mother_to_be?? Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Hvor lenge etter befruktning slår graviditetstesten ut positivt om man er gravid?
Gjest ¤bella¤ Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Noen kan vel slå ut så mye som fire dager før forventet mens, men det er vel sikrest rundt dagen for IKM.
mother_to_be?? Skrevet 11. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2008 Takk for svar Jeg testet i dag bare for å gjøre det Har bestilt sånne 10 pk fra billig-tester, og måtte bare nesten for "moroskyld" Nå kommer jeg til å vente på mensen, eller ikke!! MEN ett spørsmål til: Jeg har hørt man kan få mensen/blødninger selvom man er gravid?? Noen kan vel slå ut så mye som fire dager før forventet mens, men det er vel sikrest rundt dagen for IKM.
flickan Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 (endret) CB sine digitale tester (som går for å være av de mest følsomme) har følgende oversikt over når man kan forvente positivt utslag dersom man ER gravid: -1 dag før IKM: 95% -2 dager før IKM: 90% -3 dager før IKM: 82% -4 dager før IKM: 51% Så å teste 4 dager før KAN funke, men om man får negativt utslag kan det likevel være at man er gravid, så det sikreste er å vente til IKM. Jeg tror ikke du kan forvente et like bra resultat fra billig-testene. De har ofte vist seg å gi senere resultater enn f eks CB sine. Det er noen få som har litt blødninger gjennom graviditeten. Disse er ofte ikke like kraftige som mens, men kan nok sikkert forveksles om man ikke tenker på det. Mange får en såkalt festeblødning når egget fester seg. Denne kommer gjerne litt før IKM og er normalt ikke like kraftig som mens. Men alt dette varierer jo veldig fra person til person, så det er umulig å gi et generelt svar på dette. Jeg har lagt merke til at du har masse spørsmål ang prøving og vil anbefale deg å lese en bok om unnfangelse og svangerskap. Jeg kan anbefale Gro Nylanders "på vei", evt Miriam Stoppards bok om unnfangelse og svangerskap. Endret 12. september 2008 av flickan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå