Gå til innhold

Steke pannekaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lagde pannekaker i dag, og brukte to stekepanner! Utrolig deilig å bli ferdig; noen ganger føler jeg at jeg blir stående i hundre år når jeg skal steke. Og så er det egentlig greit å vaske stekepannene etter på, det er det verd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare en steikepanne, og står i flere timer... Får låne en av deg neste gang. ;)

Skrevet
Jeg har bare en steikepanne, og står i flere timer... Får låne en av deg neste gang. ;)

i flere timer??? hvorfor så lenge??

jeg synest å steke pannekaker er noe av det som er raskest......

Skrevet

Å steke pannekaker er det desidert kjedeligste jeg gjør på kjøkkenet :dåne:

Skrevet
i flere timer??? hvorfor så lenge??

jeg synest å steke pannekaker er noe av det som er raskest......

Har ikke *mim* ørten unger å steke til da? Det er jo litt forskjell på å steke bare til seg selv og til å steke til en familie på 5-6 personer.

Jeg bruker forøvrig også lang tid, og det er utrolig kjedelig... Trikset er å ha en stol ved komfyren og en god bok ;)

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Jeg synes det går greit å steke pannekaker, men så er vi bare to stykker. Jeg har prøvd å støvsuge mens jeg stekte, men det var ikke så lett å kombinere. Det gikk, men jeg måtte slå av støvsugeren ganske ofte.

Skrevet

Jeg har gått over til bare å lage amerikanske pannekaker, da kan jeg steke tre i slengen i samme panne :)

Gjest Trulselinemor
Skrevet
Jeg har gått over til bare å lage amerikanske pannekaker, da kan jeg steke tre i slengen i samme panne :)

Hvordan gjør du det?

Oppskrift?

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jo, men de er jo dessto mindre, så man må vel holde på like lenge for å få nok mat?

Selv synes jeg ikke det tar spesielt lang tid å steke pannekaker til to. Særlig ikke sammenlignet med mye annet vi lager til middag i alle fall.

Men om jeg skal steke til flere etter hvert, så skal jeg ta i bruk tipset om to panner :)

Skrevet
Hvordan gjør du det?

Oppskrift?

HER er oppskriften jeg bruker, ligger ca midt på siden. Fant den etter å ha søkt litt rundt på nettet og den såg mest fristende ut :)

Vær forsiktig med varmen i pannen, lett for at de blir svidd på ene siden før de er klar til å snues dersom varmen er for høy.

Veldig enkle å lage. Har man takke kan man jo steke flere i gangen, men her holder det med en vanlig stekepanne da vi bare er to.

De er på størrelse med sveler, men synes de metter mer enn vanlige pannekaker så for oss to er det nok med tre-fire på hver, så da blir det bare to-tre runder å steke :)

Spiser de med smør og lønnesirup. Mannen foretrekker sukker på.

Gjest Trulselinemor
Skrevet
HER er oppskriften jeg bruker, ligger ca midt på siden. Fant den etter å ha søkt litt rundt på nettet og den såg mest fristende ut :)

Vær forsiktig med varmen i pannen, lett for at de blir svidd på ene siden før de er klar til å snues dersom varmen er for høy.

Veldig enkle å lage. Har man takke kan man jo steke flere i gangen, men her holder det med en vanlig stekepanne da vi bare er to.

De er på størrelse med sveler, men synes de metter mer enn vanlige pannekaker så for oss to er det nok med tre-fire på hver, så da blir det bare to-tre runder å steke :)

Spiser de med smør og lønnesirup. Mannen foretrekker sukker på.

Tusen takk for oppskriften.

Skrevet

Jeg har investert i pannekakejern og det er den beste dingsebomsen jeg noen gang har kjøpt til kjøkkenet! For det første går det raskere siden det steker på begge sider samtidig, for det andre har jernet alarm som piper når det er varmt. Alarmen funker også som varsel for når pannekakene er ferdig stekt. Iallfall sånn omtrentlig.

I tillegg bruker jeg pannekakejernet til steking av potetkaker. Vi må ha glutenfrie, så kjøpekaker er ikke noe alternativ, og ferske er uansett mye bedre ;-) Jernet gjør stekingen til en lek :-D

Skrevet
Har ikke *mim* ørten unger å steke til da? Det er jo litt forskjell på å steke bare til seg selv og til å steke til en familie på 5-6 personer.

Jeg bruker forøvrig også lang tid, og det er utrolig kjedelig... Trikset er å ha en stol ved komfyren og en god bok ;)

ok.. det viste jeg ikke.. selv om jeg steker til 4 personer så går det unna her ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...