert.

Skrevet

Tråden er fra 2008 ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tråden er fra 2008 ;)

det vet vi jo, hvordan det? Det er jo et interessant tema.

Anonymous poster hash: 6799c...1e9

Skrevet

Å stille spørsmål til en bruker som var her for 7 år siden? 

• Liker 1
Skrevet

Det finnes brukere som har vært her i over 7 år. Dessuten kan det hende noen andre som har gjort det samme ser tråden og kommer med innspill.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

det kan jo være noen andre har erfaringer å dele, det er ikke bare TS som kan svare i tråden....

Skrevet (endret)

Det ble stilt spørsmål til trådstarter og den som skrev det understreket at hun/han var veldig nysgjerrig på svaret. Alt jeg gjorde var å påpeke at tråden var gammel, sånn at vedkommende skulle bli klar over det, og kanskje ikke regne med å få svar i dag akkurat om h*n ville ha det fra trådstarter...Det ble spurt direkte "Hva er regnestykket DITT".

Noen brukere er her i årevis, det er sant, men det er desto fler som bare forsvinner etter en periode.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ble stilt spørsmål til trådstarter og den som skrev det understreket at hun/han var veldig nysgjerrig på svaret. Alt jeg gjorde var å påpeke at tråden var gammel, sånn at vedkommende skulle bli klar over det, og kanskje ikke regne med å få svar i dag akkurat om h*n ville ha det fra trådstarter...Det ble spurt direkte "Hva er regnestykket DITT".

Noen brukere er her i årevis, det er sant, men det er desto fler som bare forsvinner etter en periode.

Hadde noen med erfaring svart hadde det vel vært like verdifullt? Slik skjer jo veldig ifte på KG typ 'jeg er ikke TS, men svarer likevel'

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser bare en som ikke sa noe om at tråden var gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...