Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Tidligere versjoner av Securom er ikke farlige, og var bare kopibeskyttelse, i likhet med Safedisc. osv. Den siste generasjonen SecuROM, som blandt annet henger med i Bioshock, Mass Effect, The Sims 2, Spore osv. (i det hele tatt spill ifra Electronic Arts) er en ulovlig malware trojaner som kamuflerer seg under å være "Digital Rights Management". I virkeligheten hacker Sony and Electronic Arts datamaskinen din, innstallerer rootkit som gir dem fri tilgang til PC'en din, stopper alle muligheter maskinen har til å regulere 16 bit operasjoner, og tar i det hele tatt kontroll over maskinen din blandt annet gjennom å bestemme hva slags CD/DVD/Bluray drive du får lov til å kjøpe, at du ikke får lov å brenne CD'er (CD brenning er visst bare noe pirater gjør ifølge Sony og EA). I tillegg har den for vane å slå av brannmurer som hindrer programmet i å sende privat og sensitiv informasjon tilbake, samt at den slår av antivirus, som gjør maskinen sårbar for angrep. Den gjør også maskinen svært sårbar for hackere ved å åpne bakdører til Windows som den selv har tenkt å bruke men som hvem som helst kan nyttegjøre seg av med den rette kunnskapen. Du risikerer at PC'en din "ødelagt" på software fronten og du blir nødt til å reinstallere Windows fra bunnen av og i verste fall (særlig om du har trådløst nettverk) risikerer du å bli hacket med alt det medfølger. Securom er nemlig hackerenes nye kjæledegge. Det finnes måter å fjerne SecuROM på, men det er ikke enkelt og det er risikabelt. Sony og Electronic Arts har i all hemmelighet brutt våre rettigheter og hacket våre maskiner. Vi må som gamere, konsumenter, og individer med rettigheter slå tilbake! Les mer f.eks her http://en.wikipedia.org/wiki/Securom http://securom.mustbedestroyed.org/phorum/ http://securom.sublimesims.net/ HVORDAN FJERNE SECUROM Link til tråd om fjerning av Securom LISTE OVER SPILL Liste over spill med malware-utgave av SecuROM 7
Gjest postsekk Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Det morsomme er at det er mange som gjør seg til pirater nettopp for å unngå å få det tullet på pcen sin; og med tanke på hvor lang tid det tar før spill hackes uansett så gjør spillselskapene seg egentlig bare en stor bjørnetjeneste ved å implementere sånne løsninger. Akk ja..
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Jeg har noen EA spill. Battlefield 2 og special forsces. Er dette implementert i disse spille også? Hvordan kan jeg sjekke dette uten å innstalere regdenull?
Gjest Tanita Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 ...Så nå er datamaskina mi helt ødelagt fordi jeg har installert sims2? Nei, det går ikke an vel...
Zzyzx Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Nei, det er den ikke. Men det er en mulighet for at enkelte ting kan slutte å fungere skikkelig, blant annet dvd-brenner.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Veldig bra at man opplyser om sånt. Den typen tøv fra programvareselskaper blir det trolig mer og mer av. Personlig er jeg glad jeg kvittet meg med Norton Symantec (dyr og dårlig viruskiller som stjeler svært mye maskinkapasitet-nesten som et virus..) ...Og ikke minst Microsoft Vista som rett og slett er et operativsystem som ikke virker. Det vil si i blant virker det, i blant ikke.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 ånei, ikke ta opp denne diskusjononen her også :/ Les heller diskusjonen (på 500 innlegg) på Pass på å ikke kopiere for mye av andre forum. Er ikke helt populært Les forøvrig en lenger diskusjon om dette på http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=972352
Gjest Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Om jeg ikke tar helt feil fikk de streng beskjed om å fjerne dette fra spill i Europa, rett og slett fordi det strider imot regler som vi har og det var enten det eller å slutte å selge spillene her. Og sims 2 er ikke en av de, men fra ikea stæsj og oppover.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 ...Så nå er datamaskina mi helt ødelagt fordi jeg har installert sims2? Nei, det går ikke an vel... Den er ikke ødelagt, men det er en unødvendig sikkerhetsrisiko å forlange at brukerne skal installere ett sk. rootkit, for at ett lovlig kjøpt spil skal fungere! I tillegg er det visst andre småbugs dette rotkitet fører til, etter hva som stå i denne tråden her.. Søkte litt på nettet, nå er den første skadelige trojaneren (program som kan brukes til å ta kontoll over en maskin) kommet som utnytter rootkitet som Sony tidligere brukte som musikk-cd kopibeskyttelse.. Det er Sony som også står bak utviklingen av kopibeskyttelsen/rootkitet til Electronic Arts!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå