Adelina Skrevet 6. juni 2003 #1 Skrevet 6. juni 2003 Hei! Trenger litt trøst... Veninnen min kommer ikke i bryllupet mitt fordi hun har bestillt sydentur til malorca da :-? Turen bestillte hun for to måneder siden og bryllupsdatoen bestemte vi for et år siden. Jeg ble veldig lei meg :cry: , for hun er en god veninne (ikke nå lenger...) og det verste er at jeg fant selv ut at hun ikke skulle komme..hun sa ikke noe til meg selv...huff! Dette gjorde meg veldig lei..noen sm har hatt det lignende? Jeg sa til henne at hvis hun bestillte en tur på bryllupsdagen våres, at hun kunne gjøre slik, så ville jeg ikke ha noe med henne å gjøre. Jeg sa at da var vi ikke så gode venner som jeg hadde trodd. Var det feil av meg?
baltus brown Skrevet 6. juni 2003 #2 Skrevet 6. juni 2003 hvorfor slutter menn med dette i 4. klasse?
Pusekatt Skrevet 6. juni 2003 #3 Skrevet 6. juni 2003 Har du pratet ordentlig med henne? Kan jo være at hun har glemt bort datoen for bryllupet deres, og at det ikke var med vilje? Er enig i at det er dårlig at hun ikke sa fra selv, men kanskje hun har oppdaget fadesen og forsøker å ombooke turen eller noe sånt? Det er mye man ikke får vite dersom man ikke snakker sammen. Ta deg en prat med henne og hør hva som har skjedd her, så kan du heller bli sint etterpå dersom det er berettiget. Lykke til!
Adelina Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2003 Je jeg tok en alvorsprat med henne.. ingen vits! Hun sa at hun med vilje hadde valgt den datoen fordi han hun skulle reise med ikke hadde fri andre uker.. :-? Dette synes ikke jeg var en god grunn.. Hun sa at hun ikke kom til å avbestille noenting, fordi hun virkelig fortjente en ferie for hun hadde hatt det så travelt i det sidte.. Føler meg lurt siden jeg fikk vite det 1 måned før bryllupet og at hun i tillegg skulle være med å servere kaffi...(det kom hun på selv).. Dette ble et litt "dafft" innlegg, men lykke til alle som er glade og skal gifte seg i nærmeste fremtid! Jeg tenker på dere!
Retz Skrevet 6. juni 2003 #5 Skrevet 6. juni 2003 Ja! Kan du begripe? Jeg kan godt begripe det, ja. Vi er forskjellige, og hadde jeg vært i dine sko så hadde jeg ønsket venninna mi en god tur. Forstår godt at hun synes det er mer moro å reise til syden enn å gå i bryllup. Selv hadde jeg trolig gjort "plikten" min, og troppet opp i bryllupet, men det vil ikke si det samme som at jeg ikke hadde hatt lyst å reist på ferie i stedet.
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #6 Skrevet 6. juni 2003 Hun sa at hun med vilje hadde valgt den datoen fordi han hun skulle reise med ikke hadde fri andre uker.. :-? Dette synes ikke jeg var en god grunn.. vel jeg syntes at det var en veldig god grunn! ja, hun burde si i fra fortest mulig dersom hun har tatt på seg oppgaver.. men ærlig talt.. det er vel en grei sak at hun prioriterer denne turen framfor bryllupet ditt.. (det er ikke nødvendigvis slik at alle tenker først og fremst på deg) dersom hun har hatt det slitsomt i det siste og dette var den beste anledningen hennes til å komme seg bort litt, så synes jeg at du bør være glad på hennes vegne.. ellers er det DU som er en dårlig venninne.. (gjest som fremdeles er overrasket over hvor selvsentrerte enkelte blir omkring det med bryllup.. )
Gjest mikkel Skrevet 6. juni 2003 #7 Skrevet 6. juni 2003 Jeg forstår deg veldig godt!! Jeg hadde ikke blitt særlig glad av noe slikt og ikke hadde jeg hatt noe med henne å gjøre lenger.. Slik svir alså.. siden det var veninnen din og alt, så hadde jeg ikke invitert henne en annen gang... Merkelig hva du kan finne ut om personer når det virkelig gjelder....
viwi Skrevet 6. juni 2003 #8 Skrevet 6. juni 2003 Je jeg tok en alvorsprat med henne.. ingen vits! Hun sa at hun med vilje hadde valgt den datoen fordi han hun skulle reise med ikke hadde fri andre uker.. :-? ! Jo dette syns jeg var en god grunn faktisk! Selv om du skal gifte deg så hallo: dreier ALT seg om ditt bryllup??? Er klar over at du vil ta dette ille opp. Men alt dreier seg faktisk ikke om deg.... Kanksje hun virkelig sårt trenger den ferien og om reisefølget hennes ikke kan reise andre uker så må da vel du forstå henne.. Skjønner ikke at folk kutter ut vennskap fordi den venninna ikke kan komme i bryllupet... Høres barnslig ut spør du meg!
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #9 Skrevet 6. juni 2003 Her syns jeg det er du som må tenke deg litt bedre om. Hvis dette er eneste mulighet hun har til å feriere med han hun vil reise med, så skjønner jeg at hun velger ferie fremfor 1 bryllupskveld. Kunne du tenke deg å droppe en ferieuke med kjærsten din? Det hadde vært en annen sak hvis de hadde flere uker å velge imellom!
Adelina Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #10 Skrevet 6. juni 2003 Det var ikke meningen at folk skulle bli irriterte av innlegget mitt..var ikke meningen å såre noen.. Likte ikke å få tilbake spørsmål om jeg kanskje var en dårlig veninne som ventet at en veninne jeg har hatt siden barneskolen, og som jeg fremdeles er sammen med hver dag, skal komme i bryllupet mitt.. Men jeg ga kanskje feil intrykk av hvor gode veninner vi er.. Jeg trodde nemlig vi var besteveninner. Vi var med hverandre hver dag og jeg har funnet meg i mye rart.. For eksempel at hun glemmer bursdagen min. Men det er jo egentlig meg som er dum som har funnet meg i slikt så lenge. Men uansett så kom det frem når vi snbakte om ferien at hun skulle reise.. jeg sa at det var koselig og alt det der. Da sa hun at hun gledet seg så til brullupet og at hun skulle reise rett etter det. Det synes jeg var koselig for da reser jo vi på bryllupsfeire. Men da tiden gikk og hun snakket om hvor mye hun gledet seg til bryllupet og at hun ikke ville gå glipp av det for alt i verden, sa hun at hun ville at alt ansvaret rundt maten skulle være hennes ansvar. Nå en måned før bryllupet er verken mat eller servitører planlagt slik hun skulle ville..
Gjest svippen Skrevet 6. juni 2003 #11 Skrevet 6. juni 2003 Kanskje jeg er den eneste som mener dette, men det var TEIT gjort av en besteveninne.. Adelina: Jeg føler virkelig med deg! Ikke ta det tunkt om hva de andre mener..
Gjest bryllupsklar Skrevet 6. juni 2003 #12 Skrevet 6. juni 2003 Dropp henne! Hun er ikke verdt at du bryr deg om henne lenger! Og til dere som svarer som om dere ikke kunne tenke dere hvordan dette kan ha vært for henne.. Tenk dere om! Dere hadde vært like leie dere. :x
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #13 Skrevet 6. juni 2003 Nå en måned før bryllupet er verken mat eller servitører planlagt slik hun skulle ville.. Bare bestille en slik tur uten å si fra til deg synes jeg er utrolig dårlig gjort til en bestevennine å være. Jeg hadde blitt skikkelig sur.
Gjest mikkel Skrevet 6. juni 2003 #14 Skrevet 6. juni 2003 En gifter seg jo bare en gang... hvor ofte kan man dra på ferie?
Adelina Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #15 Skrevet 6. juni 2003 Tusen takk til alle som bryr seg! Veldig snillt av alle som svarer! Greit for meg å få satt tingene i perspektiv og få vite hva andre mener.. Igjen takk!
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 6. juni 2003 #16 Skrevet 6. juni 2003 Hvis hun var invitert, eller visste at hun ville bli det (hadde du sagt det?) så var det utrolig råttent gjort, og det viser at hun ikke ser på deg som en god venninne. Så da er det greit at du dropper henne. Du er helt sikker på at det ikke er noen misforståelse??
Retz Skrevet 6. juni 2003 #17 Skrevet 6. juni 2003 Dropp henne! Hun er ikke verdt at du bryr deg om henne lenger! Og til dere som svarer som om dere ikke kunne tenke dere hvordan dette kan ha vært for henne.. Tenk dere om! Dere hadde vært like leie dere. :x Jeg hadde ikke blitt lei meg.
Kaktus Skrevet 6. juni 2003 #18 Skrevet 6. juni 2003 En måned før bryllupet har vel alle svart på invitasjonene - så da går jeg ut i fra at hun hadde sagt offisielt ja til å komme? Og har man sagt ja, så har man sagt ja. Og da holder man det løftet man har gitt, og ombestemmer seg ikke bare sånn i siste liten. Føler med deg jeg - men hun er kanskje ikke den venninnen du trodde. Klart man blir skuffet og lei seg når man blir nedprioritert...
Solstrålen Skrevet 6. juni 2003 #19 Skrevet 6. juni 2003 Jeg opplevde noe av det samme! Min venninne hadde sagt ja til å spille piano i kriken og gjøre endel sånne småoppgaver under dagen.. Så ombestemmer hun seg bare.. Ikke for noen grunn liksom, bare nei... Hun er nok mest sur for at hun ikke ble valgt til forlover! Men synes det er drøyt å si ja til masse ting og SÅ ombestemme seg.. Skal bare være hjemme.. Jeg skjønner at du er sur jeg, men jeg skjønner også venninnen din.. Hvis hun skulle dra med typen(eller hvem det var) og han bare kunne den uken, hadde de vel ikke noe valg.. Men det er DRITKJIPT! Mange av mine venner sa nei, og noen hadde GODE grunner (termin dagen før og må fly i 3 timer osv) og noen hadde grunner som SØG!
Tvilling76 Skrevet 6. juni 2003 #20 Skrevet 6. juni 2003 En gifter seg jo bare en gang... hvor ofte kan man dra på ferie? Meget bra sagt! Dropp henne! Hun er ikke verdt at du bryr deg om henne lenger! Og til dere som svarer som om dere ikke kunne tenke dere hvordan dette kan ha vært for henne.. Tenk dere om! Dere hadde vært like leie dere. Hadde det vært min venninne hadde jeg blitt virkelig skuffet. :cry: Måtte nok tatt en tid i tenkeboksen og fundert over om vennskapet var verdt alt det vonde... Et lite spm bare.... Hvis hun er din beste venninne, hvorfor skal hun ikke da være forlover?? Kan tenkes at hun er skuffet over dette, og nettopp derfor prioriterer ferie fremfor ditt bryllup..?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå