Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Jeg skal til USA, og flyet i den byen jeg skal overnatte lander ikke før kl 9 om kvelden. Jeg har allerede hatt en mellomlanding i en annen by, så da er jeg vel ferdig med å komme gjennom imigrasjonen? Men likevel blir det ganske sent til jeg kommer til hotellet, må jo få fatt i bagasjen min og ta taxi til hotellet. Bør jeg gi beskjed til hotellet om at jeg kommer sent på kvelden? Min far ringte alltid og sa ifra om at vi kom sent når vi reiste på ferie da jeg var liten. Men er det nødvendig?
janne84 Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Tror det er lurt å gi beskjed ja. Når jeg har bestilt hotell i norgen eller europa har jeg fått beskjed at jeg må gi beskjed om jeg kommer etter 18 lokal tid..
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Sjekk om det står på bestillingsbekreftelsen din at hotellet er "Guaranteed for late arrival". I så fall holder de det til seks neste morgen. Står det ikke det, eller du har bestilt uten å oppgi kredittkort, ville jeg tatt en telefon.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Jeg måtte ringe for å bestille rom, siden jeg skal på en konferanse og derfor har en spesialavtale om pris. Så jeg har ikke noe skriftlig. Og selvsagt glemte jeg å si ifra om at jeg kommer sent, til tross for at jeg måtte ringe dem to ganger :s Så jeg får vel bare bite i det sure eplet og ringe en gang til. Grem, det koster jo en formue...
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Jeg bekrefter alltid reservasjonen når det nærmer seg avreise, og gir også beskjed hvis jeg kommer sent. Selv om man skal være sikret om man har oppgitt kredittkortnummer, så vet man aldri. Feil kan skje. Veldig kjedelig å bli stående uten hotellrom i en fremmed by på nattestider.
AnetteR Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Du har allerede vært gjennom immigrasjonen, ja, så du slipper å legge til denne tiden. Jeg pleier også å ringe to ukers tid før avreise for å bekrefte reservasjonen, i tilfelle det har vært noe rot. Det hadde vært så vanvittig kjedelig å stå der uten et rom. Ankommer jeg sent pleier jeg alltid å informere om dette i bestillingen evt. når jeg blir klar over dette. Og jeg pleier å bekrefte opplysningen når jeg tar telefonen til hotellet 2 uker før jeg ankommer.
Klematis Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Jeg måtte ringe for å bestille rom, siden jeg skal på en konferanse og derfor har en spesialavtale om pris. Så jeg har ikke noe skriftlig. Og selvsagt glemte jeg å si ifra om at jeg kommer sent, til tross for at jeg måtte ringe dem to ganger :s Så jeg får vel bare bite i det sure eplet og ringe en gang til. Grem, det koster jo en formue... Hvis du skal på konferanse betaler vel jobben, og da betaler vel jobben telefonen også? Uansett er det ikke sååå dyrt å ringe til USA. Med fasttelefon koster det faktisk ikke mer enn 63 øre/min... Og dessuten så har vel hotellet e-post? Jeg ville mailet dem og bedt om en bekreftelse på reservasjonen og samtidig gitt beskjed om at jeg ankom sent. Hadde de ikke svart i løpet av et par dager så hadde jeg ringt.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 Hvis du skal på konferanse betaler vel jobben, og da betaler vel jobben telefonen også? Uansett er det ikke sååå dyrt å ringe til USA. Med fasttelefon koster det faktisk ikke mer enn 63 øre/min... Og dessuten så har vel hotellet e-post? Jeg ville mailet dem og bedt om en bekreftelse på reservasjonen og samtidig gitt beskjed om at jeg ankom sent. Hadde de ikke svart i løpet av et par dager så hadde jeg ringt. Jeg må ringe fra min egen private mobil, ettersom telefonen på jobben er sperret for samtaler til utlandet (antageligvis fordi halvparten av dem som jobber her er utlendinger, og de er redd folk skal ringe til hele slekta på jobbens regning..). Siden jeg ikke har fasttelefon selv så blir det mobilen. Og det er dyrt... Om jeg ber om spesifisert reging kan jeg kanskje vise at jeg har ringt i jobbærend og få det refundert, muligens. Kan se om jeg finner en e-postadresse på dem, men da vi skulle reservere måtte vi ringe et spesielt telefonnr som hadde med konferansen å gjøre. Men det ordner seg nok
AnetteR Skrevet 11. september 2008 #9 Skrevet 11. september 2008 Jeg må ringe fra min egen private mobil, ettersom telefonen på jobben er sperret for samtaler til utlandet (antageligvis fordi halvparten av dem som jobber her er utlendinger, og de er redd folk skal ringe til hele slekta på jobbens regning..). Siden jeg ikke har fasttelefon selv så blir det mobilen. Og det er dyrt... Om jeg ber om spesifisert reging kan jeg kanskje vise at jeg har ringt i jobbærend og få det refundert, muligens. Kan se om jeg finner en e-postadresse på dem, men da vi skulle reservere måtte vi ringe et spesielt telefonnr som hadde med konferansen å gjøre. Men det ordner seg nok Ta en print av telefonregningen din, og send den inn som reiseregning med en kort forklaring og understreking av de aktuelle samtalene. Det er jo en regning i forbindelse med konferansen, som alt annet.
gard Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 Hei Jeg pleier å gi beskjed til hotellet når jeg kommer. Det kan f.eks. være lurt å gi beskjed dersom en ankommer tidlig også...så har de kanskje et rom klart til deg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå