Gjest Madelen Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Jeg holder på å strikke skjerf, og er ganske så amatør. Begynte på nytt garnnøste, bare fortsatte som vanlig, men ny tråd. Men det ser ut som skjerfkanten går innover i skjøten. Må man legge til en maske ved bytting??
Vera Vinge Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg skjønner ikke helt hva som har skjedd, men jeg legger ikke til noen ny maske når jeg bytter. Bare fortsetter på nytt nøste, og fester den løse enden til slutt.
Lovis Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Har du byttet på begynnelsen av en omgang? Jeg synest det blir finest om jeg bytte midt i en omgang. Kan jo være at du har mistet en maske.
Gjest Miley Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Prøv å dra litt i enden på tråden, vis den blir "slapp" blir det noen ganger et søkk.
Alsana Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Og viss du er som meg og hatar å feste trådar når du er ferdig, kan du iallfall eliminere dei lause trådane som er etter garnbytte. Når du har ca 15 cm att av det gamle nøstet, kan du berre legge til starten på det nye nøstet og strikke dobbelt heilt til det gamle nøstet er brukt opp. Då er begge trådendane strikka saman og ferdig festa.
Gjest Kassiopeia Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 Dersom garnet ikke er superwash ull, er det en veldig enkel måte å skjøte det på. Flis opp endene litt, fukt dem med spytt og rull dem kraftig mellom hendene. Da toves endene sammen og du slipper å feste på vanlig vis eller strikke dobbelt. Det blir like sterkt som om det ikke er skjøtt, jeg prøvde å rive over og da røk det ved siden av... Men dette går selvfølgelig bare med ullgarn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå