Gjest Miley Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Min mor har ny kjæreste, de har vært sammen ett år. På grunn av avstand har jeg aldri møtt mannen. Jeg har såvidt hilst på ham på tlf. Ville dere kjøpt julegave? Og i såfall hva? Holder det med et gavekort på vin?
Multi Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Jeg hadde nok kjøpt en liten gave for å være hyggelig. Gavekort på vin høres fint ut. Kanskje kan du også kombinere gaven til mor og hennes nye samboer og gi dem en opplevelse?
Gjest Miley Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Nei, han skal feire et halvt land unna. jeg vet ikke om min mor skal feire sammen med ham engang :klø:
Gjest Miley Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Jeg hadde nok kjøpt en liten gave for å være hyggelig. Gavekort på vin høres fint ut. Kanskje kan du også kombinere gaven til mor og hennes nye samboer og gi dem en opplevelse? jeg har strikket votter til henne, og det er så vanskelig å dele på dem
Gjest Miley Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Nei. Jeg legger faktisk litt i vottene jeg strikker. Den ene gangen jeg snakket med han var han faktisk litt..teit (lang historie). Ok, barnslig, men nei, jeg vil ikke.
Mrs. K Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 Da ville jeg gått for sjokolade eller en krim fra Narvesen
ingefær Skrevet 13. september 2008 #10 Skrevet 13. september 2008 Da ville jeg hatt en gave til mamma og en gave til mamma med samboer (f.eks en kurv med litt vin/sjokolade/syltetøy/ost/kjeks/etc)
Gjest Miley Skrevet 13. september 2008 #11 Skrevet 13. september 2008 Da ville jeg hatt en gave til mamma og en gave til mamma med samboer (f.eks en kurv med litt vin/sjokolade/syltetøy/ost/kjeks/etc) Ja det kan gå.
Gjest Miley Skrevet 13. september 2008 #12 Skrevet 13. september 2008 Da ville jeg gått for sjokolade eller en krim fra Narvesen Heller ikke dumt. *notere ned alle gode forslag*
Gjest Pest Skrevet 13. september 2008 #13 Skrevet 13. september 2008 Jeg tror ikke du trenger å gi ham noe.
liv Skrevet 13. september 2008 #15 Skrevet 13. september 2008 Så lenge jeg ikke skulle feiret jul med han så hadde jeg ikke gitt noe heller.
Humleblomst Skrevet 16. september 2008 #16 Skrevet 16. september 2008 Det er jo en mann som er veldig viktig for din mor, siden de faktisk bor sammen. Så jeg ville tenke at det kan være lurt å inkludere ham med en liten oppmerksomhet selv om du ikke har møtt ham skikkelig enda. Men det trenger ikke å være noe personlig eller stort. Jeg hadde nok enten satset på konfekt/vin eller på en felles gave til mor og samboer. Og det er jo ingenting i veien for å gi votter til mor i tillegg. Ved å gi ham gave viser du at du ihvertfall ikke går inn for å ignorere ham/fryse ham ut, for det er vel ikke det som er formålet med at du ikke har fått truffet ham enda?
Gjest78 Skrevet 16. september 2008 #17 Skrevet 16. september 2008 Jeg ville ikke gitt gave til en jeg så vidt har hilst på på telefonen, i hvert fall ikke hvis du ikke kommer til å møte ham mer før den tid. Hvis du føler du må så burde en vinflaske holde lenge.
Antagonist Skrevet 16. september 2008 #18 Skrevet 16. september 2008 Jeg ville kjøpt ham en flaske vin.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #19 Skrevet 8. oktober 2008 Hvis du skulle ha feiret julen sammen med ham, burde du ha kjøpt noe. Men når han ikke er tilstede trenger du ikke kjøpe noe til ham. Hvis du får noe fra ham er det garantert noe som moren din har kjøpt til deg uansett... Jeg feirer av og til jul sammen med min mors kjæreste og hans barn med familie, jeg kjøper til ham men ikke til dem - det hadde blitt 8 presanger ekstra, til folk jeg ser ca. en gang annethvert år... Var hos datteren en gang, da tok jeg med en flaske vin til vertskapet. Jeg kjøper i utgangspunktet bare julegaver til folk som betyr noe for meg, dvs. samboeren min, mamma og kjæresten hennes, min beste venninne, niesene mine og fadderbarna mine. Samboeren min kjøper gaver til "hele røkla" på sin side, så til dem kjøper vi gaver felles - han betaler, men jeg hjelper til med å plukke ut.
Vera Vinge Skrevet 8. oktober 2008 #20 Skrevet 8. oktober 2008 Når du aldri har truffet ham, og dere ikke skal feire jul sammen, syns ikke jeg det høres så naturlig ut. Evt. en spiselig gave sammen med din mor, som noen foreslo. Det er vel og bra å være hyggelig og inkluderende, og jeg er tilhenger av å vise aktiv interesse selv, som voksent stebarn. Men det høres nesten kunstig ut å gi en egen gave til noen man ikke kjenner ennå. Neste år vil det kanskje være annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå