Gå til innhold

Naama bay, Sharm el Sheik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har bestilt reise til Sharm i slutten av mars neste år. Vi håper på varmt vær og deilig vann så da måtte vi reise dit.

Men dette er helt nytt for oss. Vi reiser jo alltid til Hellas;)

Vi blir fra 2,5-52år så håper det er noe for alle!

Så er det noen som har vært der som kan gi oss litt tips om alt fra hva man bør finne på, hva som er ikke-verdt-å-få-med-seg, hva man MÅ handle med seg osv?

Vi skal bo på Gazhala garden, forresten.

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gled dere, det er kjempefint og skikkelig kult å bade der!

fiskene kommer helt fram til dere så hvis man er litt redd for å snorkle så får man sett dem likevel!

Mitt tips er at dere må avtale pris på forhånd når dere tar taxi, og forhør dere på hotellet hva rett pris er. Ha akkurat summen klar, ikke forvent at de veklser for dere..De sier bare at de ikke har veksel for å tjene ekstra..

Min erfaring er at det er endel lureri der, og mange intense blikk fra menn både i gata og de som jobber på hotellet.

Men når man er klar over det på forhånd så går det veldig bra!

Jeg hadde en av mine beste ferier i Sharm:)

Skrevet
Hei.

Vi har bestilt reise til Sharm i slutten av mars neste år. Vi håper på varmt vær og deilig vann så da måtte vi reise dit.

Men dette er helt nytt for oss. Vi reiser jo alltid til Hellas;)

Vi blir fra 2,5-52år så håper det er noe for alle!

Så er det noen som har vært der som kan gi oss litt tips om alt fra hva man bør finne på, hva som er ikke-verdt-å-få-med-seg, hva man MÅ handle med seg osv?

Vi skal bo på Gazhala garden, forresten.

På forhånd takk.

Hei.

Mitt tips er at man må alltid prute for de prøver å lure deg. Men det kan være gøy. Vi lå bare på stranda og snorklet, men det var en opplevelse i seg selv.

God tur:)

Skrevet

Ja, de to tingene der har jeg lest mye om. Vi satser på å ikke reise noe særlig i taxi, er ikke noe vi trenger det for vel? Kort vei til sentrum, kort til stranda og fint på hotellet :gjeiper:

Og prute, prute, prute :ler:

Skrevet
Ja, de to tingene der har jeg lest mye om. Vi satser på å ikke reise noe særlig i taxi, er ikke noe vi trenger det for vel? Kort vei til sentrum, kort til stranda og fint på hotellet :gjeiper:

Og prute, prute, prute :ler:

Vi tok taxi opptil flere ganger om dagen, for å komme oss til Old market bl annet. Og til forskjellige strender osv. Jeg likte Old market, det var en del billigere noen steder der.

hvis de sier forty pounds, så kan du fint prute ned til 5-10 pund. Ikke noe problem.

Alle selgere kommer til å spørre om det er første gang dere er i sharm el sheikh, for all del, si nei. At dere har vært der før. Da blir prisene noen annet, når de tror dere kjenner til hvordan det er der:)

Skrevet

Jeg var i Naama bay nå i august. Var en helt strålende tur! Selve Naama bay er egentlig opplevd på en dag, butikker/strandpromenade etc.. Du kommer til å møte masssse innpåslitne selgere (jeg hørte også om dette før jeg dro, og tenkte "jaja, det er jo ikke så ille, innpåslitne selgere er der jo i alle typiske sydenland", men nei de er VIRKELIG inn¨påslitne,og virker som de blir sinte på deg hvis du ikke kjøper ting av og til) og for all del hvis noen kommer bort til deg og spør hva det er du leter etter, og om han kan hjelpe, så krever de allllltid penger for det etterpå..

Det du burde kjøpe mens i Egypt: Papyrus, vannpipe, parfyme.. De har også mye gull og sølv hvis du interesserer deg for det.

Det du MÅ gjøre mens i Egypt: SNORKLE!! (eller dykke, enda bedre)

Vi var der i 2 uker, og dro på flere turer, både til Ras Mohamad og til Tiran Island, to helt unike snorkle/dykke-steder. Og hele dagen i båt, helt fantastisk! Kamelturer, firhjulingturer i ørkenen, og noe som dere burde få med dere er Cairo hvis det ikke er opplevd før. Pyramidene og sfinxen er bare helt fantastisk! Reiseselskapet vårt tilbudte alle disse turene, men vi dro IKKE med dem. Vi dro med et lite selskap som het Sharm Club som vi fant her på nettet, som funker SÅ bra og det koster halvparten av det det norske reiseselskapet tok. De sier jo alltid at man ikke kan stole på de lokale selskapene, men det er bare tull. Vi fikk hvertfall bevist det, de kom og henta oss hver dag på hotellet, aldri for sene, de satt heller og venta på oss når vi kom i resepsjonen, og servicen var helt fortreffelig.

Skrevet

Tusen takk for flotte tips!

Det blir ikke Kairo for vår del, ikke denne gang vhertfall. Vi skal ha med jenta vår som nesten er 3. Så blir sol og bad for vår del.

Besteforeldrene skal også være med, så regner med å få skviset inn litt barnepass :fnise: Så vi kan ri kameler og kjøre firhjulinger. Det er hvertfall planen ;)

Fra 40 til 5-10 pund assa?! Wow, høres drøyt ut, hehe! Men vi lærer vel vi også, som andre som har vært der.

Igjen, tusen takk! Og kom gjerne med flere tips. Er det forresten noen som har bodd på Gazhala garden?

Skrevet

Sharm er et vidunderlig sted.. har vært der flere ganger...

jeg vil anbefale å bli med på båt turer, båten stopper på forskjellige steder så de som vil kan snorkle og resten kan sole seg og bade...

i mars er det ikke på det varmeste, så det er nok en passelig temperatur for små også...

God tur

Skrevet

Takk for det.

Vet det ikke er på det varmeste, håper bare det blir deilig i vannet så det går ann å bade litt.

Vi må nemlig reise i mars da dette er bursdagsgaven til mamma og hun ikke vet noe som helst :fnise: Så vi reiser dagen før bursdagen!

Skrevet

Det blir nok gode temperaturer for dere! Jeg var der i desember/januar, og da var rødehavet DEILIG!

Som mange har påpekt så er dere nødt til å snorkle - gjerne på en arrangert båttur til for eksempel Ras Muhammed - en nasjonalpark under vann.

Firehjulinger var moro, men vær forberedt på at kan bli kaldt, og at alt du har på deg vil være kjempemøkkete og fullt av sand. Til og med undertøyet!

Ellers: Nyt servicen på hotellet og forsøk å overse til altfor overivrige selgerne. Egyptiske pund er også de mest møkkete pengene i verden - så litt antibac er hendig å ha i veska. Dessuten skal folk håndhilse på deg i hytt og pine.

God tur! :)

Skrevet

hei, om du bruker søkermonitoren så finner du oxo kjempe-mye på Nama bay og Sharm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...