EMMA2 Skrevet 6. juni 2003 #1 Del Skrevet 6. juni 2003 HEI! Min kjære skal ha sjakett på bryllupsdagen vår. Vi lurer på hvilke sko som er vanlig. :oops: Noen sier lakksko, andre er ikke sikre? Noen her som føler for å dele med oss, hva som er korrekt fottøy????? EMMA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baltus brown Skrevet 6. juni 2003 #2 Del Skrevet 6. juni 2003 På engelsk går sjakett under navnet morning coat. Etter alle regler skal ikke lakksko brukes på morningen med mindre du er på vei hjem fra et veldig seeent bryllup. Lakksko hører hjemme under aftensantrekk/galla og her er det kun Kjole og hvitt eller smoking som gjelder. Jeg vil anbefale deg/din mann noen litt halvrøffe sko, fortsatt sort skinn, fortsatt KUN sort søm og kanskje heller ikke gangster-tær. Men du trenker ikke trepunkt-snøring eller jevn tå-såle. (Det er i hvert fall det jeg skal ha 16. august og jeg har per def peiling på dette etter å ha jobbet med herrekonfeksjon under studietiden...) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baltus brown Skrevet 6. juni 2003 #3 Del Skrevet 6. juni 2003 Ikke meningen å virke som en sånn dresscode snobb. Men det er det som er korrekt da. Men folk går da selvfølgelig med det man vil... Men det er litt bra at noen tar opp dette ned mannens kles-etiquette for det hjelper ikke det spøtt dersom alle dere giftegale damene bruker 25.000,-, et årsverk med planlegging og hysteri for å se bra ut og så kommer gubben dassende i noe som tilfeldigvis varledig/på salg/hang i skapet... nå må jeg jobbe da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 6. juni 2003 #4 Del Skrevet 6. juni 2003 Min kjære fikk beskjed hos "Brudekjolen" at han kunne velge. Vi har vielsen kl 13. Min kjære så litt praktisk på det og kjøpte blanke pensko. Da kunne han legge litt ekstra penger i dem, siden de kommer til å bli brukt fremover. Lakksko brukes jo ellers bare til smoking, og det brukes ikke ofte her i hus! Ikke noe hentelapp på sko fra Bridalshoes på meg i dag heller. 8 dager igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 6. juni 2003 #5 Del Skrevet 6. juni 2003 Hvis jeg har noe jeg skulle ha sagt i den forbindelse (og det har jeg antakelig ikke kjenner jeg min tilkommenderett ) hadde jeg ønsket meg at han IKKE brukte lakksko til sjaketten sin i bryllupet. Jeg liker rett og slett ikke lakksko, liker sorte diskrete herrepensko i stedet. Er ingen fotfetisjist og mener at føtter skal synes minst mulig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 6. juni 2003 #6 Del Skrevet 6. juni 2003 Ikke noe hentelapp på sko fra Bridalshoes på meg i dag heller. 8 dager igjen. De sitter ikke fast i tollen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 6. juni 2003 #7 Del Skrevet 6. juni 2003 Min kjære har kjøpt helt vanlige sorte pensko, ikke lakk, til sin jaquette. Og han blir så fin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 6. juni 2003 #8 Del Skrevet 6. juni 2003 Min kjære har kjøpt helt vanlige sorte pensko, ikke lakk, til sin jaquette. Og han blir så fin... Din også? Herregud, så like disse herremennene våre er. Kanskje vi skulle byttet? Næh, forresten! Det frister IKKE. Kos deg med DIN mann du. 8 dager igjen og jeg gleeeeeeder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 6. juni 2003 #9 Del Skrevet 6. juni 2003 De sitter ikke fast i tollen da? Åssen skal jeg i så fall vite det? Jeg gjør snart hva som helst for å få de skoene. Jeg vil ha DEM og ingen andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EMMA2 Skrevet 10. juni 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 10. juni 2003 Takk for fine savr over helgen, alle sammen, spesielt deg baltus brown! Godt å få hjelp av noen som kan dette. Hmmm..... godt å høre at han ikke trenger lakksko, da jeg ikke har spesielt sansen for dette. Da går det an å kjøre litt mer røff stil, og kanskje får han brukt de en annen gang også. EMMA :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå