Gjest TS Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Nå har jeg forsøkt i evigheter på å få samboeren min til å ha sex med meg. Han er rett og slett ikke interessert lenger! Når det skjer (kanskje en gang i mnd) er det alltid jeg som tar initiativet, og han er sjelden interessert i at det skal vare mer enn 10 min. Jeg er en normalt attraktiv jente i 20årene og får ofte høre at andre syns godt om meg. Men dette sliter virkelig både på selvtilliten og forholdet! Jeg har forsøkt å være klar i talen, forføre han - you name it. Hadde det ikke vært for at han tilbrakte all sin tid utenom jobb hjemme, hadde jeg trodd han hadde hatt en annen.... Noen som har noen godt råd til en som begynner å bli en smule desperat???
Gjest *Mim* Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Hva sier han, da? Hvorfor er han så uinteressert?
Nabodama Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Kanskje han har fått det sånn som mange damer får det, at de ser på samboeren som sin beste venn, og kun det? Har dere snakket om dette noen gang? Har dere vært sammen lenge, og har barn osv? Har dette problemet vart lenge? Forhold går jo som kjent litt opp og ned, og han kan være sliten, deprimert osv, så det finnes jo flere evt årsaker.
Gjest TS Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Takk for svar! Litt fortvilet her.... Vi har bare vært sammen et par år og har ingen barn eller generelt stressende hverdag... Han sier bare at han er trøtt, ikke orker, "ikke akkurat nå" eller liknende. Jeg har tatt det opp flere ganger og spurt om han ikke tenner på meg lengre eller om det er noe jeg kan gjøre annerledes, men han sier alltid at det ikke er meg som er åsaken. Lysten er liksom bare borte... En annen ting: har ikke menn et fysiologisk behov for å "tømme seg"? Min sier nemlig at han bare ytterst sjelden "ordner sakene" på egenhånd også. Jeg forstår ikke helt dette her....
Gjest TS Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Forresten. Har jo forståelse for at ting går i bølgedaler og det er helt i orden, det gjør det jo for meg også. Men dette har vart i ca ett år....
mann23 Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Vanlig dette for gutter. De er gått lei den samme dama. Tror nok ikke han er utro av den grunn, det er ikke så vanlig. Stereotypen av at alle menn er kåte beist som hadde pult gråstein hvis de kunne er jo sprøyt, noe du oppdaget the hard way :D PS. Dårlig sexlyst hos menn kommer ofte av lav testosteronproduksjon. Send han på boksing eller noe slikt, eventuelt be han ta ZMA piller før han legger seg.
Gjest Gjest_Kaja_* Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Han høres sliten og daff ut. (hjemme hele tiden bortsett fra jobb?) Ikke nedsettende ment, for det er veldig naturlig- jo mer du går rundt og er litt lat og bare er hjemme, uansett om man har jobb, Blir man lett daff. Tror ikke han har god selvfølelse, spes dette med at du snakker med han om "Hvorfor har du ikke lyst på meg" Noen gutter/menn liker ikke å snakke om følelser og skal klare seg selv. de har mer lyst til å fikse problemene. Når du spør "Hvorfor vil du ikke ha meg?" Kan han føle seg dum kanskje, for det er negativt. Han vet ikke hvorfor. Men jeg vet ikke. En ting er å få han litt ut i verden, kanskje. En annen ting er å få ha til å føle seg sexy uten å presse han til sex. Oppmuntre han med små ting i det daglige "Så fin du var" "kjekkas" "Jeg savnet dge idag" "vil du være med på cafee ellernoe... Flørte litt med andre ord. Fløøørte flørte fløøørte:)))
Gjest Gjest_Gamlemor_* Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Nå skal jeg vært litt kynisk her. Jeg har vært sammen med mannen min i ti år, og vi har hatt det sånn hele tiden. At det har kommet barn er igrunn et mirakel. Det har selvsagt vært bedre i perioder, men aldri bra. Aldri slik jeg synes et normalt sexliv bør være. Ikke tro at dette kommer til å bli bedre, for det gjør det ikke nødvendigvis. Jeg elsker mannen min, men hadde ikke vi hatt barn hadde jeg nok vurdert hele forholdet. Ikke på grunn av sexmangelen. Hadde han blitt lammet, og ikke kunnet hatt sex hadde jeg greid fint å leve med det, selv om det også hadde vært et savn. Men da hadde jeg i allefall visst at lysten var der. At han ønsket meg. Det verste med dette er jo nettopp det at man ikke føler seg attraktiv nok, sexy nok. Og etter ti år med å føle at mannen din ikke har lyst på deg så har det blitt noe man ikke egentlig tror man kan komme over. Det finnes knapt en følelse som er verre enn å prøve å flørte med mannen sin, og så bli avvist. Å føle seg uønsket og plagsom i sin egen ekteseng, rett og slett. Visst kan du prøve å flørte, men ikke tro at dette er din skyld. I det øyeblikket du tar ansvaret for å fikse dette, med mer flørt, med slanking, med sexy undertøy, med romantiske weekender... så blir det bare desto verre for deg når ikke "det engang" virker. Og vi kvinner har en stygg tendens til å tro at vi kan fikse alt. Og så bli skuffet gang på gang når det ikke skjer. Tro meg: jeg har vært tynnere, tykkere, yngre, mer flørtende, i sexy undertøy. Jeg har prøvd dirty talk, å ikke mase, å mase, å foreslå sugejobber i sofaen. Ingenting har virket. Det eneste det har ført med seg er at jeg har følt meg dummere og dummere og mer og mer avvist. Det som til slutt virket var at jeg flyttet ansvaret over på ham. Jeg sa, i en rolig tone og i en fortrolig stund, at slik kan jeg ikke ha det lengre. At vi nå har hatt det slik i så mange år at jeg skjønner at det tydeligvis er slik mitt sexliv kommer til å bli, og at jeg synes det er en stor sorg. Jeg poengterte at det ikke stod på viljen. At jeg elsker ham, og ønsker å være sammen med ham. Det er jo også grunnen til at vi har vært sammen i ti år. Men at det er gått så langt at jeg føler meg uønsket på mitt eget soverom og ekstremt avvist og at det går på selvfølelsen løs. Det er vanskelig nok å leve med situasjonen som den er om jeg ikke også skal føle at jeg er den eneste som prøver å fikse ting. Jeg er nemlig alltid den som bringer temaet på bane. Om jeg ikke sier noe men bare aksepterer sextørken (har prøvd det også) så kan det gå uendelig tid uten at han på noen måte virker det minste misfornøyd. Så jeg ga beskjed om at om jeg en eneste gang til må ligge i min egen seng og føle meg som den eneste som prøver å fikse ting, så flytter jeg ut av soverommet. Nå må han vise at han faktisk er interessert i å fikse dette problemet. At han også har en interesse av at forholdet vårt skal fortsette. Det betyr ikke at vi skal ha sex annenhver dag. Men det betyr at han også legger litt innsats i forholdet vårt. Og det har han faktisk gjort. Jeg tror han skjønte alvoret til slutt. Sett foten ned nå. Ikke bruk ti år, slik som meg. Husk at dersom dere får barn er det mye verre å gå. Som mor føles det forferdelig egoistisk å bryte opp en familie fordi du får for lite sex. Spesielt om man faktisk elsker pappaen til barna. Så fiks dette nå!! Ikke la dette bli en vane. Si at dette er noe HAN må jobbe med. Noe HAN må finne ut av. Det er ikke din skyld!!!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Jag opplevde at min daværende kjæreste var helt uinteressert i meg. Han fant på alle slags unnskyldninger; trøtthet, hodepine. Han startet lange diskusjoner eller gikk ut med søpla bare for å slippe å være med i samtalen eller å ikke være tilstede rundt leggetid. Det viste seg at han hadde en fetish, og det var bare akkurat denne tingen han tente på. Jeg hverken kunne eller ville oppfylle den. Skulle ønske han hadde fortalt meg om det, for etter å ha følt seg avvist i flere år så er selvtilliten rimelig på bånn...
Chianty Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 veldig bra skrevet "gjest-gamlemor" Kjente meg veldig igjen på det du skrev der. men : Vi damer har da også tider & stunder vi ikke vil ha sex, du tror ikke mannen også har slike stunder? Mye å tenke på, med jobb,fritid,tilfredstilling av det andre kjønn.. de har vel også lov til å ha en periode ?
Gjest Frustrato Skrevet 12. september 2008 #11 Skrevet 12. september 2008 dæven... dette var som om jeg skulle ha skrevet om hvordan jeg har det, bortsett fra at alle Han kan byttes ut med Hun... Jeg har dessverre ikke vært så tøff som deg da.. lever i driten enda jeg.
Gjest GledeVrede Skrevet 12. september 2008 #12 Skrevet 12. september 2008 Hva med å vise ham denne tråden. Eller skrive en sang, et dikt, fremføre det med litt humor Vi må ha litt humor. Ingen er perfekte og forhold må jobbes med. Men man kan gjøre det med positiv innstilling. Hey dude, la oss se om vi kan gjøre noe for å bli mer lykkelige! Kan hende dere synes jeg tar litt enkelt på det men det enkle er oftest det beste. Humor, åpenhet, modenhet. Mine tre favorittingredienser i et forhold:) Lykke til gurimalla!!!
Vera Vinge Skrevet 12. september 2008 #13 Skrevet 12. september 2008 men : Vi damer har da også tider & stunder vi ikke vil ha sex, du tror ikke mannen også har slike stunder? Mye å tenke på, med jobb,fritid,tilfredstilling av det andre kjønn.. de har vel også lov til å ha en periode ? Joda, perioder, men når perioden varer i mange måneder, begynner man jo å lure. Jeg ville tenkt at han a) ikke var seksuelt tiltrukket av meg mer eller b) at han hadde problemer selv, som påvirket sexlysten. Snakker dere om dette? Om han ikke er interessert i det en gang, ville jeg slitt. Snakker man om det, er det i det minste et håp om endring.
Gjest music Skrevet 13. september 2008 #14 Skrevet 13. september 2008 Wow..det var nøyaktig som å høre om mitt forhold. HAr det helt likt. Vet ikke hva jeg skal ta meg til. Føler meg også ekkel, usexy, såret og uønsket som sexpartner. Er på kanten til å gi opp. MEn hvis du leser tråden min "hva gjør man når typen er deprimert".. s¨skjønner du at det er litt mer innviklet. Jeg ønsker jo å være der for ham hvis han er syk. MEn jeg er redd det er noe han har "diktet" opp for å finne en forklarin/unnskyldning. I morges braste jeg ut av soverommet etter en litt spydig kommentar fra ham. Er fortsatt ildsint, og drittlei. Men jeg bor i hans by, og jobber her nå. og i bor i et hus vi begge eier. Hvis jeg bryter, blir det liksom fra alt til ingenting. <kommer ikke til å se han mer, antagelig. Skjønner at jenter vil fikse ting, har fremdeles et lite håp om at jeg kan fikse dette
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #15 Skrevet 13. september 2008 Er du sikker på at han ikke er homo? Ganske vanlig problem blant homoseksuelle menn i heteroseksuelle forhold...
Gjest utlogget nå Skrevet 13. september 2008 #16 Skrevet 13. september 2008 Har det på samme måte bare at her er det hun. Og det har vart i 17 av våre 20 år sammen. husker enda dagen hun sa at jeg var for masete med sex. I de senere år har jeg prøvd alt og da mener jeg alt! men til ingen nytte. Så det siste året har jeg rett og slett innsett at vi ikke skal ha sex(tre ganger siste året) så da fikser jeg det heller alene, så får hun bare få det slik hun vil. Fordeler: jeg slipper å måtte legge meg samtidig med henne(les tiiiiidlig) jeg slipper å masere og stryke til armene verker år vi har lagt oss. Jeg kan se de filmen jeg vil når jeg er alene og bruke de fantasiene jeg vil. Og ikke minst, jeg kan avvise henne de få gangen hun åpenbart legger opp til en runde i køya(en gang i året) Når hun da spør om jeg ikke kan komme og legge meg sammen med henne sier jeg bare nei je e itte trøtt, og spiller dum. Gir meg en deilig selvtilfredstillelse. Hevn serveres best kald. Samlivet vårt forøvrig fungerer egentlig relativt godt etter at jeg innså at sexen vår egentlig er ikke eksisterende. Da slipper jeg å bekymre meg mere for om at i kveld kanskje er kvelden?!! Selvfølgelig er det tider hvor det bekymrer meg at jeg kanskje ikke skal ha et sexliv enda jeg så vidt har passert 40 men regner med at det varer ikke så lang tid før hun enten tar ansvar for sexlivet eller at noen flytter ut. Og jada kommunikasjonen er der selv om den ofte bare er envis kommunikasjon. Jeg gav klar beskjed om at nå var jeg lei og ikke giddet å bli avvist flere ganger og heller foretrekker å fikse ting alene. Da blir jeg hvertfall ikke avvist..... Nå trenger jeg ikke kommentarer på at det er trist osv. Regner med at dersom ei annen i en eller annen sammenheng dukker opp, blir nok kofferten og eskene hentet frem så får jeg heller være far i helgene og noen ukedager.
Gjest music Skrevet 14. september 2008 #17 Skrevet 14. september 2008 Har spurt om han er homo, men han sier nei. Har ikke fått noen som helst feeling på at han er homo. Men jeg tenkte det var greit å spørre
Gjest k_32 Skrevet 14. september 2008 #18 Skrevet 14. september 2008 Er du sikker på at han ikke er homo? Ganske vanlig problem blant homoseksuelle menn i heteroseksuelle forhold... Jeg tror det er flere menn med lavt libido som er i forhold, enn homofile som lever "undercover" med damer. Det kan naturligvis være at han er homo, men jeg tror sjansen er større for at han bare er en mann med lav seksualdrift. Det er mange av dem, selv om det ikke akkurat er det som er varemerket til hans kjønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå