Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistet skjermbildet på den gamle laptopen min. Sannsynligvis pga dårlig kontakt inni pcen. Skulle gjerne ha overført en del filer fra den gamle til den nye laptopen min. Men det er ikke så lett når jeg ikke kan se noe.

Kan jeg koble den gamle laptopen til min nye f.eks med en sånn parallellportkabel som man bruker til prosjektorer, og få opp skjermbildet på den nye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan jeg koble den gamle laptopen til min nye f.eks med en sånn parallellportkabel som man bruker til prosjektorer, og få opp skjermbildet på den nye?

Hjertet mitt blør når jeg ser RGB-kontakt/HD15 omtalt som "sånn parallelportkabel", men ja, du kan bruke samme kabel som til projektorer. Tror imidlertid ikke du klarer å få opp bildet på den nye pcen, da de som regel bare har VGA-utgang, ikke inngang. Det du trenger er en helt vanlig ekstern skjerm eller projektor. I tillegg regner jeg med at du må bruke en eller annen tastekombinasjon (hos meg Fn+F7) for å få pcen til å sende signal ut på kontakten, men hvis du har brukt projektor før vet du hvordan det fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...