Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke så mye mer å si enn det som allerede er sagt, men jeg har en samlivsbok(som jeg faktisk ikke har lest særlig i ) som heter "Samlivsboken- gode råd for å bevare kjærligheten og hindre samlivsbrudd" av Markman,Stanley og Blumberg.

Kan jo kanskje hjelpe om du velger å fortsette i forholdet.Skummet litt i den nå, og den ser ganske bra ut når det gjelder konflikter og kommunikasjon

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ikke til noen bok, men kanskje dette kunne være noe for ham: Rådgivnings -og krisetelefon for menn, tlf: Telefonnr. er ikke lov å legge ut, se gule sider - oslo. Moderator mandag -fredag 17-20, torsdag 17 - 22.

De tilbyr bl.a: Full anonymitet, drøfting av ulike løsningsforslag, orientering om det offentlige hjelpeapparatet, hjelp til å finne ut av vanskelighetene.

Det finnes ellers spesielle program til hjelp og behandling for menn som slår. Jeg vet ikke hva det heter, men du kan sikkert få det opplyst ved å ringe et krisesenter.

Sånn generelt er jeg veldig skeptisk til menn som slår, men vet også at det programmet jeg nevnte har hatt suksess med sitt opplegg, så det går an å forandre en voldelig adferd. Imidlertid er det helt avgjørende at han ønsker å forandre på det.

Jeg synes ikke det er akseptabelt at han ikke vil oppsøke noen form for hjelp, men lese om det i en bok. Tror ikke en slik adferd kan forandres bare ved "selv-studium".

Hvis du ønsker å få en slutt på volden tror jeg du er nødt til å FORLANGE at han får hjelp av folk som er kvalifisert til det. Hvis han ikke har et oppriktig ønske om å forandre seg OG er villig til å gjøre det som kreves for å få det til, tror jeg sannsynligheten for at han vil fortsette å slå deg er veldig stor.

Skrevet

Du må ikke unnskylde hans oppførsel. UANSETT hva du sier eller hvor teit du oppfører deg, så har han INGEN rett til å slå!

Jeg synes du skal sette hardt mot hardt, og overhøre at han ikke liker samlivsterapi. Fortell ham at enten går han på anger management kurs (de har kurs for menn som slår kvinnene sine) hvor han lærer å få utløp for frustrasjon gjennom ord og ikke vold, ellers er det kroken på døra.

Og så setter du dette ut i livet også, ikke bare ord! Slår han deg, så reis til moren din eller noen andre (krisesenter) og fortell at hvis han vil ha deg tilbake og se barnet sitt vokse opp, så må han selv ta skritt for å få adferdsterapi. Du nekter å finne deg i slik oppførsel fra et voksent menneske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...