Gå til innhold

Trenger et mantra

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har meditert litt en stund nå ved å bare konsentrere meg om pusten, men ønsker å prøve meditasjon med mantra. Er det noen som kjenner til noen mantraer og hvilke effekter de skal ha? Jeg vet at ulike mantraer har ganske ulik effekt. Jeg trenger et som gjør meg ganske våken, klar og konsentrert i tillegg til avslappet, ikke et som gjør at jeg "forsvinner" inn i meg selv.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Linn_*
Jeg har meditert litt en stund nå ved å bare konsentrere meg om pusten, men ønsker å prøve meditasjon med mantra. Er det noen som kjenner til noen mantraer og hvilke effekter de skal ha? Jeg vet at ulike mantraer har ganske ulik effekt. Jeg trenger et som gjør meg ganske våken, klar og konsentrert i tillegg til avslappet, ikke et som gjør at jeg "forsvinner" inn i meg selv.

På forhånd takk

Du burde lese boka "eat pray love" Der kan du lære mye. Og står om forskjellige mantra der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forhånd takk

Jesus, kom inn i mitt hjerte, fyll meg med din Ånd, og rens meg fra all synd.

Dette er det som dekker alt det du nevner som du trenger, og du kan glemme all meditering som har med pusten å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus, kom inn i mitt hjerte, fyll meg med din Ånd, og rens meg fra all synd.

Dette er det som dekker alt det du nevner som du trenger, og du kan glemme all meditering som har med pusten å gjøre.

Ha, ha, ha!

Det mest brukte mantrat er OM, men du kan søke litt rundt og se om du finner noe som passer deg. Gayatri-mantraet skal være bra, men du må nesten prøve deg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger et som gjør meg ganske våken, klar og konsentrert i tillegg til avslappet, ikke et som gjør at jeg "forsvinner" inn i meg selv.

Hmmmm... Med disse kriteriene ville jeg nok valgt... Aaatsjooo! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...