Tusenfryd Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Nei, vi står opp og spiser frokost og går i barnehagen. Det ytres nok av og til et ønske om det, vi hadde tid til det tidligere, men ikke nå mer.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 vi har tid til det, så da blir det en liten runde med pat/elias etc på dvd. Muligvis en dårlig vane, men det er egentlig en koselig og rolig stund for alle her i gården.
Furstina Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 NEJ. Det är jag väldigt bestämd på. (enda undantaget är sommerferie i Norge - efter frukost och kläder) För det första blir sonen arg när vi stänger av, eller så vill han bara se ett program till, eller så vill han se på TV direkt när han vaknar TIDIGT i stället för att somna om eller ta det med ro. Jag tycker morgonen som vi har den är ganska lugn och med god tid. Det finns absolut ingen anledning för mina barn att se på TV på morgonen. De äter frukost, bostar tänder, klär på sig och har tid för att leka lite i stället. Jag tycker våra mornar fungerar ganska bra.
la Flaca Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Her ser de små på 2 og 4 TV akkurat når de vil. Den står på døgnet rundt, og da helst med Animal Planet på, eller barneTV. Resultatet av det er at ungene ikke kunne bry seg mindre om TV. Tror de ser 5 minutter i snitt hver dag.
Eliza Doalot Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Nei, det gjør hun normalt ikke. Dels fordi det ikke er tid til det, dels fordi jeg ikke orker maset om et program til osv og dels fordi jeg synes det er greit å begrense tv-tittingen litt. Unntaket er morgenene når mannen er ute å reiser. Da er morgen-tv en grei barnevakt mens jeg steller meg.
Aeriana Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Ja, jeg står opp først og ordner frokost og gjør det jeg rekker på badet før jeg vekker ungen. Så blir frokosten spist som regel på stua, og tv'en forblir på mens jeg gjør meg ferdig. Ikke noe problem med mas om å se mer, og dette har vi gjort siden han gikk i barnehagen og gjør det enda i 2. klasse.
Gjest *Mim* Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Etter at frokost og morgenstell er unnagjort om morgenen, hender det at ungene ser 5 - 10 minutter på tv før de tar skolebussen. Helt greit, det er aldri noe problem å gå fra tv-en.
Angelheart Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Tja..litt både og. Noen morgener er barna veldig våkne, blide og er raske i klærne. Da får de lov til å se litt på TV frem til vi er ferdige med vårt morgenstell. Andre dager må barna dras ut av sengene og da blir det rett og slett ingen tid til TV-titting. Resultatet er for oss at vi sjelden har barn som er trege og gretne om morgenen. Har aldri noe problem med at de ikke godtar at vi skrur av TV. De vet når vi må reise til barnehagen og slår selv av når det er på tide.
Henkama Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 Ja, her i huset får barna på 3 og 5 se mellom ti og tyve minutter tv mens de spiser frokost. De har sitt eget lille bord og to stoler i stuen som de sitter ved. Mens de spiser og ser på tv pakker jeg sekkene og gir minstemann mat og når jeg sier at vi må gå så skrur de av tven. Aldri noe mas rundt det.
Chianty Skrevet 12. september 2008 #11 Skrevet 12. september 2008 nei ikke i ukedagene,men i helgene! mine er 7 og 12 år- dem vet at tv ikke skal slås på om morgnen når det er skole!
cilja Skrevet 12. september 2008 #12 Skrevet 12. september 2008 Hos oss er det ok med TV mens det spises frokost. Har ikke hatt problemer med mangel på spising eller bråk når det er på tide å slå av. Jeg har alltid sagt ifra og påminnet når nødvendig at hvis frokosten ikke blir spist eller det blir tull når TV skal slås av kan vi ikke ha TV på.
Daiquiry Skrevet 12. september 2008 #13 Skrevet 12. september 2008 Ja, hvis det er tid til det...ser ikke helt problemet...
momo Skrevet 12. september 2008 #14 Skrevet 12. september 2008 Ja, her ser barna på tv på morningen hver eneste morgen. Da får jeg lagd frokost og matpakker i fred, jeg rekker å ordne meg selv, kanskje ta en rask dusj. Veldig deilig. Og det er ingen problemer å skru av tv`n da vi skal gå.
prinsessa Skrevet 12. september 2008 #15 Skrevet 12. september 2008 Her også er det TV titting om morgen. Ikke hver morgen med de dagene jeg har fri eller har senvakt. Mine barn er 1.5 og 5 år. Vi ligger i senga alle 3 koser oss veldig foran TV. Har avtale før vi slår på hvor lenge de får se og dette fungerer veldig greit.
LoppeLise Skrevet 12. september 2008 #16 Skrevet 12. september 2008 Hvis hun våkner av seg selv og det er tid til det. Hvis hun ikke gjør det, lar jeg henne sove lengst mulig, og da har vi ikke tid til det
Silmarill Skrevet 12. september 2008 #17 Skrevet 12. september 2008 Ja, da gutten min var yngre så var det alltid en befrielse med barnetv på...eh...tv MEN, aldri før vi var ferdig med morgenstellet da...minus frokosten som han fikk forran tv! (på kjøkkenet)
L@dy Skrevet 12. september 2008 #18 Skrevet 12. september 2008 Ja, om det er tid til det så får hun gjerne se mens vi kler på og spiser frokost.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #19 Skrevet 14. september 2008 Nei...Vi ser veldig sjelden tv,og det er aldri spørsmål fra barna om det heller. Vi ordner oss og spiser frokost sammen,så er det rett på skole,barnehage og jobb.
Gjest Elastica Skrevet 14. september 2008 #20 Skrevet 14. september 2008 Nei, det får de ikke lov til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå