Lykkelille Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Hei Vet ikke om dette er riktig plass for dette innlegget, men det har seg slik at jeg vil gi min kjære et digitalt speilreflekskamera til jul. Men jeg har ikke peiling på slikt! Er det noen som kan anbefale et rimelig(3-4000?), men bra kamera? Har sett litt på Canon EOS 1000D, og det ser jo greit ut. Men hva vet vel jeg Og så lurer jeg på om lader og annet en trenger er inkludert? Setter stor pris på svar
Lykkelille Skrevet 12. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 12. september 2008 Dytter litt på denne jeg, noen som vet?
baltazar Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Til den prisen, så er dette et fint kamera. Nikon D40 Jeg har selv Nikon D70, og synes det er et brukervennlig og bra kamera. Men det viktigste er ikke kamerahus, men objektivet. Om du vil bestille på nettet, så må du være oppmerksom på at Noe av de selges kun med kamerahus.
Zzyzx Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Hva som helst til den prisen er greit. Lader, batterier og overføringskabler er med i pakken, i tillegg til programvare og stropp til kameraet.
gard Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Hei Jeg kjøpte et Canon EOS 450D og det har blitt kåret til best i test i ganske mange tester. Hvis du venter litt så går det helt sikkert ned i pris. Nå ligger det vel på rett over 5000 kroner eller noe i den duren.
baltazar Skrevet 13. september 2008 #6 Skrevet 13. september 2008 Hei Jeg kjøpte et Canon EOS 450D og det har blitt kåret til best i test i ganske mange tester. Hvis du venter litt så går det helt sikkert ned i pris. Nå ligger det vel på rett over 5000 kroner eller noe i den duren. Ja, det er et flott kamera. Bra tips
Nienna Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Jeg vil svare som baltazar, at Nikon D40 er ett veldig godt valg. Veldig enkle menyer, god kvalitet til den prisen, og ett jevnt over ett veldig godt nybegynner kamera. Det er også veldig mye tilbud på det kamera hele tiden, så du kan fort få det ned til 2500 om du er heldig, med objektiv
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 For 4995 får du sony alpha 300 Sony er det kameraet med lengst batterikapasitet (700 bilder på ett batteri), og dette er vel et av de første kameraene som har "live view"-funksjon (altså at du kan se inn i skjermen mens du tar bilder). Dette åpner for muligheten til å kunne vinkle skjermen både ned og opp (over 45 grader hver vei), noe som er veldig fint ved fotografering av konserter og "skjult fotografering"... Jeg har dette kameraet selv, og er veldig fornøyd. Uansett hva slags kamera du velger: du får et bra kamera uansett for den prisklassen. Gå på en butikk, finn ut hvordan kameraer kjennes i hånda (veldig viktig), og finn ut hvilke funksjonaliteter du er mest interissert i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå