Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #1 Del Skrevet 6. juni 2003 Skal dere alle sammen ha en flott brudebil (limousin, veteranbil, cabriolet e.l.)? Vi har bare tenkt å ha vår egen ganske vanlige, men litt fine bil, og heller pynte den med silkebånd og flagg (Har dere forresten andre tips til bilpynt?). Er det litt "simpelt" å bare ha en vanlig bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 6. juni 2003 #2 Del Skrevet 6. juni 2003 Synes det er helt greit med en "vanlig" bil, jeg. Vi kommer sannsynligvis også til å ha det. Egentlig kunne jeg ønsket meg min morfars veteranbil som brudebil - men det tar sin tid å kjøre fra Kristiansand til Trondheim i 40 km/t! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 6. juni 2003 #3 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg ser ingen grunn til at man ikke kan kjøre sin vanlige bil. Selv skal vi ha en strøken Mercedes 1954-modell. Når det gjelder pynting, mener jeg man får kjøpt slike bilpakker... Hos Bryllupsbutikken har de det ihvertfall... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 6. juni 2003 #4 Del Skrevet 6. juni 2003 Vi skal bruke svigers sin bil.. Sølvgrå mercedes.. Ser ikke noe vits å bruke penger på det, hvis man kan bruke sin egen eller låne en av familie/venner! Det er vel nok å bruke penger på den dagen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baltus brown Skrevet 6. juni 2003 #5 Del Skrevet 6. juni 2003 Som sagt er jeg over gjennomsnittet bilinteressert og hva passer da bedre enn svigerfaderens 1934 V-12 Packard Limousin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 6. juni 2003 #6 Del Skrevet 6. juni 2003 I likhet med baltus brown - mer enn vanlig bilinteressert - vi lånte en erværdig Rolls Royce via en kollega. Kjempestilig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brudjuni Skrevet 6. juni 2003 #7 Del Skrevet 6. juni 2003 Vi skal ha en lastebil; Opel Blitz 1954-modell, som brudgommen har pusset opp (i 1 1/2 år) når vi gifter oss neste lørdag. Brudepikene skal kjøre sammen med forloverne i vår Audi stasjonsvogn. Bak på platten skal vi dersom vi blir lovprist med god vær ha to som skal spille trekkspill. Siden lastebilen er nyoppusset skal vi ha minimalt med pynt på denne. Kanskje bare noen flagg (regner med blikkbokser henges bakpå av noen av gjestene) Stasjonsvognen blir iallfall pyntet med flagg, plakat i bakvinduet osv. Det er min kommende svigermor som skal få stå for pynting av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 6. juni 2003 #8 Del Skrevet 6. juni 2003 Trodde bil var min blivende manns forlovers oppgave, så vi har ikke tenkt på det. Vi kommer iallefall ikke til å leie noe bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stardust Skrevet 6. juni 2003 #9 Del Skrevet 6. juni 2003 Vi skal ha en lastebil; Opel Blitz 1954-modell, som brudgommen har pusset opp (i 1 1/2 år) når vi gifter oss neste lørdag. Brudepikene skal kjøre sammen med forloverne i vår Audi stasjonsvogn. Bak på platten skal vi dersom vi blir lovprist med god vær ha to som skal spille trekkspill. Det høres ut som ett durabelig trønder-bryllup, ja. Kult, hvor skal dere gifte dere? Vi skal nok bare kjøre i min fars mercedes... av en eller annen modell, jeg er ikke så inne i det... den siste som kom, tror jeg. Det spiller ikke så stor rolle for oss, det hadde vært morsomt med en veteran-bil, men jeg går ut ifra at mercedesen blir fin og blankpolert på den store dagen.... pappa er litt nøye når det gjelder bilhold... Og så får man vel pynte med litt flagg osv. Hva skal dere pynte med, egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 6. juni 2003 #10 Del Skrevet 6. juni 2003 Vi hadde tenkt å ha vår egen bil. En nydelig 2003-modell gullfarget Passat stasjonsvogn *stolt* Men så tilbø min forlovers mann å kjøre oss - i en Chrysler LeBaron, cabriolet fra 1990. Vi sa med en gang ja takk. Her om dagen fikk vi tilbud om en skikkelig amerikaner. Men der sa jeg nei før jeg rakk å tenke meg om. Jeg er oppvokst i en harryby og kan meget godt klare meg uten sånne biler på Dagen. Fysj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 6. juni 2003 #11 Del Skrevet 6. juni 2003 Tenkte på hest og vogn.. Hvis vi får tak i det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 6. juni 2003 #12 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg tror vi skal ha enten pappas saab cabriolet eller morfars jaguar... Men jeg tviler på om dette er noe vi ville brukt penger på! Da hadde vi vel heller lånt skuteren til søster'n, brukt en helt vanlig bil, eller gått på beina (det er tross alt bare en kilometer!) Hest og vogn høres koselig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 6. juni 2003 #13 Del Skrevet 6. juni 2003 Har en venninde som har en diger Cadillac. Den skal vi ha... Og hun skal være sjåfør - i sunnmørsbunad!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 6. juni 2003 #14 Del Skrevet 6. juni 2003 Fettern min hadde sin råtne blå lada pyntet med silkebånd, plakat og blikkbokser. Veldig koselig og litt humoristisk. Hverdagen er svært nær bryllupet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 6. juni 2003 #15 Del Skrevet 6. juni 2003 Det eneste som er sikker er at vi ikke skal bruke en krone på å leie bil. Vi kommer nok til å låne svogeren min sin bil. Helt ordinær. Prøver å tenke fornuftig og prøve å prioritere det som er viktigst å bruke litt penger på. Bilen kommer definitivt ikke under den kategorien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 6. juni 2003 #16 Del Skrevet 6. juni 2003 Brudebil kommer til å være det som vi prioriterer minst tror jeg. Har litt lyst å kjøre scooteren min, men tenker med skrekk og gru på sot på brudekjolen. Ellers er det sikkert flere vi kan låne en helt grei og fin bil av, evt to scootere av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 8. juni 2003 #17 Del Skrevet 8. juni 2003 Vi leide veteranbil, det var kjempemorsomt å komme kjørende i den på vei til kirken med dårlig tid.. og sjåføren forsøkte alt han kunne å få bilen til å kjøre fortere en 65 kmt. Hadde vi kunne lånt en litt stilig bil av noen så hadde vi nok heller gjort det, synes det er dyrt å betale 4000,- for en bil du nesten ikke sitter i.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlilje Skrevet 8. juni 2003 #18 Del Skrevet 8. juni 2003 Vi har ikke egen bil, så det er ikke et alternativ for oss. Forloveden min har ikke lappen engang! Vi har leid oss Cadillac de Ville 1964 m/ sjåfør, og betaler 1500,- for to og en halv time. Synes ikke det var så ille.. Men skjønner godt dere som ikke vil bruke penger på dette. Man sitter jo nesten ikke i den. Nå skal vi ha med bilen på noen av bildene våre, for den er sååååå kul!! Fikk tilbud om gratis cab for noen uker siden, men vil helst ikke ha åpen bil da vi skal kjøre gjennom et par tunneller. Må jo tenke på sveisen og... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
September Skrevet 8. juni 2003 #19 Del Skrevet 8. juni 2003 Det er IKKE simpelt å ha sin egen bil, det gjelder bare å vaske, polere og pynte den litt! Man må jo ha sløyfe og NYGIFT skilt! Jeg synes det er festlig med blikkbokser hengene etter bak! ( har hørt at dette er ulovlig- stemmer det?) Vi skal ikke ha vår bil, men skal bare låne en annen bil som er litt finere enn vår! Unødvendig å bruke masse penger på limo ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 9. juni 2003 #20 Del Skrevet 9. juni 2003 Fettern min hadde sin råtne blå lada pyntet med silkebånd, plakat og blikkbokser. Veldig koselig og litt humoristisk. Hverdagen er svært nær bryllupet... Hi hi Litt som oss det.. Vi skal ha min søsters "øvelsekjørebil", en kostemalt hvit golf 90 modell. Den vil bli behørig pyntet med bjørkeris, flagg osv. Det er ca 30 minutter fra kirken til båten (som frakter oss videre til festmiddagen). Bilen går som en kule, og vi kommer til å stå på dekk med champagne i hånden når resten av gjestene kommer med buss. Skulle gjerne hatt en gammelk MG eller lignende. Men har ikke klart å oppdrive dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå