Nanaluanna Skrevet 17. september 2008 #41 Skrevet 17. september 2008 Tror du jeg har doktorgrad innen Facebook, eller? Hahahaha!! Det avhenger av personene - noen legger til kassadamen på Rimi, mens andre foretrekker et litt nærmere bekjentskap eller sosial kontakt før de legger til vedkommende. Vil tro rundt 200 er snittet for de jeg kjenner. Men hvem bryr seg egentlig? Dette var bare en tulletråd, men dere jenter sliter tydeligvis med å ikke ta ting personlig Denne tråden er kjempemorsom! Kjenner igjen mange "typer" . Fantastisk observert! Ps:tror de fleste av oss synes dette er morsomt, de som ikke gjør det føler seg vel gjerne litt truffet?
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #42 Skrevet 17. september 2008 Snillmito: Finnes det mange som har under 100 venner på Facebook? Jeg har inntrykk av at 300+ er normalen. De som har "få" på min liste, har som regel 200 og noe. Oi, jeg har bare 11 venner på FB. Huff, jeg er virkelig venneløs. Hihi Bruker bare FB til å holde kontakt med de som er i utlandet, men kjenner meg ellers igjen i den "venneløse" stereotypen ten at det betyr at jeg er venneløs da. Syntes tråden er morsom, og en del av disse er å kjenne igjen ja. (jeg har bare sett på åpne profiler siden de strengt tatt ikke er på min liste med 11 venner, hihi). Jeg mener faktisk at FB siden til folk kan si ganske mye om dem, men selvsagt kan man ta ganske feil også det er vel der "skråblikk og generaliseringer" kommer inn også i de tilfellene.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #43 Skrevet 17. september 2008 Nå er jo ikke dette helt alvorlig, men personlig synes jeg det er bedre å være så ensom, patetisk og tapersk at man ikke bor på Facebook og bare legger til nære kontakter. Upopulære personer er ikke den folkegruppen jeg har mest lyst til å rakke ned på, spesielt med tanke på at noen av dem kanskje sliter nok i det virkelige liv...
Gjest Gold Skrevet 17. september 2008 #44 Skrevet 17. september 2008 Tror du jeg har doktorgrad innen Facebook, eller? Det avhenger av personene - noen legger til kassadamen på Rimi, mens andre foretrekker et litt nærmere bekjentskap eller sosial kontakt før de legger til vedkommende. Vil tro rundt 200 er snittet for de jeg kjenner. Men hvem bryr seg egentlig? Dette var bare en tulletråd, men dere jenter sliter tydeligvis med å ikke ta ting personlig Ja, jeg tror at du studerer Facebook. Men ikke bare Facebook, også Nettby, Blink og alt som finnes av nettsamfunn. Tror alle forstår at dette var en tulletråd. Håper det i alle fall.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 19. september 2008 #45 Skrevet 19. september 2008 Angående antall venner: Jeg har rundt 110. Legger helst til folk jeg liker og som jeg har snakket med de siste årene.
Hanna panna Skrevet 19. september 2008 #46 Skrevet 19. september 2008 (endret) Har man "1", merk "One" god venn på lista si skal man være glad for det. Den måtte bare komme Endret 19. september 2008 av Hanna panna
thapara Skrevet 19. september 2008 #47 Skrevet 19. september 2008 (endret) Den venneløse er vel gjerne heller ikke nettnerd? Ellers veldig morsomt! spesielt oppmerksomhetssøkeren! Hadde en venn som la ut nye bilder av seg selv hver dag! Med trutmunn selvfølgelig, eller i helfigur tatt i speilet uff Endret 19. september 2008 av thapara
Hanna panna Skrevet 19. september 2008 #48 Skrevet 19. september 2008 Den venneløse er vel gjerne heller ikke nettnerd? Ellers veldig morsomt! spesielt oppmerksomhetssøkeren! Hadde en venn som la ut nye bilder av seg selv hver dag! Med trutmunn selvfølgelig, eller i helfigur tatt i speilet uff Har en kamerat som gjør det i ny og ned, med musefletter
Nana Skrevet 19. september 2008 #49 Skrevet 19. september 2008 Kjenner meg igjen i et par av disse stereotypene selv Utroolig morsomt!!!
Muffinsdilla Skrevet 22. september 2008 #50 Skrevet 22. september 2008 Tror jeg har minst en av hver av disse stereotypene som "venner" selv. Følte meg vel egentlig mest truffet av "facebok-junkie" selv. Men egentlig mest fordi jeg er den som tar bilder når det er noe som skjer, og da gjerne er inne der og legger ut nye bilder. Da blir det gjerne til at man ser hva som har skjedd siden sist! Hehe
Chianty Skrevet 22. september 2008 #51 Skrevet 22. september 2008 Synes at du burde skaffe deg en aktivitet
Gjest Grafica Skrevet 22. september 2008 #53 Skrevet 22. september 2008 (endret) Det nyforelskede kjæresteparet -De har alltid profilbilder av de to sammen -Statusen er konstant "er med snuskepusen", "savner nusselusken, ser h*n ikke før om fem timer :(", "elsker kjæresten", "har verdens beste koseklump" "skulle ønske pus var i senga med meg nå" osv osv osv. -De skriver konstant på wall-en til hverandre med masse klissete kjærlighetserklæringer -De flørter med hverandre på andre sine wall-er -Spørsmål som "Hvordan går det med deg?" besvares med "vi har det kjempefint, aldri vært så lykkelige!" -De sprer medfølelse til alle sine single venner om at "det er nok ikke lenge til du finner noen", uten at den single har bedt om det. -De sletter alt som kan minne om tidligere romantiske bekjentskaper fra vennelista, selv om det var et køddekyss i fylla for seks år siden Endret 22. september 2008 av Grafica
Trampe Skrevet 22. september 2008 #54 Skrevet 22. september 2008 For ikke å snakke om de oppmerksomhetssyke menneskene med åpne profiler og mange kjendisvenner. De adder alle kjente fjes i håp om at noen vil akseptere de. Og å stenge profilen? Næh...hvorfor det? Da kan jo ingen se hvor mange kjendiser de er venner med!!!!
Gjest ROFL Skrevet 28. desember 2008 #55 Skrevet 28. desember 2008 Festløven Gjerne mellom 17 og 35. Typiske statusopdateringer:XXX Fest til helga! / Fest til helga?XXX Noen som skal ut i dag???XXX er fyllesyk...XXX tok helt av på lørdag!XXX gleder seg til helga!XXX vors her! Hver søndag fylles news feed-en din opp med "XXX was tagged in an album", der de fleste bildene gir utrykk av at festen/byturen stort sett gikk ut på av å ta bilder av hverandre poserende med ulike typer alkohol og andre festdeltagere. Kommenterer på bildene med følgende: "LOOOOL!" "Fy faen :S Fjern!!" "Haha! Du tok jo heeeelt av(Y)!" "Sjekk Rolf i bakgrunnen xD!" Wallen er stort sett fylt med internhumor og planlegging av neste helg.
Gjest strykebrett Skrevet 28. desember 2008 #56 Skrevet 28. desember 2008 Haha, har mange av de overnevnte på lista mi, men har aldri sett dem så godt beskrevet før. Det forelskede kjæresteparet er forøvrig mest slitsomt syns jeg. Trenger ikke å være ett par en gang forsåvidt, holder med at en av de driver på på den måten.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #58 Skrevet 28. desember 2008 Mr macho man Ofte en type som har minimal utdannelse og høyt selvbilde. Profilbildet hans er følgelig i bar overkropp, og halvparten av bildene tagget av han er i bar overkropp. Han legger til masse fine damer / glamour modeller, selv om han ikke kjenner dem, og kommenterer alle jente bilder med "Hot!" "Looking good! "Sexy / 6i / zeXy" osv. Gruppene hans består av:Vi som er imot høyere bensinpriserVi som digger å treneBMW is the only car, oh yeahVi som digger å festeYYY for Miss Norway 2008Vi digger lettkledde damerStatus updaten er enten "Skal på trening" eller "Sliten etter trening, hehe, men var digg" Wallen består av hjernedøde kommentarer fra bimboer eller likesinnede aper. "Haha det du skrev på wallen min var morsomt" eller "Øy din pussy, ut å drekka i dag eller? haha" Ler så jeg griner (sannsynligvis fordi jeg er veeeeldig overtrøtt!) Så en del sånne da jeg var på narsisissmens høyborg, Nettby
Gjest Fesk Skrevet 28. desember 2008 #59 Skrevet 28. desember 2008 Attentionwhore Denne personen endrer profilbilde 7 ganger om dagen, har 875 venner, og statusen oppdateres kontinuerlig, gjerne av typen xxxxx is "JEG HAR VERDENS BESTESTE KJÆRESTE <3<3<3" xxxxx is now in a relationship xxxxx is "ÅH NÅ ER JEG SÅ SINT" xxxxx is in a relationship that is complicated xxxxx is "JEG GRÅTER" xxxxx is no longer listed as "in a relationship" xxxxx is "VERDEN ER JÆVLIG" and repeat. Gjerne i løpet av en dag For ikke å snakke om statusoppdateringene "er så sint på en viss person nå :@" o.l. Slike greier gjelder også i nicket på MSN, snakk om å fiske etter oppmerksomhet!
Cata Skrevet 28. desember 2008 #60 Skrevet 28. desember 2008 Den venneløse - Har godt under hundre FB-venner - Har et profilbilde som vitner om dårlig selvtillit - som regel et dårlig bilde ute av fokus, et bilde av noe helt annet (gjerne noe melankolsk som et trist landskap), eller ikke et bilde i det hele tatt. Foruten profilbildet er det ingen andre bilder av personen. - Kjedelig profil med minimal aktivitet. Siste post på veggen var gjerne fra november-07 og når vedkommende har bursdag er det bare tre-fire stykker som skriver en gratulasjon der. - Oppdaterer aldri statusen sin. - Har lagt til >90% av vennene sine og mottatt få forespørsler selv. Heyyy, den er min. Men du ser ikke profilen, for den er stengt for ikke-venner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå