Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bruker kredittkort veldig mye' date=' her i USA klarer du deg nesten ikke uten. :briller: MEN betaler regningen hver mnd, har aldri betalt ei krone i renter på kredittkort.[/quote']

Som jeg skulle sagt det selv!

:briller:

Skrevet

Er egentlig noe herk at det i USA er vanlig med kredittkort i stede for debetkort med kode!! Det tar jo fire ganger så lang tid i kassa fordi hver kunde skal signere i stede for bare å trykke koden, og det er jo kjempemorsomt når det er lang kø :roll:

Gjest Mayamor
Skrevet

Nordmenn er skeptisk til kredittkort av en eller annen merkelig grunn.

Min samboer overbeviste meg om at det er bare å ha selvkontroll

- så er kredittkort et glimrende hjelpemiddel.

Men det krever disiplin... :wink:

Selv har jeg redusert mine gebyr utgifter ved å

kombinere Skandiabanken og Geyrfri Visa... :P

Samboer bruker American Express...

Jeg synes det er for tungvindt da det ikke kan brukes overalt...

Men siden han er selvstendig næringsdrivende fungerer det greit for ham.

Mayamor

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Bruker det veldig forsiktig. Det blir mest VISA, though.

Skrevet
Er egentlig noe herk at det i USA er vanlig med kredittkort i stede for debetkort med kode!! Det tar jo fire ganger så lang tid i kassa fordi hver kunde skal signere i stede for bare å trykke koden' date=' og det er jo kjempemorsomt når det er lang kø :roll:[/quote']

Det er enda værre når folk drar frem sjekkheftet...

Og det gjør de gjerne etter at alt er betalt og puttet i poser. Og etter at de har småpratet litt med ekspeditøre. Da først kommer de på at de må finne sjekkhefte i vesken....... :roll::roll::roll:

Skrevet

Så enig, så enig!

Jeg hater sjekker :evil:

Gjest Tristessa
Skrevet

Nei, det har jeg faktisk ikke, av den enkle grunn at jeg ikke tjener mer enn et frikort pr. sommer og har litt problem med å styre meg med forbruk. O viljestyrke!

Skrevet

Litago skrev:

Det er enda værre når folk drar frem sjekkheftet...

Er d mulig??? :o Trodde sjekkhefter var gått ut av bruk nå som d finnes alle mulige slags kreditt- og betalingskort!

Apropos d å ikke klare seg uten kort i USA; syns d virker som d er lagt opp til å betale m kredittkort i veldig mange sammenhenger i Frankrike også. D tas som en selvfølge at du betaler hotellopphold m kort, og på restauranter går de rundt m disse apparatene som de drar kortet ditt gjennom, og insisterer noen på å betale på gammeldags måte, blir du sett rart på.... Syns nok d hadde blitt problematisk å klare seg uten....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bor i USA, og bruker kun kreditt kort, men betaler det ned hver måned og slipper dermed ekstra avgifter. Jeg mener kreditt kort er tryggere enn debit kort, dersom noen misbruker kortet ditt vil oftest kredittkort firmaet ordne opp i det, og pengene er ikke allerede trukket fra kontoen din.

Skrevet

Nei...bruker ikke d...og vil heller ikke ha... :-?

Mannen min bruker American Express i jobbsammenheng...men d er d eneste....

Synes kredittkort er "skumle" greier... :-?

Skrevet

Vi har et kredittkort som vi bruker i "nødsfall" og når vi reiser i utlandet. Liker best å betale for ting når de kjøpes istedet for å utsette det, men i visse tilfeller er det veldig kjekt å ha. :)

Skrevet

Synes også det er greit å ha kredittkort, sånn så vi har noe i reserve, i tilfelle uforutsette utgifter. Måtte ha oss ny vaskemaskin nå for en ukes tid siden, og da tok vi det på kredittkortet.

Prøver å ikke bruke det så mye, for venter du lenge med å betale, blir det veldig dyrt.

Gjest Solskinn
Skrevet

Kredittkort er ett must i forbindelse med jobben, så der bruker jeg det uten å blunke. Hender jeg bruker det privat også, da er det bare en måte å flytte utgiften en måned helt rentefritt!

Gjest Lady-M
Skrevet

Er kredittkortslave!! Akkurat nå har jeg 100.000,- i kredittgjeld!! :o Pleier å betale ned gjelden ganske kjapt da og like raskt er det gjeld der igjen.... Har klart å klippe i stykker 1 kort.... 3 to go.... :-?

Skrevet

Har opptil flere - godt å ha noe jeg er ute og reiser - og som sikkerhet.

Bruker også kort hvis jeg handler på nett - for jeg vil ikke at noe skal belastes min konto direkte.

Har et kort som er ""gebyrfritt" - så lenge jeg betaler det sammen måned som jeg bruker det... og da koster det ikke noe ekstra...

Gjest Zalomine
Skrevet

Sambo har et kredittkort av et slag, men ikke så stor kreditt på det trur jeg. Selv har jeg bare visakort.

vi bruker aldri kredittkort, men det kan væer kjekt å ha, i tilfelle det blir nødsfall. Har aldri tenkt over det jeg, at vi kunne bruke det...

Vi har ikke mer penger enn vi trenger, råd til å kjøpe noe annet enn det nødvendige har vi uansett ikke for øyeblikket, men det er ut som om det kan bedre seg i løpet av sommeren håper jeg.

En ting har i alle fall denne tiden lært oss, og det er selvdisiplin, ja JERNDISIPLIN når det gjelder økonomien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...