Gå til innhold

Din sosoialist og antirasist

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er sosoialist og antirasist blitt et skjellsord? Hva er galt å være antirasist, eller sosialist?

På VG forumet så er jo antirasist og sosialist omtrent skjellsord, virker det som.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle stå sosialist og ikke sosoialist.

Skrivefeil.

Skrevet
Er sosoialist og antirasist blitt et skjellsord? Hva er galt å være antirasist, eller sosialist?

På VG forumet så er jo antirasist og sosialist omtrent skjellsord, virker det som.

Tja, er du høyreekstrem så er det vel omtrent som å kalle noen nazi...

Gjest virvelvind
Skrevet

Ord er bare skjellsord hvis du sier dem som et skjellsord.

Skrevet

Kaller noen meg for antirasist eller sosialist, velger jeg å tolke det som komplimenter, og som et tegn på at jeg har noen gode og riktige holdninger :) At andre ser på det som skjellsord, og bruker de som det, er meget mulig..

Skrevet

Ser også på det som et kompliment :)

Skrevet
Ser også på det som et kompliment :)

Jeg også. Jeg kan stå for begge deler, så jeg føler meg ikke akkurat stemplet om noen skulle finne på å kalle meg antirasist og/eller sosialist.

Skrevet

Det begynner i større og større grad å bli et skjellsord, ja. La oss håpe vinden snur i tide.

Gjest Gjest*Elisabeth
Skrevet

sosialist vil jeg definitivt ikke bli kalt. og det tror jeg heller ingen vil beskrive meg med heller, med god mening:) er absolutt ingen 'rødtopp' eller fan av de sosialistiske partiene eller den idologien de representerer.

Skrevet
sosialist vil jeg definitivt ikke bli kalt. og det tror jeg heller ingen vil beskrive meg med heller, med god mening:) er absolutt ingen 'rødtopp' eller fan av de sosialistiske partiene eller den idologien de representerer.

Mitt inntrykk er at selverklærte antirasister i stor grad blir oppfattet som ganske patetiske mennesker. Sosialist er liksom helt der, selv om Jens Stoltenberg vrir seg godt i stolen når han blir beskyldt for å være sosialist.

Skrevet
Mitt inntrykk er at selverklærte antirasister i stor grad blir oppfattet som ganske patetiske mennesker.

Å? Hvorfor det?

Skrevet
Å? Hvorfor det?

Det er noe med hele pakka rundt det. Den oser av virkelighetsfjern naivitet.

Skrevet
Mitt inntrykk er at selverklærte antirasister i stor grad blir oppfattet som ganske patetiske mennesker.

Rasister derimot, er jo overhodet ikke patetiske... :fnise:

Gjest også gjest
Skrevet

Sosialister og antirasister ser jeg på som godtroende og naiv.

Skrevet
Rasister derimot, er jo overhodet ikke patetiske... :fnise:

Vi ser jo alle opp til rasister :fnise:

Skrevet

Jeg tror organsasjoner som SOS Rasisme har noe av skylden for at antirasister får et dårlig rykte. SOS Rasisme bruker vold og utagerende atferd som et politisk virkemiddel. Jeg ville vært svært kritisk til at mine barn ble aktive innenfor den organisasjonen. På samme måte som jeg ville vært svært kritisk til at de ble aktive innenfor Vigrid.

Skrevet

Tja ... samboeren min bruker "sosialist" som skjellsord, for han er helt imot sosialisme. "antirasist" synes jeg bare er positivt, så lenge man ikke blir for ekstrem.

Skrevet

Ikke skjellsord kanskje, men oftest er det dumt å bruke sånne sekke-betegnelser på folk i diskusjoner, fordi det gjerne innebærer at man ikke gidder å se på eller saklig imøtegå eller utfylle argumentasjonen deres, man bare karakteriserer noen som det ene eller andre.

Skrevet

Definitivt ikke skjellsord.

Forøvrig enig med gjesten over meg her,- å bruke sekkebetegnelser på andre i diskusjoner blir altfor enkelt.

Da har man kortsluttet diskusjonen før den i det hele tatt har begynt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...