Gå til innhold

Trodde han var aktuell

Gjest Gjest_Heidi_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Heidi_*

Argh! Jeg blir så irritert! Jeg har vært på flørter'n med en kar ganske lenge nå. Vi har vært ute og spist, kino, gåtur, pratet i timesvis. Jeg begynte virkelig å falle for han og så forteller han meg plutselig at han har vært gift og har en liten sønn fra ekteskapet. Er ikke det litt relevant å fortelle tidlig, eller? Jeg er overhodet ikke interessert i å gå inn i et forhold med noen som har en liten unge! Men han ble fornærmet når jeg fortalte han det(jeg sa det på en litt finere måte, altså.. at jeg ikke ville ha noe ansvar, liker ikke barn så mye, har ikke tålmodighet osv). Han mente da at det overhodet ikke gjør noe at sønnen er der en uke i måneden + en helg eller hva det nå var.. Blæh! Back on the market.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Argh! Jeg blir så irritert! Jeg har vært på flørter'n med en kar ganske lenge nå. Vi har vært ute og spist, kino, gåtur, pratet i timesvis. Jeg begynte virkelig å falle for han og så forteller han meg plutselig at han har vært gift og har en liten sønn fra ekteskapet. Er ikke det litt relevant å fortelle tidlig, eller? Jeg er overhodet ikke interessert i å gå inn i et forhold med noen som har en liten unge! Men han ble fornærmet når jeg fortalte han det(jeg sa det på en litt finere måte, altså.. at jeg ikke ville ha noe ansvar, liker ikke barn så mye, har ikke tålmodighet osv). Han mente da at det overhodet ikke gjør noe at sønnen er der en uke i måneden + en helg eller hva det nå var.. Blæh! Back on the market.. :P

Ha, da var du heldig. Eg hadde samme problemet, bare litt verre. Damen eg var sammen med, ville veldig gjerne ha barn. Og barn er ikke akkurat noe eg har lyst å rote meg borti på dette stadiet. Så eg tok mine forholdsregler, siden hun ble litt "verpesyk". Plutselig fikk eg en telefon, der hun sa eg skulle bli pappa. For å gjøre en lang historie litt kortere, så ble det til slutt kjent at hun hadde gått tilbake til eksen, hatt seg med ham, blitt gravid, og prøvd å få meg til å tro at eg var faren.

Livet er full av spenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det virkelig ikke noe å si for ham at du ikke var interessert i å ha et barn i livet ditt? At dere burde være sammen likevel?? Noe så uansvarlig isåfall!

Trøst deg med at en som bryr seg så lite om sitt eget barns følelser sannsynligvis aldri ville tatt dine på alvor heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

djeeses.

Synes du høres veldig "for fornufts-ekteskap" ut. skjønner ike hva du stresser med.

Kan du ikke bare se på dette som en trivelig tid. Hvis du ikke vil ha barn er det jo ingen biologisk klokke som tikker - det er altså ingen stress med å finne den du skal begraves sammen med eller hva det nu er som er målet ....

Å ha barn er såpass vanlig og naturlig, at jeg ikke kan skjønne at det er viktig å ha øverst på konversasjonslista. En annen sak er at de fleste foreldre har det, og det er et større problem enn det motsatte.

Hvis du virkelig var interessert i fyren, ville det ikke spilt noen rolle om han har barn.

Så bra for dere begge at dere f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt, TS. For meg er også barn fra tidligere forhold diskvalifiserende, og noe jeg derfor vil vite om så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk legger vekt på forskjellige ting. Om DU synes det er diskvalifiserende med barn fra tidligere forhold så bør det være opp til DEG å spørre om dette.

Noe å ta med seg til neste datingrunde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns egentlig det er noe man burde fortelle tidlig ja. Det har mye å si for mange. Så er man jo forberett, om man vil ha personen eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig at potensielle kandidater forteller om de har vært utro før, hvor mange seksualpartnere de har hatt og om de noen gang har hatt seksuelle fantasier om sitt eget kjønn. Gjerne på første date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig at potensielle kandidater forteller om de har vært utro før, hvor mange seksualpartnere de har hatt og om de noen gang har hatt seksuelle fantasier om sitt eget kjønn. Gjerne på første date.

Amen. og så vil vi gjerne vite om de er voldelige, gjerrige, eller har problemer med slekta. Vi vil også vite om menn i familien mister håret tidlig, og om de er genetisk disponert for å bli stygg når de eldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan umulig like han noe særlig når du dumper han kun pga at han har et barn. Bra for han at han har et barn - ellers hadde han kanskje aldri fått oppdage hvor overfladisk du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni
Du kan umulig like han noe særlig når du dumper han kun pga at han har et barn. Bra for han at han har et barn - ellers hadde han kanskje aldri fått oppdage hvor overfladisk du er.

Er nesten tilbøyelig til å være enig i den der, men alle har lov å ha sine preferanser. Det er jo opp til han også hvorvdt han kan tolerere en såpass spesiell respons. Men det jeg vel reagerer mest på er hvordan det er mulig å IKKE komme inn på barnet sitt på et tidligere stadium. Hvordan kan du si noe som helst om deg selv uten å komme inn på at du er pappa?? Synes det hører enda merkeligere ut enn at noen finner det problematisk med en unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at han ventet med å si det var kanskje at han likte deg så godt at han ikke ville miste deg, og tenkte det var større sjanse for at du aksepterte det når dere hadde kommet litt nærmere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det jeg vel reagerer mest på er hvordan det er mulig å IKKE komme inn på barnet sitt på et tidligere stadium. Hvordan kan du si noe som helst om deg selv uten å komme inn på at du er pappa??

Enig!

Dessuten mener jeg det er flott at ts har tatt et standpunkt, det synes jeg faktisk hun skal ha ros for. At hun ikke har lyst på et barn i livet sitt akkurat nå er da en helt fair sak, og om man selv har et barn vil man vel ha en kjæreste som ønsker å ta del i barnets liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe imot at noen har en fortid, men for meg så ville det ikke vært aktuelt å være sammen med en mann som har barn...med på kjøpet for en gjerne en eks også...Jeg synes ikke jeg er noe fæl person fordi jeg ønsker å starte med rene ark, og gjerne vil oppleve at det er en ny opplevelse for oss begge...

Men det er meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe imot at noen har en fortid, men for meg så ville det ikke vært aktuelt å være sammen med en mann som har barn...med på kjøpet for en gjerne en eks også...Jeg synes ikke jeg er noe fæl person fordi jeg ønsker å starte med rene ark, og gjerne vil oppleve at det er en ny opplevelse for oss begge...

Men det er meg da...

Ja, det er forsåvidt en ærlig sak.

Hva hadde du sagt om daten din hadde spurt om du var jomfru, og dumpet deg om du ikke var det fordi han ville starte med "rene ark"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja, det er forsåvidt en ærlig sak.

Hva hadde du sagt om daten din hadde spurt om du var jomfru, og dumpet deg om du ikke var det fordi han ville starte med "rene ark"?

Hans valg, og kanskje like så greit at hn dumpet meg, da vi nok ville hatt ulike preferanser til mer enn kun jomfrudom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans valg, og kanskje like så greit at hn dumpet meg, da vi nok ville hatt ulike preferanser til mer enn kun jomfrudom.

Nettopp, men opplyser du uoppfordret om dette på første date?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, men opplyser du uoppfordret om dette på første date?

Nei, men nå er det vitterlig forskjell på å snakke om man er jomfru eller ei og å snakke om "de viktige" tingene i livet, som hvam na gjør, hvor gammel man er, hvilke fritidsinteresser man har og barn om man har det.

Dersom jeg hadde vært på flere dater med en fyr som viste seg å være far fra før uten at han hadde nevnt det som bør være det viktigste i livet hans, hadde jeg sett på det som negativt. Ikke fordi jeg hadde følt meg lurt, selv om han i det han avslørte at han allerede var far ble uaktuell som partner (med mindre han var enkemann), men fordi det gir et bilde av at han er en dårlig og uinteressert far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå er det vitterlig forskjell på å snakke om man er jomfru eller ei og å snakke om "de viktige" tingene i livet, som hvam na gjør, hvor gammel man er, hvilke fritidsinteresser man har og barn om man har det.

Dersom jeg hadde vært på flere dater med en fyr som viste seg å være far fra før uten at han hadde nevnt det som bør være det viktigste i livet hans, hadde jeg sett på det som negativt. Ikke fordi jeg hadde følt meg lurt, selv om han i det han avslørte at han allerede var far ble uaktuell som partner (med mindre han var enkemann), men fordi det gir et bilde av at han er en dårlig og uinteressert far.

Hva de "viktige" tingene i livet er jo åpenbart subjektivt. Derfor er det neppe noe mindre legitimt å forvente at man forteller om sitt tidligere sexliv på første date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...