Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, vet ikke om innlegget passer i denne kategorien men..

Jeg ble for noen mnd siden voldtatt av en person jeg har kjent et års tid. Flere ganger i løpet av en natt og frihetsberøvelse sånn at jeg ikke fikk lov å gå. Varte i rundt 12 timer til sammen.

Denne voldtekten hadde sitt utspring pga hans hat og bitterhet til meg. Han var veldig sint når han gjorde det, kunne fortalt mye mer, men det er ikke poenget, vil bare poengtere at det er ingen tvil om at det var en voldtekt.

Poenget mitt er: Vi bor på et lite sted med bare noen tusen innbyggere, hvor sånn type prat lett farter mellom folks munn og ører. Og det irriterer meg så mens jeg går å venter på om han blir dømt eller ikke/rettsak eller ikke, er at sladremennesker må gå å prate om dette bak ryggen min. En ting er å prate, men en annen ting er å ta hovne konklusjoner uten at de har pratet med meg først...! Det er så utrulig RÅTTENT gjort. Jeg har hørt at flere stykker helt ut av seg selv, bare tror at jeg har levert falsk anmeldelse.

Jeg synes det er så trasig at folk gjør seg opp egne meninger UTEN Å SNAKKE MED PERSONEN DET GJELDER FØRST! Og det har jeg så utrulig lyst å si oppi trynet deres, hva jeg mener om dem..!! Synes faktisk det er ganske dumsindig, rett og slett.

To stykker har faktisk kommet oppi trynet på meg og sagt at de ikke tror meg, den ene frekkere enn den andre. Det ene var en gammel klassekamerat, som mente at dette måtte være løgn, siden jeg hadde hatt et forhold til denne overgriperen tidligere.. Men den verste oppførselen jeg noen gang har sett fra et "voksent" menneske (verbalt) var fra en 23 år gammel jente, som er en såkalt "venninne". Vi møttes utenfor en pub, og jeg hadde ikke pratet med henne på lenge. Der begynner hun plutselig å ROPE og KJEFTE meg oppi ansiktet, om hvor SYK jeg var som hadde levert falsk anmeldelse. "Jeg har kjent X i mange år og jeg vet at han aldri kunne gjort noe slikt!", ropte hun som en gærning. Hun sparte IKKE på kruttet. Hun var nok beruset, men jeg har ikke snakket med henne eller fått en unnskyldning i ettertid, har bare hørt fra andre at hun ikke tror meg. (Eller tror meg og tror meg, .hun har jo ikke snakket med meg om det en gang....)

Synes det er så utrulig frekt, frekt er jo bare et mildt ord egentlig...DUMT er det. Tenk å stå oppi trynet på noen, som du ikke egentlig vet om er voldtatt eller ikke å sí noe slikt?! :-O :-O

Hun hadde mest fortjent seg en over kjeften der hun sto, men jeg klarte forholde meg rolig, fordi jeg forstod jo egentlig hvor dum og verdiløs hun sto der hun var, var jo rett og slett i mine øyne bare latterlig, selv om det provoserte meg noe veldig.

Jeg har så lyst å si til henne at det er nå bra mange venner og familie av personer her i verden, som trodde de kjente en person, også er personer både morder og voldtektsforbryter. Så synes rett og slett det er både uintelligent og frekt og komme med en slik KJEFT på meg...

Det som også er litt kjipt er at ikke ÉN person på hele denne plassen, selv ikke bekjente og "venner" jeg har kontakt med har kommet til meg for å høre min versjon, eller for å bry seg litt. Ikke en gang de jeg så på som venner.

Jeg har sagt dette til éi venninne, og hun tror meg.

Blir bare så jævlig forbanna til tider.....!

Endret av marjane
Videoannonse
Annonse
Gjest Lamia Lenis
Skrevet (endret)

...

Endret av Lamia Lenis
Skrevet
Folk er ekle!! Stakkars deg.

For ett svar.

Dette må du heve deg over, du må ignorere, ikke gjøre deg selv til ett offer men stå på videre.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet (endret)

...

Endret av Lamia Lenis
Skrevet

Det er faktisk ikke sånn at de fleste overgrep mot kvinner skjer av ukjente menn med finlandshette.

Tvert imot så sier all statistikk at mesteparten blir utført av bekjent/kjæreste/ektemann osv..

Herregud for en oppførsel av voksne mennesker, hev deg over det!!

Skrevet

Denne historien er et klassisk eksempel på hvorfor mange kvinner ikke våger å anmelde voldtekter. Man er redd for å ikke bli trodd, og dette eksemplet viser bare at det er nettopp det som skjer, desverre.

Folk tror de vet alt om en person, fordi de aldri har sett annet enn hans gode sider. Ja, de tror på det de ser, helt ukritisk. Sannheten er at mange skjuler sitt sanne jeg for omverdenen.

Du vet sannheten ts. Hold på den, og hev deg over hva andre måtte mene. De vet ikke bedre, desverre. Ønsker deg lykke til.

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet
Der begynner hun plutselig å ROPE og KJEFTE meg oppi ansiktet, om hvor SYK jeg var som hadde levert falsk anmeldelse. "Jeg har kjent X i mange år og jeg vet at han aldri kunne gjort noe slikt!", ropte hun som en gærning.

Selv om enkelte voldtektsanmeldelser er falske, er den store majoriteten voldtektsanmeldelser ekte. Mange av de ekte anmeldelsene blir på bygda og i det sosiale nettverket til voldtektsmannen forsøkt framstilt som falske. Selvsagt. Mannen vil ikke erkjenne fakta, og vennegjengen hans og offentligheten forøvrig ser bare èn side av ham; den blide, sosiale og hyggelige. Det er stort sett kun kvinnene som lever med disse mennene som opplever janus-ansiktet til mennene. Dvs. at de kan være både sjarmerende men også voldelige og kontrollsyke. Noen menn voldtar helt ut av det blå. Man kan ha levd med en mann i åresvis og ting har gått nogenlunde greit. Men så skjer det noe som gjør mannen sint/fornærmet, og han føler han er berettiget til å straffe kjæresten. Så hvordan bekjente og venner av en voldtektsmann i det hele tatt kan hevde at de VET hvordan denne mannen er fordi de har kjent ham i åresvis i en viss rolle (som venn/bekjent), er for meg et eksempel på naiv tenkning.

"Jeg har kjent X i mange år og jeg vet at han aldri kunne gjort noe slikt!", ropte hun som en gærning. "

Om en mann har forstokkede tanker om hva han kan utsette andre mennesker for bare han blir forærmet i tilstrekkelig grad, vil ikke disse handlingene komme for dagen før han eventuelt blir fornærmet i tilstrekkelig grad. Det kan hende han klarer å la tanker være tanker og ikke omsette de til handling, men historien er full av personer som mangler slike sperrer, derfor skjer det stadig overgrep. Jeg vil tippe denne jenta du refererer til neppe har hatt noen samtale med X om hans tanker rundt voldtekt. Og om hun har det, har han neppe tilkjennegitt sine faktiske tanker. Sannsynligheten er ganske stor for at han selv ikke visste han var istand til å voldta.

Håper du klarer heve deg over folks ignoranse. Det er så mange uvitende påståelige mennesker rundtomkring at man kan bli deprimert til tider. Det viktigste er å ha noen mennesker rundt seg som er på din bølgelengde og som du opplever å ha tillitt til. Resten må du bare lære deg å lukke ørene for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...