Mariblom Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Vi har tenkt at vi ikke skal melde oss på kurs i babysvømming (i og med mannen min har gått på babysvømming før), men heller bare ta med baby i svømmehallen. Jeg hadde tenkt å vente til han er ca. 6 mnd gammel, men nå sier mannen min at babyene mister den evnen til å bruke den lukkemuskelen de har i nese/gane når de er ca. 6 mnd. Så da lurer jeg, hvor tidlig kan vi ta med baby i svømmehallen? Mannen min sier at man skal bare blåse babyen litt på nesa, og så kan man dukke baby under vann uten at det gjør noe. Og, vi har selvsagt tenkt å dra i en svømmehall hvor det er godt og varmt vann. Mari
Gjest Gjest_Tatiana_* Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Jeg var på informasjonsmøte om babysvømming denne uka (selve svømmingen starter neste uke). Der sa de at man kan begynne på babysvømming allerede når babyen er 8 uker. Etter hvert blir flere reflekser svakere, så da er det vanskeligere. Derfor lønner det seg visst å starte før babyen er 6-7 mnd. Men det er ikke umulig da heller. Men de sa også at de minste babyene kan bli redde av ekkoet i rommet, høye lyder, brå bevegelser, stuping osv. Så vi fikk beskjed om å være rolige og bruke tid når vi kom inn i svømmehallen. Jeg vet ikke hvor dere skal bade, men det bør dere kanskje tenke på når dere skal bade første gangen. I tillegg bør vannet være ca 34 grader, så dere kan ikke bade i vanlig vann (det som brukes, er behandlingsbasseng o.l.) Når det gjelder dykking, så informerte dem om at lukkemuskelen (den som gjør at babyen kan dykke) settes igang ved å få vann i panna. Derfor skulle babyene dykkes under vann med panna først. Men vi fikk ikke lov til å gjøre det selv de første gangene. Da skulle det være en instruktør som dykket babyen under vann. Dette pga. sikkerhet. Det var flere av foreldrene i salen som skulle delta med barn nr. 2 eller 3 nå, men de samme reglene gjaldt for dem. Hvorfor ikke delta på et kurs selv om mannen din har deltatt før? Da får dere de best mulige forutsetningene for at babyen deres skal bli trygg i vann. Dessuten kan det vel bli litt trivelig å treffe andre voksne? Lykke til!
Gjest imli Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Det er forskjellige regler overalt... Men navlen må i alle fall være grodd. Her må ungen være minst 3 mnd og fem kilo. Ved 7 mnd er ikke refleksene til å holde pusten så sterke lengre, men det er fullt mulig å trene opp likevel. Er det mannen din som har gått på babysvømming, eller har han deltatt med et barn på babysvømming? Hvis det første er tilfellet, husker han vel ikke nok til å lære opp en unge
Mariblom Skrevet 11. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2008 Hehe... Han var på babysvømming med en baby, ja Snakket litt med han om det, og vi får se om vi kanskje begynner på et kurs rett over nyttår hvis det starter noe da.
puls Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Her (i Bergen) kan ein begynne frå babyen er 6 veker gammal. Me har vore på første samling no, og guten vår er 11 veker. Han storkoste seg, men me måtte gå opp litt før det var ferdig, for han vart etterkvart sliten og grinete. Men det var visst vanleg når dei var så små. Me skal gå ein gang i veka fram til desember, og då er han snart 6 mnd, så eg syns dette var ein fin alder for han å gå på babysvømming.
Tusenfryd Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Vi begynte ved ca tre mndrs alder og vi har aldri angret. Skulel vi fått et barn til ville vi selvsagt gått et kurs med den ungen også, ikke basert oss på det vi har lært før -d et er jo barnt som skal lære, ikke vi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå