mia83 Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Stusser en del på noen av auksjonene på E-bay.. f. eks en ting som står til 1 Euro i dagevis og som ingen har bydd på.. Hvis jeg da slenger inn et bud, så er det plutselig noen som byr over hele tiden.. Synes det er litt rart.. er det noe jeg ikke har fått med meg? Hva kommer det av?
Leo Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Det er fordi den første budgiveren har lagt inn et autobud/Maximum bid som aktiviseres hver gang du byr. Ikke noe mystisk i det hele tatt og du kan gjøre det samme.
mia83 Skrevet 12. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2008 Det er fordi den første budgiveren har lagt inn et autobud/Maximum bid som aktiviseres hver gang du byr. Ikke noe mystisk i det hele tatt og du kan gjøre det samme. Ok.. ikke verre.. Takk for opplysningen
Ambriel Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Jeg har også opplevd det samme, men da var jeg den eneste som hadde bydd.. Jeg mistenker noen av selgerne på ebay for å opprette profiler som de bruker kun for å presse prisen opp, for det er jo gjerne slik at er det noe du virkelig vil ha så byr du gjerne litt mer enn du egentlig hadde planer om for du blir så "gira". Flere ganger har jeg opplevd dette, og når jeg da til slutt gir meg og innser at slaget er tapt får jeg melding fra selgeren etter auksjonen hvor det står: "Jeg hadde visst 2 stk" eller "den andre kjøperen trakk seg", og da tilbyr de meg å kjøpe varen for det siste budet jeg la inn. Fin måte å presse opp prisen på når startprisen på auksjonen er lav. Dette har skjedd så mange ganger både med meg og min samboer at jeg mistenker noe muffens
Leo Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Jeg har også opplevd det samme, men da var jeg den eneste som hadde bydd.. Jeg mistenker noen av selgerne på ebay for å opprette profiler som de bruker kun for å presse prisen opp, for det er jo gjerne slik at er det noe du virkelig vil ha så byr du gjerne litt mer enn du egentlig hadde planer om for du blir så "gira". Flere ganger har jeg opplevd dette, og når jeg da til slutt gir meg og innser at slaget er tapt får jeg melding fra selgeren etter auksjonen hvor det står: "Jeg hadde visst 2 stk" eller "den andre kjøperen trakk seg", og da tilbyr de meg å kjøpe varen for det siste budet jeg la inn. Fin måte å presse opp prisen på når startprisen på auksjonen er lav. Dette har skjedd så mange ganger både med meg og min samboer at jeg mistenker noe muffens Det er selvfølgelig mulig, men iht. reglene som gjelder for selgere på eBay er det strengt forbudt. Opplever man slike ting, bør man derfor rapportere det. Man bør selvfølgelig også takke nei til tilbud om kjøp som følger etter auksjoner man mistenker er manipulert på denne måten. Selv har jeg for øvrig handlet mye på eBay (Har ca. 150 feedback som kjøper nå...), men jeg har aldri opplevd det du beskriver. Nå sjekker jeg imidlertid selgeren så godt det lar seg gjøre før jeg byr (Ser på hvor lenge profilen har eksistert, feedback og hva som faktisk står der etc.) spesielt hvis det er snakk om ting som koster mer enn noen få dollar/pund/euro. Jeg ber også om bekreftelse på hva det vil koste å få gjenstanden sendt til Norge hvis det ikke er uttrykkelig spesifisert i presentasjonen. Jeg har i hvert fall aldri hatt noen problemer med noe av det jeg har kjøpt verken på tyske, britiske eller amerikanske ebay.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå