Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bianca_*
Skrevet

Jeg mistet min mor for et og et halvt år siden. Hun var 42 år da hun døde, og hadde i over halve livet (og kanskje mer) slitt med sterke psykiske problemer. De siste årene av sitt liv var hun bare en skygge av seg selv, og til slutt døde hun av en overdose med tabletter.

Jeg vet at barna hennes var den eneste grunnen til at hun holdt seg i live så lenge som hun gjorde. Hun hadde mange selvmordforsøk bak seg, og slet med mye dårlig samvittighet ovenfor oss.

Hun sa alltid at hun ikke var redd for å dø, men at hun elsket oss barna over alt på jord.

Jeg husker at før hun døde, så grublet hun mye rundt dette her med om det var mer mellom himmelen og jorden. Det gjorde hun i forbindelse med sin egen mors død. Og hun konkluderte med at det måtte det være. Hun sa hun følte det inni seg.

Og helt siden hun døde så har jeg hatt så lyst til å utforske det, på en måte. Finnes det et form for liv eller eksistens etter døden, og går det an å finne ut av det?

Jeg vet hun hadde mye usagt til oss, og dersom det er mer mellom himmelen og jorden enn det vi vet, så føler jeg at jeg skylder henne å i hvert fall prøve dette.

Jeg vet det er mange profilerte mennesker som sier de kan oppnå kontakt med de døde. Vi ser det på tv hver dag.

Jeg vil ikke ha svar fra folk som synes dette er tull eller som mener at dette er noe jeg skaper i hodet mitt for å lettere takle min mors død. Det blir unødvendig i denne sammenhengen.

Det jeg lurer på er om det er noen av dere som har erfaring med dette med å få kontakt med de døde? Og evt. om dere kan anbefale noen jeg kan gå til?

(jeg ser det er en del på markedet, men vil jo vite at jeg evt. går til en som er seriøst og dyktig)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_bianca_*
Skrevet

Tusen takk Lissi :)

Setter også pris på tips om noen slike "medium" i Oslo-området :)

Skrevet

Jeg har prøvd ei som bor på Ullern, hun var helt fantastisk! Men vet ikke om jeg kan skrive hele navnet hennes her. Registrerer du deg kan jeg sende deg en pm med nummeret hennes.

Skrevet

Jeg har akkurat vært på en mediumseanse i Halden med Jill Pettersson, helt troverdig og mye gråt i salen.

Riktignok er hun en anerkjent dame så det er nok ikke lett å få kontakt

med henne, men du kan søke på siden hennes http://lightsoul.dinstudio.se/

Lykke til. :yvonne:

Skrevet

Du kan gå på messe hos Norsk Spiritualist Forening. Er medlem der selv, men pga geografiske årsaker har jeg aldri vært på messe der. Har veldig lysst da.:)

Koster 60 kr å komme inn dersom du ikke er medlem. Du kan lese mer på www.spiritualist.no

De kan nok også hjelpe deg i å komme i kontakt med dyktig medium.

• 9 måneder senere...
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg har opplevd så å si akkuratt det samme som deg, nå litt over 10 år senere vil jeg prøve og finne ut litt mer.. Lurer på hva som har skjedd med deg og din situasjon og om du kom noen sted. Er ikke sikker på om jeg vil dette eller ikke, derfor greit og rådføre seg litt med lignenes situasjoer.

Vil bli veldig glad for en tilbakemelding.

Klem fra Meg:)

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Jeg har aldri vært hos noen medium, men i Storbritannia skal det visstnok være mange dyktige av dem. Det finnes en test der et medium kan ta, og når de består den, betyr det som sådan at det de driver med ikke bare er fuks. En bør antakelig ta en av disse mediumene, fordi en da har de beste garantiene for at det mediumet sier, er sant.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har aldri vært hos noen medium, men i Storbritannia skal det visstnok være mange dyktige av dem. Det finnes en test der et medium kan ta, og når de består den, betyr det som sådan at det de driver med ikke bare er fuks. En bør antakelig ta en av disse mediumene, fordi en da har de beste garantiene for at det mediumet sier, er sant.

Interessant. :)

Vet du noe mer om denne testen, hvordan det foregår osv?

Vet du om noen norske medium som har bestått den testen?

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet
Interessant. :)

Vet du noe mer om denne testen, hvordan det foregår osv?

Vet du om noen norske medium som har bestått den testen?

Desverre, jeg vet ikke noe nærmere om testen, men tviler på at norske medium tar den iom. at den utføres i Storbritannia, men jeg kan selvsagt ta feil. Men den skal være ansett som det mest seriøse, og dersom et medium har bestått den, er det i alle fall det nærmeste man kommer en garanti for at det ikke er svindel. Skjønt, det er nok av dem som kaller seg "annerkjent medium"o.l., og som ikke har mer evner på området enn jeg er verdensmester i golfspilling.

• 3 måneder senere...
Gjest Emmanuelle
Skrevet
Jeg har akkurat vært på en mediumseanse i Halden med Jill Pettersson, helt troverdig og mye gråt i salen.

Riktignok er hun en anerkjent dame så det er nok ikke lett å få kontakt

med henne, men du kan søke på siden hennes http://lightsoul.dinstudio.se/

Lykke til. :yvonne:

Så på siden og på pris for privat konsultasjon. 600 kr for en time var jo ikke så ille?

Hadde vært spennende om hun faktisk hadde gitt meg noen svar.

Skrevet
Jeg vil ikke ha svar fra folk som synes dette er tull eller som mener at dette er noe jeg skaper i hodet mitt for å lettere takle min mors død. Det blir unødvendig i denne sammenhengen.

Det jeg lurer på er om det er noen av dere som har erfaring med dette med å få kontakt med de døde? Og evt. om dere kan anbefale noen jeg kan gå til?

(jeg ser det er en del på markedet, men vil jo vite at jeg evt. går til en som er seriøst og dyktig)

Det er tull. Medier finnes i to varianter: Bedragere og selvbedragere. De eksisterer for å utnytte mennesker i sorg; de "beste" blant selvbedragerne tror nok oppriktig at de kan hjelpe andre.

Sorry, men sånn er det.

Skrevet
Det er tull. Medier finnes i to varianter: Bedragere og selvbedragere. De eksisterer for å utnytte mennesker i sorg; de "beste" blant selvbedragerne tror nok oppriktig at de kan hjelpe andre.

Sorry, men sånn er det.

A) Vi takker for ditt syn på dette. Da er dett avlevert og vi er ikke i tvil om at du ser det slik. Det respekterer vi fullt ut.

B) Jehovas vitner tror at slike medier egentlig er demoner som forvirrer menneskene til å tro at det er de døde de snakker med. Derfor ser vi på det slik at det er farlig å bedrive slike aktiviteter. Spåkoner og medier er meget negativt omtalt i Bibelen, og det var dødsstraff for de gamle israelittene å holde på med slikt. Det er vårt syn.

Skrevet (endret)
Folks erfaringer er basert på humbug og selvbedrag - derfor får du slike svar som jeg har gitt deg.

Og dette vet du? Da sitter sannelig lille Kim fra Norge og vet mer enn en rekke forskere andre steder i verden som faktisk jobber for å finne svarene på disse tingene. Du burde ringe dem og be dem slutte og å finne seg noe annet å gjøre.

moldestad er en svindler

Kilde?

Sorry, men sånn er det.

Og Leifr sitter med samme boka som Kim - den det står Fasit utenpå.

Du kan jo hjelpe Kim å ringe rundt til de forvillede forskerne du da.

.------

Ellers tror jeg kanskje det beste i lengden er å overse alle sånne utbrudd, så kanskje de slutter å synes det er så overvettes moro å gulpe og brekke seg i hver eneste tråd om disse temaene.

Klarer vi det?

Endret av Étaín
Skrevet
Og dette vet du? Da sitter sannelig lille Kim fra Norge og vet mer enn en rekke forskere andre steder i verden som faktisk jobber for å finne svarene på disse tingene.

Det er ingen som har funnet en tøddel av holdbart bevis for at dette er noe som helst annet enn lureri.

Skrevet
Det er ingen som har funnet en tøddel av holdbart bevis for at dette er noe som helst annet enn lureri.

Nei, ikke definitive beviser, men allikevel det de selv anser som gode nok grunner og indikasjoner på at dette må forskes videre på.

Mediumer har blitt testet, blindt og dobbelt blindt, under kontrollerte forhold og klarer allikevel og lese sitteren med flere treff enn man kan anse for å være ren gjetting. Cold readere har ikke klart det samme under samme forhold.

Det mener de kvalifiserer til å fortsette og søke.

Skrevet

Tråden er ryddet

Mrs Shorty, mod

Skrevet
Mediumer har blitt testet, blindt og dobbelt blindt, under kontrollerte forhold og klarer allikevel og lese sitteren med flere treff enn man kan anse for å være ren gjetting.

Har du en link til denne forskningen? Og vennligst ikke kom med "forskere"som Victor Zammit som sannhetsvitner.

Skrevet (endret)
Har du en link til denne forskningen? Og vennligst ikke kom med "forskere"som Victor Zammit som sannhetsvitner.

Jeg pleier ikke å bruke Victor Zammit som sannhetsvitne. Jeg vet ikke hvor mye hold det er i de forsøkene han har gjort, og jeg har ikke lest nok om det til å danne meg et bilde av det heller.

Dr. Schwartz har jeg lest mer om, her står det litt om ham og arbeidet hans: http://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Schwartz

Fjernet slettet sitat

Mrs Shorty, mod

Der var du jamen rask, Mrs Shorty =)

Endret av Étaín

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...