Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #81 Skrevet 14. februar 2009 Jeg forundres av folk som har over 200 venner på Face'rn. For meg er venn et verdifullt begrep, og mine FB-venner er sånne som hilser gjensidig når vi f.eks. møtes på gata, folk jeg kan slå av en prat med. Jeg har 51 FB-venner, og synes det er trist av begrepet venn har blitt såpass utvannet at det kan brukes om en du snakket med i 10 minutter på en fest i 1995. FB og andre sosiale nettverk kunne i det minste byttet ut vennebegrepet med noe mer nøytralt, slik som "kontakt".
Ce'Nedra Skrevet 14. februar 2009 #82 Skrevet 14. februar 2009 Jeg forundres av folk som har over 200 venner på Face'rn. For meg er venn et verdifullt begrep, og mine FB-venner er sånne som hilser gjensidig når vi f.eks. møtes på gata, folk jeg kan slå av en prat med. Jeg har 51 FB-venner, og synes det er trist av begrepet venn har blitt såpass utvannet at det kan brukes om en du snakket med i 10 minutter på en fest i 1995. FB og andre sosiale nettverk kunne i det minste byttet ut vennebegrepet med noe mer nøytralt, slik som "kontakt". 51 venner? Jeg har mange flere jeg snakker med enn det.. Over 200 også.. Bare klassen min alene er jo 30 stykker.
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 14. februar 2009 #83 Skrevet 14. februar 2009 Jeg forundres av folk som har over 200 venner på Face'rn. For meg er venn et verdifullt begrep, og mine FB-venner er sånne som hilser gjensidig når vi f.eks. møtes på gata, folk jeg kan slå av en prat med. Jeg har 51 FB-venner, og synes det er trist av begrepet venn har blitt såpass utvannet at det kan brukes om en du snakket med i 10 minutter på en fest i 1995. FB og andre sosiale nettverk kunne i det minste byttet ut vennebegrepet med noe mer nøytralt, slik som "kontakt". Jeg er enig.Vet om flere som har et høyt antall FB-"venner". Men i real life har de få eller ingen nære venner.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #84 Skrevet 14. februar 2009 51 venner? Jeg har mange flere jeg snakker med enn det.. Over 200 også.. Bare klassen min alene er jo 30 stykker. Jeg har 51 venner som har facebook.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2009 #85 Skrevet 14. februar 2009 51 venner? Jeg har mange flere jeg snakker med enn det.. Over 200 også.. Bare klassen min alene er jo 30 stykker. Jeg har også sikkert flere enn 51 personer som jeg snakker med, MEN jeg har nok ikke mer enn 51 venner likevel. Jeg kaller bare 3-7 av den jeg har i klassen min for faktiske venner... hvorfor skal man ha så mange flere venner på FB da? Jeg ser ikke poenget med å kalle alle jeg snakker med venner. Dem jeg kan ta opp telefonen å ringe til for å finne på noe er dem jeg også kaller venner. Vi har nok alle forskjellige forhold til hvem vi ser på som venner, og videre hvem vi ønsker å ha på listen på FB. Listen på FB er jo mer hvem man kjenner og ikke hvem man faktisk har som venner.
Gjest Jente38 Skrevet 14. februar 2009 #86 Skrevet 14. februar 2009 Jeg er enig.Vet om flere som har et høyt antall FB-"venner". Men i real life har de få eller ingen nære venner. Helt enig. For min del, har jeg 70-75 venner på min facebook. Og samtlige er ekte venner i virkeligheten også. Dvs folk jeg kjenner godt, og jeg chater med mesteparten av dem regelmessig. Men å ha 200-300+ "venner" på facebook er et slags statussymbol. Når jeg ser sånt, tenker jeg at den person har ukritisk "akseptert" samtlige som sender friend request i hytt og i pine
Gjest Stjernedryss Skrevet 14. februar 2009 #87 Skrevet 14. februar 2009 Helt enig. For min del, har jeg 70-75 venner på min facebook. Og samtlige er ekte venner i virkeligheten også. Dvs folk jeg kjenner godt, og jeg chater med mesteparten av dem regelmessig. Men å ha 200-300+ "venner" på facebook er et slags statussymbol. Når jeg ser sånt, tenker jeg at den person har ukritisk "akseptert" samtlige som sender friend request i hytt og i pine Jeg synes det er verre med de som står å hardnakket skryter av at de kjenner alle på facebook lista si. Hvilken rolle spiller det egentlig? Synes det blir for dumt å dømme folk etter hvor mange/få venner folk har på facebook og hvor godt man kjenner hver enkelt.
Gjest Gjest_Sara_* Skrevet 14. februar 2009 #88 Skrevet 14. februar 2009 Jeg synes det er verre med de som står å hardnakket skryter av at de kjenner alle på facebook lista si. Hvilken rolle spiller det egentlig? Synes det blir for dumt å dømme folk etter hvor mange/få venner folk har på facebook og hvor godt man kjenner hver enkelt. Ja,det er ulike måter å bruke FB på, og hver enkelt får velge selv. Men for en del er det tydeligvis en konkurranse i å ha flest mulig "venner". Jeg synes f.eks. det var noe rart da en venninne av meg la til flere av mine x-kjærester/dater fra 10 år tilbake i tid (jeg har ingen av dem på min FB-liste og hun har bare snakket med dem noen få ganger). Hun har også lagt til noen av dem som (etter hennes egne utsagn) mobbet henne slik at hun måtte bytte ungdomsskole... Folk må velge selv, men jeg har vanskelig for å forstå poenget med det, utover at det er for å få flest mulig "venner" inn på lista.
Gjest Jente38 Skrevet 14. februar 2009 #89 Skrevet 14. februar 2009 Folk må velge selv, men jeg har vanskelig for å forstå poenget med det, utover at det er for å få flest mulig "venner" inn på lista. Det er nettopp det som er poenget mitt, men ser at min ironi har gått "Stjernedryss" hus forbi
Gjest Stjernedryss Skrevet 14. februar 2009 #90 Skrevet 14. februar 2009 Det er nettopp det som er poenget mitt, men ser at min ironi har gått "Stjernedryss" hus forbi Hvilket innlegg var du ironisk i?
Gjest Langsyne Skrevet 14. februar 2009 #91 Skrevet 14. februar 2009 Har nok tatt litt av dette her med facebook og vennelister. Jeg tror nok lista mi hadde vært veldig mye mindre om jeg hadde rydda opp skikkelig og bare hatt mine nærmeste der. Men synes det er koselig å ha de jeg har der, jeg. Har tatt kontakt/eller har kontakt med så si alle av dem.
juliane Skrevet 14. februar 2009 #92 Skrevet 14. februar 2009 Jeg har rydda opp skikkelig i facebooklista mi, og fjerna alle jeg ikke hadde syntes det var hyggelig å prate med hvis jeg traff dem tilfeldig på gata. Allikevel har jeg litt over 200 venner, noe som i følge enkelte her er fordi jeg syns det er kult å få status ved å ha mange facebookvenner. La meg så fortelle hvorfor jeg har så mange venner: Jeg er 24 år. 98% av alle på min alder har facebook. Det er under 10 år siden jeg gikk ut av ungdomsskolen. Jeg kommer fra et lite sted, så de aller fleste jeg gikk i klasse med treffer jeg jevnlig i ferier o.l. Dermed er det sikkert 30 stk det er naturlig å ha på vennelisten min. Det er bare seks år siden jeg gikk ut fra videregående, og jeg dermed er det sikkert 30 stk derfra som har en naturlig plass på vennelisten min. Etter vgs jobbet jeg et halvt år (fem venner) og reiste noen mnd (tre venner). Så flyttet jeg til en by i Norge for å studere og jobbe (30 venner), jeg tilbragte et semester utenlands (40 venner) og flyttet så til Oslo for å studere mer og jobbe ved siden av (20 venner). I tillegg finner du familie og venner jeg har fått på andre måter. Jeg skjønner at det er annerledes når man er eldre; det er nok en mindre prosentandel av aldersgruppen som har facebook og det er lenge siden man gikk på skole og dermed har man kun kontakt med de nærmeste vennene fra den tiden. Syns bare det er fascinerende at dere vet akkurat hvor godt andre mennesker kjenner de kontaktene de har på facebook... Dessuten er jo facebook genial for å holde kontakten med nettopp dem man ikke ser daglig!
LadyB Skrevet 15. februar 2009 #93 Skrevet 15. februar 2009 Festløven Gjerne mellom 17 og 35. Typiske statusopdateringer:XXX Fest til helga! / Fest til helga?XXX Noen som skal ut i dag???XXX er fyllesyk...XXX tok helt av på lørdag!XXX gleder seg til helga!XXX vors her!Hver søndag fylles news feed-en din opp med "XXX was tagged in an album", der de fleste bildene gir utrykk av at festen/byturen stort sett gikk ut på av å ta bilder av hverandre poserende med ulike typer alkohol og andre festdeltagere. Kommenterer på bildene med følgende: "LOOOOL!" "Fy faen :S Fjern!!" "Haha! Du tok jo heeeelt av(Y)!" "Sjekk Rolf i bakgrunnen xD!" Wallen er stort sett fylt med internhumor og planlegging av neste helg. jo takk! denne typen kjenner jeg godt til. Det er ekstra ille når de skriver: XXX er FYLLESJUUUK!!!! hvorfor skrike hvis man er så jævla sjuk?
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #94 Skrevet 15. februar 2009 Festløven Gjerne mellom 17 og 35. Typiske statusopdateringer:XXX Fest til helga! / Fest til helga?XXX Noen som skal ut i dag???XXX er fyllesyk...XXX tok helt av på lørdag!XXX gleder seg til helga!XXX vors her!Hver søndag fylles news feed-en din opp med "XXX was tagged in an album", der de fleste bildene gir utrykk av at festen/byturen stort sett gikk ut på av å ta bilder av hverandre poserende med ulike typer alkohol og andre festdeltagere. Kommenterer på bildene med følgende: "LOOOOL!" "Fy faen :S Fjern!!" "Haha! Du tok jo heeeelt av(Y)!" "Sjekk Rolf i bakgrunnen xD!" Wallen er stort sett fylt med internhumor og planlegging av neste helg. hehehehe det her er meg! veldig morsom tråd! =)
Gjest TRA Skrevet 17. februar 2009 #95 Skrevet 17. februar 2009 Den søte jenta som alle sammen liker: - Er mellom 19 og 25år - Har over 500 pluss pluss på vennelista. Mange gode venner fordi det er lett å bli glad i vedkommende. - MaAAAange bilder hvor vedkommende smiler og har det gøy, for seg selv, med venner, på cafe, på folkehøyskolen eller på festivaler. - Blir ofte tagget i et album. Får deg til å smile. - Mange som skriver på wallen "lyst å finne på noe idag?" "bli med på cafe!nå!" "Jeg er i byen" - Sender ut invitasjoner som vedkommende arrangerer, og er svært inkluderende. "Grillfest hos meg, xx dato" eks. - Har ikke noen applikasjoner, bortsett fra gaver. - Status: "Vil finne på noe" "Hmm, jeg er gal" "Lager mat" (gjerne kake, som alle vil spise) Den rampete gutten som alle sammen liker: - Er mellom 20-26år - Har 300-400 stykker på vennelista - Mange bilder hvor han gjør noen sprell og har det gøy med kameratene. - Blir ofte tagget i et album, hvor han gjør usjenerte grimaser eller ser intetanende ut om at bildet blir tatt. Får deg til å smile. - Wallen er full av jenter som skriver, og kommenterer status. Men svarer mest selv på kommentarer fra kamerater. - Gidder ikke applikasjoner, men godtar gjerne en invitasjon på fest eller grillfest og er med på de meste sprell. - Statusen er: "xx spiser" "xx skal ut en tur" "(noe engelsk eller noe rotete surr som mange må le av) Den kreative/omsorgsfulle og koselige: (fant ikke det rette ordet, men føler at disse er ofte?) - Har 200-300 på venner på lista. - Orker ikke å ha noen bilder av seg selv, så hvis du tagger h*n blir det fjernet. Legger forresten ikke ut bilder i personlig album heller. - Men har koselige vs morsomme profilbilder som ofte blir kommentert "Du er vakker" Glad deg " Søta eller "Haha,savner deg" - Har musikk applikasjoner eller svarer på quizn til vennene sine. Dyrebeskyttelsen, av og til noe politsk. - Får ofte meldinger på wallen, men de aller nærmeste vet at det beste er å skrive en personlig melding da personen ikke vil gi ut så mye om seg selv. - Statusen er som regel tom, men kommer av og til noe upersonlig opp der. - Arrangerer aldri noe selv, men skal være med på en konsert, filmkveld, grillfest eller lignende. Den barnslige: - Har under hundre venner, eller under 200. - Applikasjoner: "For oss som ikke er dumme,bare later som " Vi som ikke liker rullings" Vi som bare må ha hårstrikk når vi trener osv osv osv. - Wall: <3 muss muss <3 *smilefjes* - Bilder: Mest av biler, eller bamser, kjæledyr eller kjæreste. Eller halvnaken på fest med venninner. - Oppdaterer ofte profilbilder, gjerne trutmunn. - Statusen er aldri tom, kan være f.eks "xxx MY GIRLS, Jeg hater VIRKELIG været"
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #96 Skrevet 17. februar 2009 Mr macho man Ofte en type som har minimal utdannelse og høyt selvbilde. Profilbildet hans er følgelig i bar overkropp, og halvparten av bildene tagget av han er i bar overkropp. Han legger til masse fine damer / glamour modeller, selv om han ikke kjenner dem, og kommenterer alle jente bilder med "Hot!" "Looking good! "Sexy / 6i / zeXy" osv. Gruppene hans består av:Vi som er imot høyere bensinpriserVi som digger å treneBMW is the only car, oh yeahVi som digger å festeYYY for Miss Norway 2008Vi digger lettkledde damerStatus updaten er enten "Skal på trening" eller "Sliten etter trening, hehe, men var digg" Wallen består av hjernedøde kommentarer fra bimboer eller likesinnede aper. "Haha det du skrev på wallen min var morsomt" eller "Øy din pussy, ut å drekka i dag eller? haha" haha må ikke glemme Vi som løfter 100kg i benkpress klubben da:D
Blåbæret Skrevet 18. februar 2009 #97 Skrevet 18. februar 2009 Morsom tråd. Jeg kjenner meg igjen i noen av beskrivelsene Jeg må følge litt mere med på facebook nå for å se om der er flere stereotyper
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #98 Skrevet 18. februar 2009 Mr macho man Ofte en type som har minimal utdannelse og høyt selvbilde. Profilbildet hans er følgelig i bar overkropp, og halvparten av bildene tagget av han er i bar overkropp. Han legger til masse fine damer / glamour modeller, selv om han ikke kjenner dem, og kommenterer alle jente bilder med "Hot!" "Looking good! "Sexy / 6i / zeXy" osv. Gruppene hans består av:Vi som er imot høyere bensinpriserVi som digger å treneBMW is the only car, oh yeahVi som digger å festeYYY for Miss Norway 2008Vi digger lettkledde damerStatus updaten er enten "Skal på trening" eller "Sliten etter trening, hehe, men var digg" Wallen består av hjernedøde kommentarer fra bimboer eller likesinnede aper. "Haha det du skrev på wallen min var morsomt" eller "Øy din pussy, ut å drekka i dag eller? haha" Mr. macho man var så tatt på kornet! Fantastisk.. Jeg er nok en liten sladder-junkie selv.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #99 Skrevet 19. februar 2009 kjenner meg litt i det nyforelsket paret men noen her skrev om de som skriver "er så sur på en viss person:@" og det har jeg opplevd selv, på en ganske nedgjørende måte..+ at ho liker fyren som jeg holder på med :phehe, morsomt nå da
Morea Skrevet 19. februar 2009 #100 Skrevet 19. februar 2009 Apropos sånne vennesamlere.. Jeg har bare blitt kontaktet noen ganger av folk jeg ikke vet hvem er, deriblant en fyr fra Marokko som søskenbarnet mitt addet i fylla. Han ignorerte jeg naturligvis. Men nå har en fyr sendt meg friend request, fordi vi har samme etternavn. Det er litt teit synes jeg. Det er et ganske spesielt etternavn, men det er to områder i Norge hvor man finner dette navnet, i Trøndelag og på indre østlandet. Han sistnevnte bor på indre østlandet en plass, et sted jeg har null forhold til. Og ikke har jeg noen søskenbarn på den siden av familien, og faktisk ikke tremenninger med det navnet heller. Merkelige greier. Aner jo ikke noe om han herre fyren. Har også en "type": Den godt voksne kollegaen som bruker overraskende mye tid på facebook. Hun tar alt av personlighetstester og legger disse ut. Hun og venninnene på samme alder bruker tid på diskusjoner om strikkeoppskrifter og trivialiteter som "mye snø i dag gitt" - "ja jøss" - "må måke nå" - i det uendelige. Hvorfor ikke ringe hverandre???????? Hun kaster seg på alle grupper som dukker opp på newsfeeden. Jeg har faktisk aldri vært på facebook uten at hun har vært der (jeg er innom et par ganger om dagen, kjapt fordi jeg har en kompis som har problemer i familien, og ikke klarer å kommunisere annet enn skriftlig for øyeblikket)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå