Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to måneder sa jeg opp leiligheten min. Jeg i god tro om at jeg betalte husleie på etterskudd betalte siste husleie 23 august, og fikk ordnet det slik at jeg flyttet ut den 01 siden det var utflyttningsdato uten å måtte betale noe mer. Så når jeg leser over kontrakten min, finner jeg ut at da jeg flyttet inn, så betalte jeg husleie forskuddsvis, så jeg skulle ikke ha betalt leie den 23 august. har jeg rett på å få disse tilbake? Hva kan jeg "slå i bordet med"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har betalt, har du en kvittering på det som du kan vise frem sammen med kontrakten.

Skrevet

Og dersom du ikke har kvitteringen men har betalt via f.eks. nettbank vil det være mulig å få en bekreftelse på betalt beløp der.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

om du har betalt for en måned lengre enn det du skal bo der, så har du selvsagt krav på å få tilbake pengene dine.

Skrevet

Normalt er det 3 måneders oppsigelse på leiekontrakter, med mindre det står spesifikt i kontrakten at den bare er en måned. Og som regel så er det snakk om hele kalendermåneder. Sa du opp for to måneder siden eller gjaldt oppsigelsen fra for 2 måneder siden?

Hvis den første husleien din ble betalt i slutten av måneden før du flyttet inn, så burde den siste betales i slutten av den nest siste måneden du bor der, eventuelt i slutten av måneden før oppsigelsestiden utløper. Og kvittering fra nettbank bør være greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...