Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da fikk jeg noen såkalte gode tilbud på julepynt fra firkløveren i år også... Uff, galskap... Har julepynt for ca 20.000 fra firkløveren fra før av, selv om det er inkludert disney jul service til 12 personer, men er litt galskap fordet....

Noen som er i samme situasjon som meg her? Som er betatt av all den fine pynten som er så alt for dyr......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke betatt av Disney pynt nei. Liker godt filmene, men ville aldri ha dekortert stua mi med noe sånn som dette f.eks.

Og at det itilegg koster 2500 kr er for meg helt ufattelig.

Gjest AnneShirley
Skrevet
Ikke betatt av Disney pynt nei. Liker godt filmene, men ville aldri ha dekortert stua mi med noe sånn som dette f.eks.

Skriver under på denne.

Generelt så ser jeg heller ikke poenget med et eget juleservise. Jule er jo en av de gangene i året da vi tar fram "det vanlige finserviset" vårt.

Skrevet

Elsker disney jeg da, ikke bare pga av filmer osv, men av andre grunner. Så jeg ser på det sånn at det er jo noe som kan gå i arv. Men smak og behag :)

Skrevet

Synes ikke at sånn pynt er noe fin, foretrekker som andre har nevnt å bruke vanlig finservise. Prisene på disse Disney greiene er dessuten helt vanvittig synes jeg..

Skrevet
Hmm, ja... Jeg har begynt på det selv, men jeg er jo så heldig at jeg trenger ikke bestikk og glassene vil jeg ikke ha.

I tillegg har jeg alle disse.. http://www.firkloveren.no/templates/PPage____16065.aspx

Jeg har også mikkes jul serien :) Det er så koselig med det juletreet som spiller musikk og ikke minst ovnen der man kan sette telys :nisseblunk:

Også har jeg de nydelige oljelampene med nøtteskål, snipp og snapp...

Skrevet
Synes ikke at sånn pynt er noe fin, foretrekker som andre har nevnt å bruke vanlig finservise. Prisene på disse Disney greiene er dessuten helt vanvittig synes jeg..

Som sagt, smak og behag :) Jeg har et hverdagsservice som brukes daglig, men i jula kommer juleservice frem.

Men at prisene er vannvittige det er jeg helt enig i :jepp:

Skrevet

Jeg liker en del av disney serien, noen av figurene hadde vært gøy og ha! Men ja, det er jo svindyrt så har ikke blitt noen gitt.

Jeg har forøvrig "Gammeldags Jul"-serviset fra firkløveren, og gleder meg masse til å begynne å bruke det! Synes det er veldig koselig å ha eget juleservise :)

Finserviset skal jeg bruke til "vanlig" besøk resten av året.

Skrevet

Nå er jeg generelt ikke spesielt glad i serviser som brukes bare noen få dager og så stues ned resten av året. Jeg foretrekker nøytrale serviser hvor man kan variere pynten rundt etter hvilken anledning det er.

Når det gjelder akkurat dette serviset kan jeg ikke begripe hverken at det koster såpass mye eller at folk vil ha det. Disney på middagsbordet til jul, hos voksne mennesker? Jeg hadde nok både flirt og kommet med en kommentar hadde jeg feiret hos noen som hadde dette, men hver sin smak. ;)

• Liker 1
Skrevet
Nå er jeg generelt ikke spesielt glad i serviser som brukes bare noen få dager og så stues ned resten av året. Jeg foretrekker nøytrale serviser hvor man kan variere pynten rundt etter hvilken anledning det er.

Når det gjelder akkurat dette serviset kan jeg ikke begripe hverken at det koster såpass mye eller at folk vil ha det. Disney på middagsbordet til jul, hos voksne mennesker? Jeg hadde nok både flirt og kommet med en kommentar hadde jeg feiret hos noen som hadde dette, men hver sin smak. ;)

Man er ikke voksen før man innrømmer at man er barnslig :nisseblunk:

Er vel ikke galt i å ha disney service når man er voksen. Men det er helt riktig at hver har sin smak!

Skrevet

Jeg tror nok jeg nepper får meg et vanlig finservise. Hvor ofte er det man egentlig har folk over?

Og jeg har kjøpt dette serviset for mitt eget bruk. Tror neppe vi kommer til å feire med noen før om et par år uansett. Og jeg liker det mye bedre enn alle disse servisene med engler, skjønner fortsatt ikke hva engler har med jul å gjøre.

Og det er uansett noe jeg har hatt lyst på siden jeg så det første gangen, og det er veldig lenge siden, så når jeg endelig fikk en stabil jobb og tjente nok med penger så bestemte jeg meg for å kjøpe det. Og jeg elsker det, jeg elsker disney hehe.. Men så er jeg også en av disse rare folkene som om jeg en gang gifter meg så skal jeg på brullypsreise til disneyland :fnise:

Skrevet
Og jeg har kjøpt dette serviset for mitt eget bruk. Tror neppe vi kommer til å feire med noen før om et par år uansett. Og jeg liker det mye bedre enn alle disse servisene med engler, skjønner fortsatt ikke hva engler har med jul å gjøre.

Les juleevangeliet! :engel:

Skrevet

Unnskyld meg, jenter, men dere er gærne.

Bruke penger på dette???

Skrevet
Unnskyld meg, jenter, men dere er gærne.

Bruke penger på dette???

Trodde jeg var gæren jeg også når jeg kjøpte så dyr julepynt, helt til det gikk opp for meg at dette er noe jeg liker og som jeg virkelig fortjener, noe jeg kan bruke hver jul. Så jeg sammenligner det feks med at det er ikke noe mer galt med det enn at mannen min kjøpte seg ps3 til 8000kr eller at jeg har venniner som bruker 10000 på moteklær (gucci, dolce gabbana osv) :nisseblunk:

Skrevet

Oi, første gang jeg ser slik julepynt. Kunne gjerne tenkt meg å pynte til julen med disney :) For meg ville det passet mye bedre enn jesus krybbe og slike ting siden jeg ikke er særlig kristen.

Bare synd det er så dyrt at jeg ikke har råd til å kjøpe det da :(

Skrevet

Jeg stusser nå heller litt på hva man mener Disney har med julen å gjøre, jeg da... :klø:

Skrevet (endret)
Jeg stusser nå heller litt på hva man mener Disney har med julen å gjøre, jeg da... :klø:

Noen forbinder julen med englerk, jeg forbinder julen med disney.. Vanskelig å komme seg inn i den kristne delen når man ikke feirer den kristne julen..

Les juleevangeliet! :engel:

Har ikke planer om å blande kristendommen inn i julen.

Endret av Gjest
Skrevet

Jeg er ikke fan av dette serviset, men hver har sin smak!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...