Gå til innhold

Omplassering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har omplassert hunden sin før? Det ser nesten ut som om jeg må gjøre det nå... Utrolig vanskelig.. Er det vanlig å ordne det slik at jeg får se han igjen i ferien og sånn?

Skrevet

Finn noen du får god kjemi med, og som kanskje ikke bor så langt unna deg. De nye eierne setter kanskje pris på å ha en fast hundevakt også.

Hvilken rase har du da?

Skrevet

Jeg har norsk buhund..

Vil gjerne høre folks erfaringer om omplassering!

Skrevet

vi satt bort vår hund etter 4 år.

Vi kontaktet oppdretteren og hun fikk ordnet det slik at hunden fikk et godt & varrig hjem.

Vi holdt kontakten -vet hunden har det godt!

om du vil holde kontakten med hunden er igrunnen opp til de nye eierne!

Det går også ann å kontakte dyrebeskyttelsen i fylket du bor i.

de gir heller ikke hundene bort til hvem som helst!

Lykke til med ditt vansklige valg!

(Jeg maser hull i hodet på gubben for å ha hund igjen,men.. her er det vist han som er sjefen når vi kommer til det stykket- var å tittet på buehund her for en stund siden, herlige hunder) :hjerte::hjerte:

Skrevet

Men hvorfor omplasserte dere da? Jeg vil absolutt ikke omplassere hunden min, den er perfekt i mine øyne! Men problemet er at det er familiehunden. Jeg studerer i Bergen og foreldrene mine bor i Ålesund. Jeg har hatt han her i noen mnd, fordi mamma ikke orker all røytingen og at de er bundet hver helg. Har ingen som kan passe han liksom.. Og ettersom jeg ikke kan ha han her lenger, siden det går utover studiene i stor grad, så kan ikke jeg pålegge foreldrene mine å ta på seg et så stort ansvar mot deres vilje:( Er bare så surt, fordi pappa vil gjerne ha hunden! Mamma som er problemet :(

Skrevet
Men hvorfor omplasserte dere da?

Vi hadde huset fult av dyr da vi fikk barn.

Hundene vi da hadde måtte omplasseres da min førstefødte fikk asthma! :(

Men her gikk da hundene ut. Alt for barna!

Skrevet

Mamma omplasserte også hunden vår, jeg bodde i liten leilighet i Trondheim der hunden ikke hadde trivdes, og mamma ville ikke lengre ha den. (Hun synes hun aldri hadde tid til den, og følte seg veldig bundet fordi hun måtte ta seg av den alene.) Hun omplasserte gjennom Charlottes Omplassering. Hun har snakket med eierne i ettertid (de har tilfeldigvis hytte der hun bor), og hunden har det veldig bra. Anbefaler Charlottes på det sterkeste, de gjør en kjempejobb for at hundene skal få det bra, selv om det blir et stykke til Trondheim for deg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...