Gå til innhold

Graviditetssymptomer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Hei :)

Prøver å bli gravid. Denne syklusen har vært annerledes enn jeg er vant til. Men er bare 10 dager over EL, så vil ikke teste helt ennå. Vente til søndag i alle fall! :)

Uansett, er følgende å regne som mulige graviditetssymptomer?

- Pleier å spotte fra ca 4 dager over EL, ingenting så langt.

- Er forferdelig tørst, drikker vanvittige mengder vann.

- Veldig trett. Jobbet i fire timer i dag formiddag, og har sittet pal foran tven siden, helt utslitt.

Vet at kun en test kan gi meg svaret, men jeg lurer på om dette KAN være tegn?

Takk, Anna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var veldig tørst og veeeeldig trøtt i begynnelsen av mitt svangerskap. *krysser fingre for deg*

Skrevet

Hentet fra pasienthåndboken;

Vanlig svangerskapskvalme begynner som regel 2 uker etter første uteblitte menstruasjon, og varer hos de fleste til uke 12 i svangerskapet. I noen tilfeller kan kvalmen vedvare i lengre tid. Kvalmen er særlig plagsom om morgenen, men den gravide kan være kvalm på ulike tider av døgnet. Følelsen av kvalme og en viss tretthet kan svinge fra dag til dag.
Skrevet

For min del merket jeg det ved at jeg fikk vondt i korsrygg, måtte tisse oftere og at puppene ble ømme. Gikk noen uker før jeg ble fortere sliten og nå vil jeg bare sove. Når det gjelder kvalmen så er det ingen fasitsvar på når man får det. Noen merker det nesten med en gang, andre er ikke kvalme i det hele tatt. Jeg merket først noe til kvalmen i uke 6-7, bare et par dager. Så har jeg vært helt fin frem til for noen dager siden. Kan komme og gå når som helst, alt er individuelt. Men det er visst vanlig at kvalmen gir seg etter uke 12.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...