Gjest Fortvilet_gjest Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Hei, nå er det slik at vi har ikke beskyttet oss siste 1,5 år uten at dette har resultert i en liten baby. På grunn av en genetisk sykdom jeg har legen min henvist meg til kvinneklinkken på rikshospitalet. Og kalte meg inn til undersøkelse 6 måneder etter at legen sendte inn henvisning. Så vi skal dit mot slutten av måneden. Samtidig har jeg nylig blitt permittert fra jobben og er på jobbjakt. Jeg tror ikke det vil gå den lange stunden før jeg får en jobb. Men orker ikke tanken en gang på å utsette behandlingen for å få en baby. Jeg er 27 år og vil ikke vente lenger. Heller ikke når vi ikke vet hvor lang tid dette kan ta. Hva skal jeg gjøre? Jeg risikerer å bli gravid nesten med en gang i ny jobb.. Jeg blir veldig glad for noen synspunkter fra dere og hva dere selv ville gjort i en slik situasjon.
Sans Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Gå for begge delene, både jobb og graviditet. Å ansette ei på 27 innebærer en "risiko" for å måtte finne en permisjonsvikar, så ville ikke bekymret meg for arbeidsplassen. Heh - men så har jeg fryktelig lyst på barn selv, og klarer ikke finne en eneste plass i meg selv som sier at jeg ville ventet et sekund med utredning etc!! Lykke til! Med både jobb og prøving
Littlebird Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Ikke vent med barn på grunn av jobb! Du kan fint søke jobb selv om du får barn. Det er ikke sikkert det er lurt å si på jobbintervju.. men det er mange som ansetter folk selv om de er gravide når de skulle begynt. Det er viktig å finne gode medarbeidere, og de er verdt å vente på dersom du er rett for jobben.. barn eller ikke barn! Det er er desverre ikke alle som tenker slik.. men men. Du vet jo ikke hvor lang tid noen av delene tar.. så kjør på.. med jobb og baby! Lykke til!
Gjest TS_Gjest Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Tusen takk for responsen! Da kjører jeg på :-) Og får heller ta det når jeg havner i den situasjon ovenfor ny arbeidsgiver. Jeg orker virkelig ikke å vente 6 måneder på behandling for å få barn 6 til 12 månder etter jeg har startet i ny jobb. Tusen tkk for støtten. Godt å høre dette :-)
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Tusen takk for responsen! Da kjører jeg på :-) Og får heller ta det når jeg havner i den situasjon ovenfor ny arbeidsgiver. Jeg orker virkelig ikke å vente 6 måneder på behandling for å få barn 6 til 12 månder etter jeg har startet i ny jobb. Tusen tkk for støtten. Godt å høre dette :-) Enig! Det kan ta tid å bli gravid, og selv om det blir gravid, er det ikke gitt at det går bra, kanskje får du både en eller flere spontanaborter.... I mellomtiden skal du jo leve så det er klart du må ordne deg med jobb, helt uavhengig av evt graviditet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå