Gå til innhold

Bli dårlig av kaffe?

Gjest ts

Anbefalte innlegg

Drakk to store kopper kaffe på et par timer og nå sitter jeg her og er kvalm og litt småskjelven. Er ikke vant til å drikke kaffe..

Tror dere det er kaffen som gjør meg dårlig? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan det veldig godt være. Jeg opplevde det samme flere ganger da jeg begynte å drikke kaffe; mye kaffe på kort tid = hjertebank og skjelvinger. Det går over, men er veldig ubehagelig mens det står på. God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter én kopp, blir jeg pratsom og i godt humør. Etter to tette, blir jeg litt slitsom å ha med å gjøre. Full av energi, samtidig som jeg blir litt engstelig. Jeg drikker ikke kaffe til vanlig, kun når jeg er på kafé, og kroppen min er sånn sett ikke vant til koffeinet. Dette er bra for meg, da jeg vet at kaffen funker når jeg trenger det, samtidig som jeg blir skeptisk til å tylle i meg sånt hver dag, når jeg ser hvordan den påvirker kroppen (jeg vet at kroppen venner seg til det, men det gjør det ikke mer attraktivt for min del).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kaffedama

Hørtes ut som kaffen kan ha skylda ja.

Selv om jeg er en habil kaffedrikker (jfr brukernavnet :ler:) kan jeg også bli litt skjelven og rar etter mye kaffe på tom mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir dårlig av kaffe, hver gang. En halv kopp, så er løpet kjørt for min del og jeg må bare komme meg hjem.

blir skjelven, svetter og uggen. Helt og fullt kaffen sin skyld.

Fikk koffeinsjokk en gang for mange mange år siden, gikk fra å ikke drikke kaffe til å drikke litt for mange kopper, etter det har jeg ikke taklet kaffe. Også jeg som synes det er så godt, og lukter så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skjelven, svetter og får hjertebank om jeg drikker kaffe i kombinasjon med noe med sukker i. Sånne iskaffer fra Tine er altså ikke ideelt å drikke for min del, men det hender jeg gjør det likevel fordi de er så gode...

Ellers får jeg luft i magen og blir prompete og uggen om jeg drikker mer enn en kopp kaffe daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :)

Kjipt at det er kaffen som (mest sannsynligvis) gjorde meg dårlig. Er bedre nå, men tror jeg skal holde meg unna slike mengder neste gang. Det er jo godt da :sjenert:

Spiste en toast med ost og skinke mens jeg tok min første kopp, kan jo hende det var for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også sånn om jeg drikker for fort eller for mye. Skjelven, nesten på grensen til angst. Holdt meg unna kaffe en lang periode, men så begynte magen min å krangle, og det eneste som fikk den igang igjen var utrolig nok kaffe. Så nå er kroppen mer vant til det, og jeg er også innmari glad i kaffe, så drikker noen kopper hver dag, ja.

Kaffe latte og slike ting med melk blir jeg stort sett kvalm av, så det holder jeg meg unna. Kan til nød gå med soyamelk, og egentlig smaker kaffe (og te) bedre med soyamelk enn vanlig.

Det går over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En toast er nok ikke nok, om du ikke hadde spist før :) Jeg kan ikke drikke kaffe før frokost, må ha i meg en solid frokost først ellers pris jeg superdårlig. To store kopper rett etter hverandre er som regel en dårlig idè uansett :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drakk to store kopper kaffe på et par timer og nå sitter jeg her og er kvalm og litt småskjelven. Er ikke vant til å drikke kaffe..

Tror dere det er kaffen som gjør meg dårlig? :(

Ja, det er nok riktig!

Kaffe (vanlig kaffe)innholder koffein som gjør at du blir mere våken, samtidig som du kan få hjertebank!

Om du reagerer slik på kaffe etter en kopp, er dette lite gunstig for deg - andre som drikker ca. 5kopper på rappen kan få hjertebank etter dette visse antallet!

JA, kaffe KAN gjøre deg dårlig (kvalm, skjelven og svimmel)

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en av dem som ikke tåler for mye kaffe. Blir kvalm og kaldsvetter. En til to kopper om dagen holder for meg. Men nå har jeg begynt å lage koffeinfri kaffe hjemme, både i presskanne og espressomaskin. Og det blir noe helt annet, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mennesker med angst blir ofte anbefalt og holde seg unna kaffe, da det kan virke som om angsten blir sterkere (pga symptomene du nevner).

Så litt mindre kaffe neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...