heeggee Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg steker ofte poteter i ovnen.. men de blir ikke som yndligspotetene fra den greske restauranten..! De er skrella, har en liten "skorpe" uten å være veldig brune og er myke inni... Noen som vet hva jeg mener? Og hvordan jeg kan få dette til..! Jeg skal også ha lammekoteletter.. og kunne tenke meg en god "gresk" marinade... noen som vet? Klem
Gjest Kontortøs Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jamie Oliver koker potetene først, og så steke de i ovnen. Da blir de visst "fluffy" og myke inni, og sprø utenpå. Har ikke prøvd selv, men ser veldig godt ut!
heeggee Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 Spennende.. kanskje jeg må søke litt rundt på nettet etter noe sånt da...
AnetteR Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Jeg skjærer potetene i tynne båter, har de i en bolle og blander dem med olje, salg og pepper, før jeg legger de jevnt ut over en stekeplate. Så kjører jeg de lenge på varmluft, til de er litt sort-brune i kantene. Da synes jeg de blir ganske gode. Men det å koke de først var jo et godt tips, kan tenke meg de blir mykere og mer luftige da. Kanskje noe å prøve i helgen.
heeggee Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2008 Jeg skjærer potetene i tynne båter, har de i en bolle og blander dem med olje, salg og pepper, før jeg legger de jevnt ut over en stekeplate. Så kjører jeg de lenge på varmluft, til de er litt sort-brune i kantene. Da synes jeg de blir ganske gode. Men det å koke de først var jo et godt tips, kan tenke meg de blir mykere og mer luftige da. Kanskje noe å prøve i helgen. Ja.. det er ofte slik jeg gjøre det å.. men de på restauranten blir enda litt bedre...
Mixelite Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Ja.. det er ofte slik jeg gjøre det å.. men de på restauranten blir enda litt bedre... Søk på Google etter greek lemon potatoes elller noe i den duren. Stekes i ovnen med olje, sitron, oregano, (litt vann i panna)... Google har plenty av oppskrifter
prinsessa Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Mitt tips er å la det steke leeeeenge, gjerne et par timer på lav varme, ca 100 g. De siste 15 min skrur du opp varmen slik at de blir sprø utenpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå