Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet
Apropos sånne vennesamlere..

Jeg har bare blitt kontaktet noen ganger av folk jeg ikke vet hvem er, deriblant en fyr fra Marokko som søskenbarnet mitt addet i fylla. Han ignorerte jeg naturligvis.

Men nå har en fyr sendt meg friend request, fordi vi har samme etternavn. Det er litt teit synes jeg. Det er et ganske spesielt etternavn, men det er to områder i Norge hvor man finner dette navnet, i Trøndelag og på indre østlandet. Han sistnevnte bor på indre østlandet en plass, et sted jeg har null forhold til. Og ikke har jeg noen søskenbarn på den siden av familien, og faktisk ikke tremenninger med det navnet heller.

Merkelige greier. Aner jo ikke noe om han herre fyren.

Har også en "type":

Den godt voksne kollegaen som bruker overraskende mye tid på facebook.

Hun tar alt av personlighetstester og legger disse ut.

Hun og venninnene på samme alder bruker tid på diskusjoner om strikkeoppskrifter og trivialiteter som "mye snø i dag gitt" - "ja jøss" - "må måke nå" - i det uendelige. Hvorfor ikke ringe hverandre????????

Hun kaster seg på alle grupper som dukker opp på newsfeeden.

Jeg har faktisk aldri vært på facebook uten at hun har vært der (jeg er innom et par ganger om dagen, kjapt fordi jeg har en kompis som har problemer i familien, og ikke klarer å kommunisere annet enn skriftlig for øyeblikket)

Kan skjønne, men skjønner ikke samtidig hva som skulle være problemet med ALT dette? :huh:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet
Den kreative/omsorgsfulle og koselige: (fant ikke det rette ordet, men føler at disse er ofte?)

- Har 200-300 på venner på lista.

- Orker ikke å ha noen bilder av seg selv, så hvis du tagger h*n blir det fjernet. Legger forresten ikke ut bilder i personlig album heller.

- Men har koselige vs morsomme profilbilder som ofte blir kommentert "Du er vakker" Glad deg " Søta eller "Haha,savner deg"

- Har musikk applikasjoner eller svarer på quizn til vennene sine. Dyrebeskyttelsen, av og til noe politsk.

- Får ofte meldinger på wallen, men de aller nærmeste vet at det beste er å skrive en personlig melding da personen ikke vil gi ut så mye om seg selv.

- Statusen er som regel tom, men kommer av og til noe upersonlig opp der.

- Arrangerer aldri noe selv, men skal være med på en konsert, filmkveld, grillfest eller lignende.

Kjenner meg litt igjen her.

Skrevet
Mr macho man

Ofte en type som har minimal utdannelse og høyt selvbilde. Profilbildet hans er følgelig i bar overkropp, og halvparten av bildene tagget av han er i bar overkropp. Han legger til masse fine damer / glamour modeller, selv om han ikke kjenner dem, og kommenterer alle jente bilder med "Hot!" "Looking good! "Sexy / 6i / zeXy" osv.

Gruppene hans består av:

• Vi som er imot høyere bensinpriser
  • Vi som digger å trene
  • BMW is the only car, oh yeah
  • Vi som digger å feste
  • YYY for Miss Norway 2008
  • Vi digger lettkledde damer

Status updaten er enten "Skal på trening" eller "Sliten etter trening, hehe, men var digg"

Wallen består av hjernedøde kommentarer fra bimboer eller likesinnede aper. "Haha det du skrev på wallen min var morsomt" eller "Øy din pussy, ut å drekka i dag eller? haha"

haha! kjenner en som passer den beskrivelsen perfekt! med et lite unntak a at han bare har "noen" bilder av seg selv i bar overkropp... ;)

og jeg er ikke stolt av at det er eksen min jeg snakker om... :fnise:

Skrevet

Russepresidenten

- Hannkjønn i 20-årene

- Har et svært høyt antall venner.

- Tagget i godt over 300 bilder, med samme blendahvite smil på alle sammen.

- Som oftest notorisk singel, men alltid omringet av venninner.

- Wallen er ofte fyllt opp med "takk!", "takk for det <3" og "tusen takk :)" i og med at han hver dag sjekker om noen av hans 600+ venner har bursdag, og skriver en gratulasjonsmelding til disse.

- Velkledd og veltalende, det siste gjenspeiles i kommentarene han gir andres bilder (noe han ofte gjør).

- Få applikasjoner.

- Var russepresident/medlem i russestyret da han gikk på videregående.

Skrevet
Jeg har rydda opp skikkelig i facebooklista mi, og fjerna alle jeg ikke hadde syntes det var hyggelig å prate med hvis jeg traff dem tilfeldig på gata. Allikevel har jeg litt over 200 venner, noe som i følge enkelte her er fordi jeg syns det er kult å få status ved å ha mange facebookvenner.

La meg så fortelle hvorfor jeg har så mange venner:

Jeg er 24 år. 98% av alle på min alder har facebook. Det er under 10 år siden jeg gikk ut av ungdomsskolen. Jeg kommer fra et lite sted, så de aller fleste jeg gikk i klasse med treffer jeg jevnlig i ferier o.l. Dermed er det sikkert 30 stk det er naturlig å ha på vennelisten min. Det er bare seks år siden jeg gikk ut fra videregående, og jeg dermed er det sikkert 30 stk derfra som har en naturlig plass på vennelisten min. Etter vgs jobbet jeg et halvt år (fem venner) og reiste noen mnd (tre venner). Så flyttet jeg til en by i Norge for å studere og jobbe (30 venner), jeg tilbragte et semester utenlands (40 venner) og flyttet så til Oslo for å studere mer og jobbe ved siden av (20 venner). I tillegg finner du familie og venner jeg har fått på andre måter.

Jeg skjønner at det er annerledes når man er eldre; det er nok en mindre prosentandel av aldersgruppen som har facebook og det er lenge siden man gikk på skole og dermed har man kun kontakt med de nærmeste vennene fra den tiden. Syns bare det er fascinerende at dere vet akkurat hvor godt andre mennesker kjenner de kontaktene de har på facebook...

Dessuten er jo facebook genial for å holde kontakten med nettopp dem man ikke ser daglig!

støtter denne jeg! har mange folk på listen min jeg ikke prater emd til daglig, menge av dem bor i statene der jeg studerte, jeg kan jo treffe dem når som helt, og facebook er genialt sånn at jeg kan holde kontakten med dem! jeg fikk menge flere venner der borte enn jeg hadde på gymnaset i norge, mye pga a de har en annen kultur der borte og det at allt syns jo det var spennende å bli kjent med "utvekslingsstudenten fra norge!" hehe...

Men jeg har altså ikke bare nære venner på vennelise min, kriteriet jeg har er at jeg legger til folk jeg kejnner fra skole, jobb, de som er i samme vennekrets som meg og egentlig alle jeg kunne stoppet på gaten for å snakke med dem hvis jeg så dem=) vi bruker alle facebook forskjellig, og jeg ser absolutt ikke noe gale i det å ha andre enn bare de "nærmeste" vennene sine på listen:P

selv har jeg 242 venner, og jeg kjenner alle selv om jeg ikke treffer dem så ofte:P

Gjest LanaLane
Skrevet

Playeren som aldri får seg noe, men vil gi inntrykk av at han gjør det(inspirert av bestekompisen min)

-statusoppdateringer på engelsk

-"XX is 2%", 20 min senere "xx is 7%" og slik fortsetter det

-legger til alle han har møtt en eneste gang, og får han ikke godkjent requesten, legger han deg til igjen...og igjen....og igjen(samboeren til venninna mi som han møtte i fylla engang ignora han 6 ganger til han måtte godta requesten)

-ergo har han over 600 "venner"

-Alle(spesielt jenter)kommenterer statusen hans

-som regel et "hipt" profilbilde som viser hvilken kul badboy han er, gjerne med øl, solbriller og peace out-moves.

-Medlem av masse interne grupper (og har gjerne startet halvparten selv)

-Prøver å virke non-chalant når han egentlig er ganske nervøs ang hva andre synes om ham

-digger alt som er ulovlig, men i en liten skala, som å stjele glass fra utested, røyke weed og tisse på offentlig plass

- Skryter om hvor digg det er å være singel når han i virkeligheten er misunnelig på meg og min kjære, og vil være gift før han er 27.

- bruker masse penger på whisky, solbriller, merkeklær og treningsstudio når han egentlig foretrekker å spille poker i joggedressen og drikke en billig øl.

Skrevet

-Ofte realfag/ingeniør-student

-Statusoppdateringer av typen:

"Jeg klarer ikke derivere i dag"

"Programmerer...."

"Koser meg med labarbeid"

"Gleder meg til TP i kveld"

Medlem av grupper som:

"Mattevister"

"If this group reaches 4,294,967,296 it might cause an integer overflow"

"Vi som synes matte er gøy"

"Vi som synes ex.phil er unødvendig"

Statusen er selvsagt satt til singel.

Legger ikke ut bilder selv, men blitt tagget i noen bilder andre har lagt ut.

Skrevet
-Ofte realfag/ingeniør-student

-Statusoppdateringer av typen:

"Jeg klarer ikke derivere i dag"

"Programmerer...."

"Koser meg med labarbeid"

"Gleder meg til TP i kveld"

Medlem av grupper som:

"Mattevister"

"If this group reaches 4,294,967,296 it might cause an integer overflow"

"Vi som synes matte er gøy"

"Vi som synes ex.phil er unødvendig"

Statusen er selvsagt satt til singel.

Legger ikke ut bilder selv, men blitt tagget i noen bilder andre har lagt ut.

Jeg liker disse!

Skrevet

Gameren

• Profilbilde tatt med webcam. Blasse farger, slik at ansiktet er litt blekt og blåaktig som følge av lyset fra dataskjermen. I profilbildemappen er bildene ganske like, med små variasjoner i tilbehør (solbriller, hodesett m/mikrofon), og ingen endring i bakgrunn, i og med at PC-en selvsagt er stasjonær.
  • Få bilder av vedkommende. De fleste taggede bildene er screenshots fra MMORPG-spillene gameren er med i, der han/hun er tagget som figuren vedkommende spiller. Typiske kommentarer: "pwnd!!!11one!!one", "pmsl", "wtf man?" og "*untags*".
  • Andre bilder vedkommende er tagget eller har lagt ut, er humoristiske motivational pictures
  • Ganske omfattende venneliste, der de fleste er utenlandske medspillere.
  • Tilhenger av WoW, CS og lolcats.
  • Statusoppdateringer:
    - XXX gamer...
    - XXX level 28!!!11
    - XXX just pwnd that n00b YYY!

Skrevet
Den søte jenta som alle sammen liker:

- Er mellom 19 og 25år

- Har over 500 pluss pluss på vennelista. Mange gode venner fordi det er lett å bli glad i vedkommende.

- MaAAAange bilder hvor vedkommende smiler og har det gøy, for seg selv, med venner, på cafe, på folkehøyskolen eller på festivaler.

- Blir ofte tagget i et album. Får deg til å smile.

- Mange som skriver på wallen "lyst å finne på noe idag?" "bli med på cafe!nå!"

"Jeg er i byen"

- Sender ut invitasjoner som vedkommende arrangerer, og er svært inkluderende. "Grillfest hos meg, xx dato" eks.

- Har ikke noen applikasjoner, bortsett fra gaver.

- Status: "Vil finne på noe" "Hmm, jeg er gal" "Lager mat" (gjerne kake, som alle vil spise)

Hihi :fnise: Jeg liker disse.

Skrevet

Studenten

- Legger ut nye fotoalbum hver helg som viser hvor full og fnisete man blir når man tar seg en liten studiepause

- Legger stor vekt på å se veldig bra ut på profilbildet sitt, men uten å falle i attentionwhore-fella. Utgir seg for eksmepel for å være ganske så sofistiskert, men samtidig pen må vite. Gjerne med palestinaskjerf eller et annet fargerikt tørkle rundt halsen.

- I begynnelsen av studiene er statusen ofte preget av den byen man bor i;

XXX elsker Bergen/Trondheim/Tromsø/Oslo!!!!

XXX skal ut i Bergen/Trondheim/Tromsø/Oslo i kveld!

XXX elsker Bergens/Trondheims/Tromsø/Oslo-jentene mine <3

- Lærer seg utover i studiet betydningen av fremmmedord, og liker å vise andre at man er klok ved hjelp av disse;

XXX er ambivalent med tanke på Marx

XXX leser om Beauvoir

XXX er klar for et paradigmeskifte

- Liker å klage over det å være student ved å skrive på andres vegger eller oppdatere statusen til;

XXX har 3500 ord igjen. Er så lei!

XXX vil ha studiefri NÅ!

XXX begynner å bli smålei av Marx og hans ambivalens.

XXX gruer seg til eksamen.

- Sender alltid ut og har masse forespørsler om kaffe og skravling på veggen.

Skrevet
Studenten

- Legger ut nye fotoalbum hver helg som viser hvor full og fnisete man blir når man tar seg en liten studiepause

- Legger stor vekt på å se veldig bra ut på profilbildet sitt, men uten å falle i attentionwhore-fella. Utgir seg for eksmepel for å være ganske så sofistiskert, men samtidig pen må vite. Gjerne med palestinaskjerf eller et annet fargerikt tørkle rundt halsen.

- Lærer seg utover i studiet betydningen av fremmmedord, og liker å vise andre at man er klok ved hjelp av disse;

XXX leser om Beauvoir

- Liker å klage over det å være student ved å skrive på andres vegger eller oppdatere statusen til;

XXX vil ha studiefri NÅ!

Oi. Jeg kjenner henne. Det som jeg må smile av hver gang profilen oppdateres er at vi nå er mot slutten av et langt og seriøst studium og begynner å bli ganske voksne, men at denne personen fremdeles holder fast ved "førsteårsstudent-stereotyp-profilen" sin

• 3 måneder senere...
Gjest anonym_g20
Skrevet
stemmer bra bortsett fra at disse damene har tilsynelatende en relativt stor omgangskrets, da de har mellom 500-1000 venner, da de har lagt til "mannen i gata" som venn..

De bytter profilbilde daglig. Klipper ut bilder fra andre hvor de tilfeldigvis var heldige. Legger ut om absolutt alt, noe som er like kjedelig som å høre om hvor ofte de har gått på do den dagen. De kommuniserer med sine venner gjennom facebook. Enten om det er en invitasjon, fortelle hvro koselig det var å treffe venninna den ene dagen osv osv.. Alt deles her, og det er svært viktig å fremstå som en sosial og morsom dame full av gode egenskaper. Synd det ofte ikke stemmer overens med virkeligheten bestandig

Signerer den!

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet
Studenten

XXX leser om Beauvoir

XXX vil ha studiefri NÅ!

Denne likte jeg, traff spikeren på hodet her altså! :skratte:

Mitt inntrykk av Facebook er at alt handler om å ha mest mulig venner og status. Skjønner virkelig ikke at folk gidder å bruke så mye tid på det. Eller at det har blitt så populært! Folk er flokkdyr desverre, og klarer ikke å tenke selv. Jeg ser ikke vitsen med å ha kontakt med alle man gikk med på barneskolen på FB hvis man ikke har det ellers. Hvis man ikke har hørt fra en person på 10 år er det vel en grunn til det... De man har som venner har man som venner i det virkelige liv, hvorfor sitte og skrive shit til hverandre på nettet?? Se og finn på noe vettugt sammen! Og folk ler av de som "datanerder".... Med FB har man liksom en "god unnskyldning" til å være på nettet, da er det greit. Jøsses. Folk er så dumme... :-O :-O

Gjest viggo vennlaus
Skrevet
Den venneløse

- Har godt under hundre FB-venner

- Har et profilbilde som vitner om dårlig selvtillit - som regel et dårlig bilde ute av fokus, et bilde av noe helt annet (gjerne noe melankolsk som et trist landskap), eller ikke et bilde i det hele tatt. Foruten profilbildet er det ingen andre bilder av personen.

- Kjedelig profil med minimal aktivitet. Siste post på veggen var gjerne fra november-07 og når vedkommende har bursdag er det bare tre-fire stykker som skriver en gratulasjon der.

- Oppdaterer aldri statusen sin.

- Har lagt til >90% av vennene sine og mottatt få forespørsler selv.

Hehe, dette er jo meg det, bortsett fra det siste, har ikke lagt til noen selv for jeg tør ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...