Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #1 Del Skrevet 11. september 2008 Når jeg kommer i en fart på 70-80 km/t, begynner bilen min og rattet å riste litt. Har ikke gjort det før. Hvorfor gjør det det? Løse hjul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 11. september 2008 #2 Del Skrevet 11. september 2008 Kanskje en skjev felg, har du vært borti en fortauskant i det siste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Portis Skrevet 11. september 2008 #3 Del Skrevet 11. september 2008 Ville nok trodd at dette hadde noe med hjullagrene, mellomakslene eller demperene å gjöre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 11. september 2008 #4 Del Skrevet 11. september 2008 Portis, jeg ville tro at slitte hjullagre ville ristet i alle hastigheter, med frekvens proporsjonal med hastigheten, det er hvertfall min erfaring. TS, hva slags bil har du? Opplever du mer risting når du svinger enn når du kjører rett frem? Og er det forskjell i ristingen om du svinger mot høyre eller venstre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Portis Skrevet 11. september 2008 #5 Del Skrevet 11. september 2008 Hadde en gammel bil som bare ristet i höye hastigheter, og da var det hjullagrene som var gåene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa! Skrevet 11. september 2008 #6 Del Skrevet 11. september 2008 Heia det er dekka du må avbalansere felgene.koster vel rundt 800-1000 kr.Har iallefall vært det med med min hver gang og kan si jeg har hatt en del "holker" i mitt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 11. september 2008 #7 Del Skrevet 11. september 2008 Takk for svar Det rister like mye rett fram som i sving. Kjører Fiesta 2000 mod. Ikke vært borti noen kanter i det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #8 Del Skrevet 11. september 2008 Enten lagre eller du trenger å avbalansere dekkene. PS: Det er også lurt å unngå å kjøre på kanter/fortau etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apis Skrevet 13. september 2008 #9 Del Skrevet 13. september 2008 Prøv å avbalansere hjula dine du. Sikkert løsnet ei vekt. Så tenker jeg det blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa! Skrevet 13. september 2008 #10 Del Skrevet 13. september 2008 Heia det er dekka du må avbalansere felgene.koster vel rundt 800-1000 kr.Har iallefall vært det med med min hver gang og kan si jeg har hatt en del "holker" i mitt liv. Ups ble en feil.spissinga koster det.avbalansering koster nesten ingenting!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobilian Skrevet 13. september 2008 #11 Del Skrevet 13. september 2008 Når jeg kommer i en fart på 70-80 km/t, begynner bilen min og rattet å riste litt. Har ikke gjort det før. Hvorfor gjør det det? Løse hjul? *** Det heter å balansere, du skal oppnå balanse. Det er sannsynligvis dette som feiler, siden du merker det best i høy hastighet. Om du har slitt hjullager vil du merke det også ved lave hastigheter. Det fortoner seg som vibrasjon/ulyd, dette øker i frekvens ettersom hastigheten øker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 13. september 2008 #12 Del Skrevet 13. september 2008 Når jeg hadde slitte hjullager på bilen ristet det kun når jeg kjørte over 70. Så det kan nok være det selv om det ikke rister hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts her Skrevet 15. september 2008 #13 Del Skrevet 15. september 2008 Etter en tur på verksted kan jeg opplyse om at det var forstillingen som måtte justeres. Jeg så over dekka og det ene hadde det sivet ut litt luft av, og så at det hadde en merkelig slitasje på innsiden under, og det var samme slitasje på andre dekket foran. Punkterte også det ene dekket på vei til verkstedet.... så jepp, risting er verd en undersøkelse så snart en merker noe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå