Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #1 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg har hørt fra mine foreldre at jeg var 1 år da jeg sluttet med bleien og satt på potte. Dette nekter jeg å tro på. Jeg har to barne 1 sluttet med bleien da han var 3 år og minsta på 15 mnd kan jeg ikke skjønne slutter med bleier før på lenge. Jeg kan ikke forstå disse foreldrene mine jeg. Det er vel slik at jo gamlere de blir, jo yngre ble jeg da jeg sluttet med bleie. Når de er 60 år var jeg vel 8 mnd da jeg sluttet....... Når sluttet dere andre med bleie? Glemmer foreldre fort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 6. juni 2003 #2 Del Skrevet 6. juni 2003 Ikke for å ødelegge tråden din, Merete, men jeg har i noen sammenhenger brakt i erfaring at enkelte gutter visstnok aldri slutter helt med bleier, men i slike sammenhenger er vel diverse særavdelinger på Seksualitetsforumet rett sted å poste et slikt budskap... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #3 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg tror nok at en del barn ble tørre tidligere før, fordi det den gangen var dårligere bleier, og mye mer jobb for foreldrene som måtte vaske tøybleier o.l. Derfor drev man mye mer aktiv pottetrening med mødre som var hjemmeværende og kunne holde ungen på potta hele dagen. Tror jeg sluttet med bleie ved 2 års alder, men vet også at min mor har fortalt meg at all ungene hennes hadde masse uhell i lang tid etter på. Hun tror at det gikk litt sport/ære i dette med bleieslutt i gammledager, og at selv om ungene tisset på seg, ja så skrøt man av at de var tørre fordi de ikke lenger hadde bleie i buksa. Hvor mange ganger man måtte skifte klær i løpet av dagen, det telte man ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 6. juni 2003 #4 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg sluttet med bleie da jeg var to. Tror nok det Gjest skriver om at en del barn ble tørrere tidligere før siden mødrene var mer aktive. Det + at det var flaut hvis ikke barnet var sluttet med bleie innen det var tre. Selv går min datter fortsatt med bleie, men vi har begynt å trappe ned. Ho får gå uten hvis ho vil, og ho kan ha på hvis det føles tryggere for henne. Ho kommer til å slutt helt i løpet av sommeren. Ho blir 4 i oktober. Det samme gjelder forøvrig smokker også. Før var det flaut hvis et barn på over tre år brukte smokk, i dag er det ikke så farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 6. juni 2003 #5 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg sluttet før jeg var to år gammel. Nektet å ha dem på meg. Etter det har jeg bare tisset meg ut en gang, og det var på barneskolen en gang fordi jeg ikke fikk gå på do i timen. Jeg er ganske unik i forhold til resten av familien. Pappa var sengeveter til han var 12, mamma var 18, søster var 12 og lillebror er 12 og holder på enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 7. juni 2003 #6 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg var også bare ett år. Min mor forklarer det med at det var så slitsomt å vaske toybleier, dårlig lukt i leiligheten ble det også ! Men hun innrømmer at hennes barn nok hadde adskillig flere uhell enn mine ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 7. juni 2003 #7 Del Skrevet 7. juni 2003 Mener å huske at vi var 3 år når vi sluttet med bleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2003 #8 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg vet ikke om det var sport eller ære i at ungene sluttet tidlig med bleie før, men at det var mer tungvint å bruke bleie er helt sikkert. Derfor var det sikkert om å gjøre at ungene sluttet tidligere. Nå er bleiene såpass gode at det ikke gjør noe om de bruker bleier litt lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå