shokosta Skrevet 11. september 2008 #1 Del Skrevet 11. september 2008 Har gjennom tidligere emne (hvorfor kvinner foretrekker yngre menn) gitt utrykk for en del problemstillinger som jeg, som moden mann, sliter med i forhold til det å være single på jakt etter kjærligheten, med delvis ansvar for en datter på 6 år, som helst burde hatt en far og partner med barn i noenlunde samme alder. Et annet emne som opptar meg i den forbindelse, er hvor vanskelig det kan være å reise på ferie, alene, med minderårige barn. Mange er jo i samme situasjon som meg, og det gjelder uavhengig av kjønn. Det er jo nettopp i feriene mange sliter mest. Venner og kjente reiser med sine kjære, mens andre sitter alene med sine barn, og lurer på hvor de skal reise for om mulig å treffe andre i samme situasjon, der både små og store kunne delt opplevelser sammen. Jeg vet at dette med ferieturer spesielt tilrettelagt for single med barn er et voksende område ute i verden, men finnes det noe tilbud her hjemme? Mente å lese om et reisebyrå som arrangerte slike turer for noen år siden, og at disse ble utsolgt med en gang, men har ikke funnet noe tilsvarende nå. Hva gjør andre i min situasjon, og finnes det slike tilbud? Jeg kunne tenke meg både sol og snøferier sammen med andre aleneforeldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *nurket* Skrevet 21. september 2008 #2 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Hei, Kanskje du finner noen tips her inne? http://www.aleneforeldreforeningen.no/ Har ikke lest mye på denne siden, men vet at den fins. Og jeg forstår hva du mener. Har bodd alene med barn i tre år. Og det har ikke blitt noe ferieturer med de siden jeg ble alene. Fant også denne: http://www.unnis-aktivitetsferie.no/ Endret 21. september 2008 av *nurket* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shokosta Skrevet 21. september 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 21. september 2008 Takk skal du ha! Bare det faktum at du selv ikke har hatt en reiseferie med barna siden du ble alene, må jo være med å bekrefte at det er et behov her?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *nurket* Skrevet 21. september 2008 #4 Del Skrevet 21. september 2008 Takk skal du ha! Bare det faktum at du selv ikke har hatt en reiseferie med barna siden du ble alene, må jo være med å bekrefte at det er et behov her?? Behov er det helt klart ja. Jeg for min del har syns at det har virket som mer stress og mas enn ferie, og reise alene med tre små barn. Så jeg har holdt meg hjemme. Nå slipper jeg heldigvis å tenke på dette fremover. Neste sommer blir det familieferie med ny samboer og totalt seks barn... hihi.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå