Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Det absolutt enkleste, men blant det beste jeg lager er lakserullader. Det ser ganske fancy ut, men tar fem minutter. Jeg bruker potetlefser, 1/2 rødløk, en pakke med røkelaks, en trekant med snøfriskost naturell, salt og pepper. Smør lefsene med osten, strø på finhakket rødløk, legg på skiver med laks, salt og pepper, rull sammen til en pølse. Skjær av passe stykker. Voila. Men det er utrolig fantastisk supergodt! (Syns jeg da)
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Mmm, går denne an å bruke med vanlig Philadelphia-ost også? Er ikke så glad i Snøfrisken....
missLynch Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Dette er nok ingen forrett, kanskje heller en dessert, men jeg liker den som forrett likevel, og dette er antagelig det beste jeg vet. Man gör så här: Legg skivede pærer og roquefort lagvis. Varm opp honning og litt sitronsaft, og hell over passe mengde. Tilslutt strør man hakkede nøtter over. Voilà! Himmelsk....:rødme:
Elbereth Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 En forrett jeg lager innimellom er halve nesten hardkokte egg med litt lodderogn, noen reker eller krepsehaler, noen skiver avocado og litt dill. Danderes på tallerken med litt majones og en bit toast.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Mmm, går denne an å bruke med vanlig Philadelphia-ost også? Er ikke så glad i Snøfrisken.... Alt går. Men jeg må si at jeg ikke liker snøfrisk jeg heller. Det smaker alt for mye, og alt for sterkt for meg. Men i disse rulladene har jeg funnet ut at ingenting annet funker for mine smaksløker. Det passer og blir ikke for mye. Prøv da vel, og forsøk å ikke henge deg opp i at det er snøfrisk.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Mmm, går denne an å bruke med vanlig Philadelphia-ost også? Er ikke så glad i Snøfrisken.... Det går bra, det er vanlig å bruke Philadelphia og røkelaks (lox) på bagels f eks, og det er kjempegodt Du kan ha noen skiver rødløk i også, og kanskje ruccola.
Gjest Eurydike Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Jeg liker å lage supper til forrett, enkelt og greit, gjerne grønnsaksbaserte purésupper. Og når det er noe ekstra, lager jeg Viestads ertepurésuppe med champagne.
Lissi Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 Jeg syns bruschetta er kjempegodt. Hvitløksbrød med hakka tomat i en god krydderblanding og litt god olje, hakka grønn paprika og basilikumblader. MMMMMMMMmmm
ringblomst Skrevet 14. september 2008 #10 Skrevet 14. september 2008 Scampi- og kamskjell-spyd marinert i urter og hvitløk. Ellers er alltid parmaskinke og melon eller mozarella-ost og tomater en hit hjemme hos oss.
Karense Skrevet 19. september 2008 #11 Skrevet 19. september 2008 Rist et lite stykke brød i panna i en god olje, skjær en skive chevréost, hell over honning og sett det hele i ovnen til osten har begynt å smelte. Server gjerne med en liten plukksalat ved siden. Fantastisk deilig!
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2008 #12 Skrevet 20. september 2008 I dag prøvde vi oss med kaviar, rømme og rødløk på flatbrød. Skulle egentlig hatt det på blinis eller pannekaker da, men orlet ikke sette i gang det. Forretten ble helt super (og passer kjempefint med litt hvitvin). Tar maks 5 minutter
Marikke Skrevet 21. september 2008 #13 Skrevet 21. september 2008 Løksuppe Krabbe, hardkokt egg og avocado dandert fint på en tallerken
Gjest NiChia Skrevet 21. september 2008 #14 Skrevet 21. september 2008 Jeg lager små greske kjøttboller med tzatsiki til forrett. Utrolig godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå