Gå til innhold

Hvor lang tid bruker på middagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 Sånn ca fra man-søn, hvor lang tid bruker du på middagen?

2 Fra du starter med middag og til du er helt ferdig med å spise, inkludert ryddet av bordet, vasket bordet og satt tingene i oppvaskmaskine (men ikke vasket opp), eller gjort dem klar til håndvask om du ikke har oppvaskmaskin, hvor lang tid tar det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tjahhh... Tipper jeg bruker ca en og en halv time fra start til mål de dagene jeg står for middagen.

Endret av BillyBoy
Skrevet

Ca en time på\ vanlige dager - mer de dagene jeg har mer tid :)

Gjest Cinzano Asti
Skrevet

Jeg lever en travel hverdag med lange dager på studiestedet eller vakter på jobb, og dessverre blir ofte middagen nedprioritert. Det har nok også mye med at jeg er singel og som oftest lager middag kun til meg selv. I ukedagene blir det derfor helt minimums middagslaging; for eksempel en kjapp wok eller salat med ris og kyllingfilet. Jeg lager stort sett alltid maten fra bunnen av, men ofte blir det ikke de flotteste rettene. De sparer jeg derimot til helgen når jeg vanligvis har mer tid og ofte lager til flere enn meg selv. DA, derimot, kan jeg holde på med matlaging lenge - og storkose meg! :)

Skrevet

Det er helt umulig å si. :)

Det kommer jo også an på hva du mener skal inngå i regnestykket. For eksempel har vi som regel en masse hjemmelaget "halvfabrikata" i kjøleskap og fryser. Dette kan være grillet paprika i olje, brødsmuler, sukkerlake, alle mulige typer kraft, fiske-/kjøttkaker eller -boller av alle slag, sauser, gryter og ovnsretter vi har fryst ned, osv.

Dessuten hender det veldig ofte at rester fra dagen før blir brukt i dagens middag.

På hverdager bruker vi alt mellom en halvtime og to timer (om man ikke regner med "halvfabrikata" fra fryseren), og i helgene anslagsvis mellom én og seks timer, alt etter hva vi har lyst til.

Dessuten er hender det ganske ofte at vi gjør forberedelser til fremtidige middager mens vi lager middag. Det kan dreie seg om å lage thai karripasta, grilling av paprika. opplaging av fiske-/kjøttkaker eller -boller av tiloverblevent kjøtt eller fisk, osv.

Skrevet

Jeg lager det meste fra bunnen, eller nesten fra bunnen, og stort sett ganske enkle ting (enretters), så jeg tror det går med mellom 20 min til nærmere en time til vanlig. Noen retter skal jo være lenge i ovnen, f eks ovnsstekt kylling, eller man må vente på at paideig skal ligge i kjøleskapet og sånn, så det sikkert tar et par timer fra man starter til man har spist, men selve arbeidet tar ikke så mye tid... Også lager jeg kraft, baker rundstykker etc, så jeg bruker sikkert mer tid på matlaging totalt.

Skrevet

På hverdager: ca en og en halv time

I helga: ca 3-4 timer. Men da er det jo ofte ting som "lager seg selv" store deler av tida, sånn at man ikke holder på med maten konstant. (F.eks. ting som skal stå lenge i ovnen)

Skrevet

Spørs da helt hva jeg lager.

I ukedagen blir det nok bare brukt en time fra maten er i gang til den er borte fra bordet ;)

Men i helgene bruker vi å ta litt bedre tid. :)

Skrevet

Det varierer veldig, men på en vanlig ukedag tar det vel fra 30 min til en time! I hælja tar jeg meg ofte bedre tid :)

Skrevet

Ca 30 minutter. Hater å lage mat, men må ha skikkelig middag. (les: ikke børdskiver e.l)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...