Gjest Pupsilure Skrevet 11. september 2008 #1 Del Skrevet 11. september 2008 Skal bake på lørdag, men har ikke noe fast oppskrift jeg bruker på sjokoladekake. Og fyll har jeg aldri laget. Er det noen som har en veldig god oppskrift? Kunne sikkert googlet meg frem til en, men syntes det er greit å lage en noen har anbefalt, fremfor å velge en tilfeldig. Og fyll? Oppskrift? Tror ikke jeg har spist sjokoladekake med fyll før engang jeg.... Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 11. september 2008 #2 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg har ikke noen oppskrift å komme med på sparket, men mørk sjokoladekake med vaniljekrem som fyll er kjempegodt! Vaniljekrem får du kjøpt ferdig i butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 11. september 2008 #3 Del Skrevet 11. september 2008 Om det er greit at kaka er diiiger og skikkelig kraftig, så ville jeg prøvd meg på Devils Food Cake Har ikke prøvd akkurat denne oppskriften sjøl, men en veldig lik og det er litt av ei kake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 11. september 2008 #4 Del Skrevet 11. september 2008 Lager en mørk sjokoladekake ca sånn her: 1. Kjøp en tykk kakebunn, evt bak selv. 2. kjøp 3 (litt usikker på dette antallet) plater mørk kokesjokolade og smelt disse sake på lav varme.. ha 1 dl kaffe i ca. 3.Skjær bunnen i tre deler.. dynk alle i melk. 4. Pisk vanlig krem av kremfløte og bland den med ferdig kjøpt vaniljekrem (evt. lag selv) 5. legg kakebunnen på det fatet du har tenkt å servere den på, og spre så kremen utover bunnen, og legg på "mellomlokket", legg så på kremen utover det igjen og legg på toppen. 6. hell den smeltede sjokoladekaffeblandingen ut på kaken, og bruk en slikkepott til å spre den rundt slik at den dekker hele kaken. (sidene og toppen). 7. pynt eventuelt med div. kakepynt eller annet ønskelig 8. sett den i kjøleskapet.. den blir best om den får stå over natten, men trenger hvertfall 3-4 timer min favorittkake, utrooolig godt med den mørke, harde sjokoladen rundt og så god vaniljekrem inni! kan også variere kremen med sjokoladekrem osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå