Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, etter å ha lest litt her inne ser jeg jo at veldig mange av dere har god peiling på disse produktene som inneholder syrer.

Jeg ha tenkt å prøve en rens fra DDF, som ikke har et veldig høyt syreinnhold.

Må man uansett bruke høy solfaktor, altså min faktor 30 dersom man bare bruker den på kveldstid, og ikke i sommerhalvåret?

Og samtidig lurer jeg på om jeg må bruke solfaktor for alltid, selv om jeg bestemmer meg for å slutte med syreproduktet igjen?

Jeg bruker sjeldent mer enn mineralsminken til vanlig som solfaktor, det sies jo at dette er nok i Norge, så derfor jeg lurer litt på dette:)

Håper noen kan hjelpe=)

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Det smarteste er å fortsette å bruke høy solfaktor, men ikke pga. syrene, men for å beskytte mot fremtidig skade på huden. Syrene gjør huden tynnere, og man kan derfor bli fortere brent/få hyperpigmentering enn ellers.

Men etter en tid uten syrer går huden tilbake til tilstanden den hadde før du begynte å bruke syrer; jeg tror denne perioden er på maksimalt fire uker.

Ellers vil jeg bare si at den solbeskyttelsen du får fra mineralsminke er neglisjerbar, til tross for stempel med spf15 på boksen. Poenget er at solfaktoren i mineralsminke testes akkurat på samme måte som andre solfaktorer, dvs. at du bør bruke minst en teskje produkt på ansiktet for å få oppnådd faktor. Og de fleste av oss bruker kun en brøkdel av dette når det gjelder mineralsminke, ergo er solfaktoren bortimot fraværende.

Skrevet
Det smarteste er å fortsette å bruke høy solfaktor, men ikke pga. syrene, men for å beskytte mot fremtidig skade på huden. Syrene gjør huden tynnere, og man kan derfor bli fortere brent/få hyperpigmentering enn ellers.

Men etter en tid uten syrer går huden tilbake til tilstanden den hadde før du begynte å bruke syrer; jeg tror denne perioden er på maksimalt fire uker.

Ellers vil jeg bare si at den solbeskyttelsen du får fra mineralsminke er neglisjerbar, til tross for stempel med spf15 på boksen. Poenget er at solfaktoren i mineralsminke testes akkurat på samme måte som andre solfaktorer, dvs. at du bør bruke minst en teskje produkt på ansiktet for å få oppnådd faktor. Og de fleste av oss bruker kun en brøkdel av dette når det gjelder mineralsminke, ergo er solfaktoren bortimot fraværende.

Tusen takk for god hjelp! Det var betryggende å vite at huden igjen går tilbake til det samme, jeg er nemlig glad i sol og sommer selv om jeg ikke er av den typen som ligger på stranda hele dagen.

Ha lest at forskjellen på spf 15 og spf 30 i praksis egentlig er på kun noen få prosent, og har derfor tenkt at I.D. var mer enn nok, men det med mengden av I.D. har jeg ikke tenkt på før. Det skal jeg spre til mine venninner også=)

Jeg har en dagkrem med faktor 25 og den skal jeg begynne å bruke daglig, uavhenging av syrerens eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...