Gå til innhold

Nabohunden gauler!

Gjest Gjest_Student_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Student_*
Skrevet

Jeg bor i en blokk, og det er ikke spesielt godt isolert, bare helt vanlig tror jeg. De som bor vegg i vegg har en hund. Denne hunden uler/piper/småbjeffer flere timer daglig. Sikkert når eierne er ute (vil tro de ikke lar han holde på slik når de er hjemme!). Dette er utrolig irriterende!! Hjelper vel ikke å dunke i veggen heller!

Kan jeg gå å snakke med dem? Føler meg frekk om jeg gjør det, er av typen som bare holder ut. Men dette begynner å bli meget frustrerende! Hva kan evnt eierne gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert de er klar over problemet, om han gjør det bare når de er borte.

Jeg ville tatt det opp med dem, men velg dine ord med omhu. Dette er et hårsårt tema for hundeeierne tenker jeg ;)

Det de kan og bør gjøre, er å starte på nytt med å venne den til å være alene hjemme. Du bør ikke dunke i veggen, da det kan oppfattes som en ukjent og rar/skremmende/oppgirende lyd for hunden, og heller ha litt tålmodighet hvis de er så ålreite at de faktisk tar til seg det du sier og begynner å trene.

Skrevet

Hvordan burde jeg ordlegge meg? Og hva burde jeg si?

Nei, om han bare gjør dette når de ikke er hjemme, så er de nok ikke klar over det.

Liker ikke å si fra om ting..

Skrevet

Det er selvsagt riktig å si ifra. De fleste hundeeiere vil også sette pris på at du gir beskjed om at hunden ikke har det helt topp når den er alene.

Formuler deg med omtanke for hunden. Fokuser på at du ønsker dens beste og lydene den lager er hovedsaklig problematisk fordi hunden uttrykker sitt savn slik, ikke fordi lydene er høye i seg selv.

Gjest Gjest_Paula_*
Skrevet

Si at du har et lite problem med at hunden bjeffer mye når de ikke er hjemme. At du har holdt ut fordi du har tenkt at den kanskje måtte venne seg- men at du nå har bynnt å lure på om de kanskje ikke vet det selv siden det skjer mens de er borte? :)

Si det vennlig, og vis at du er opptatt av å løse det og være tålmodig og ikke er probleminnstilte!

Så får vi håpe at de fårstår og er såpass flinke hundeeiere at de gjør noe med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...