Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 I hybelen jeg bor i nå er det ingen varme elementer utenom peis. Jeg jobber natt, og når vinteren nærmer seg er det litt greit at det ikke er iskaldt når jeg kommer hjem. Men har hørt at oljefylte radiatorer er ikke det sikreste, de skal heller ikke være i bruk uten tilsyn. Hva med panelovn da? Hva gjør dere hvis dere skal være lenge borte fra hjemmet? Alle ovner idag har jo temperaturmåler som skrur av ovnen hvis den blir for varm, men er det til å stole på?
villen Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Hovedproblemet med oljefylte radiatorer er vel at oljen kan lekke ut og ta fyr, det skjer ikke med panelovner. Så vidt jeg vet, er panelovner tryggere, men det er ikke noe jeg har forsket på heller, fullt mulig jeg tar feil. Du kan jo skaffe en tidsbryter som slår på ovnen en stund før du kommer hjem...
Darkannie Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Jeg hadde satset paa en panelovn, oljefylte synes jeg er litt skumle....
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Da tror jeg at det blir en panelovn.. takker for svar og ha en go hælj
Gjest M.Sc. Inneklima og Energi Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Da tror jeg at det blir en panelovn.. takker for svar og ha en go hælj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå