Gjest lcd Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Vi har jakta tv en stund, og fant endelig den vi ville kjøpe. Først var vi på Elkjøp, og der kostet den kr. 12.995,- (dårlig kundeservise forresten). Så var vi på Lefdal, og der kostet den kr. 15.995,- (enda dårligere kundeservice). Den elendige kundeservicen gjorde meg så irritert at jeg sjekket prisen hos komplett. no istedenfor. Hos Komplett kostet den kr. 9.995,-. Det er kr 6.000,- billigere enn Lefdal det!!!! Min mann hentet den på pick-up lageret i Sandefjord fordi han skulle i nærheten på jobb, så vi slapp å betale for frakten. Man tåler mye frakt for de prisdifferansene her. Heretter skal jeg alltid sjekke Komplett før jeg kjøper elektriske artikler.
hufsa! Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Vi har jakta tv en stund, og fant endelig den vi ville kjøpe. Først var vi på Elkjøp, og der kostet den kr. 12.995,- (dårlig kundeservise forresten). Så var vi på Lefdal, og der kostet den kr. 15.995,- (enda dårligere kundeservice). Den elendige kundeservicen gjorde meg så irritert at jeg sjekket prisen hos komplett. no istedenfor. Hos Komplett kostet den kr. 9.995,-. Det er kr 6.000,- billigere enn Lefdal det!!!! Min mann hentet den på pick-up lageret i Sandefjord fordi han skulle i nærheten på jobb, så vi slapp å betale for frakten. Man tåler mye frakt for de prisdifferansene her. Heretter skal jeg alltid sjekke Komplett før jeg kjøper elektriske artikler.Heia helt enig med deg!For å ikke snakke om servicen det er vel det verste,syntes det er fælt når familier står der inne å skal kjøpe tv og vil ha hjelp så kommer det en som de har "dradd rett inn fra gada"og skal hjelpe dag.For det første har han gjerne ikke peiling og bare "jatter"med, har sett det gang på gang.Også tegnefilm på sjermen da er jo alle tver flotte å se på.Nei,skulle ikke vært lov,bet mange tusen så kommer du hjem så er bilde helt pyton.Da er jeg glad jeg har en gubbe som har peiling ellers hadde jeg blitt skammlurt!!
AnetteR Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Jeg er kjempefornøyd med Elkjøp jeg. Det har etterhvert blitt en del store innkjøp derfra, og de er alltid veldig serviceinnstilte. Det er også lett å prute prisen ned litt, særlig hvis du skal ha flere ting samtidig eller viser til hva du kjøpte der sist. Kjøleskapet fikk jeg prutet ned 5000. En annen gang bestilte de inn til meg direkte fra produsent siden ingenting av det de hadde i butikken passet alle mine krav. Det er så behagelig å gå inn i en butikk å si: jeg vil ha det sånn og sånn, i den størrelsen, den energiklassen, disse uttakene og i den fargen. Så finner de noe som er perfekt for meg. Og leveringen er super. De er presise, høflige og veldig flinke. Det eneste du trenger å gjøre er å være hjemme og åpne døra, så er alt montert og på plass minutter senere. Så prisforskjellen går på kvalitet, levering og service. Men kanskje litt forskjell fra hvor du er i landet.
KnockedUp Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Min erfaring med Elkjøp er helt motsatt av AnetteR. Servicen i butikk har vært ok, men de er vanvittig dårlige på oppfølging, da spesielt håndtering av reklamasjoner. Vi kjøpte også TV på nettet. Husker ikke fra hvilken side, men vi sjekket opp priser, og bestilte fra den nest billigste (den billigste var en ukjent og tvilsom leverandør, viktig å være obs på at noen kan være useriøse også).
KnockedUp Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 (endret) Så prisforskjellen går på kvalitet, levering og service. Men kanskje litt forskjell fra hvor du er i landet. Enig i at det sikkert er forskjell fra butikk til butikk. Jeg kjøpte kjøkkenventilator hos vår lokale Elkjøp, og der var det ingenting å klage på. Utrolig hyggelig og proff selger, kjapp levering og jeg fikk den 1.000 kr billigere. Endret 11. september 2008 av KnockedUp
Gjest Pupsilure Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Vi har også kjøpt tv fra nettet. Tror ikke det var komplett, men noe tilsvarende. Sparte mange tusen i forhold til å kjøpe på elkjøp Vi kjøper det meste på nettet vi.
Gjest Gitte Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Såvidt jeg vet er Elkjøp nesten kjent for dårlig service, jeg hater servicen der men handler der allikevel. Helt tullete egentlig..
skrue Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 Det avhenger litt. Har verken problemer med å kjøpe fra Lefdal/Elkjøp eller på nett. Kjøper mest over nett. For meg er det egentlig prisen som bestemmer hvor jeg kjøper samt returmulighetene. Er jeg usikker på om jeg kan bruke noe utstyr, så kjøper jeg fra Lefdal/Elkjøp da man kan levere tilbake inntil 30 dager etter kjøp uten forbehold. Det har skjedd en gang at jeg måtte gjøre det. Ikke vet jeg men jeg har aldri måttet levere noe til reparasjon. Jeg kjøper aldri det billigste. Mulig det har med saken å gjøre. Service benytter jeg meg vel like lite av på nett som i butikk. Vet hva jeg skal ha. Komplett er forresten ikke spesielt billige. Jeg sjekker alltid med andre nettbutikker.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #9 Skrevet 11. september 2008 Jeg er kjempefornøyd med Elkjøp jeg. Det har etterhvert blitt en del store innkjøp derfra, og de er alltid veldig serviceinnstilte. Det er også lett å prute prisen ned litt, særlig hvis du skal ha flere ting samtidig eller viser til hva du kjøpte der sist. Kjøleskapet fikk jeg prutet ned 5000. En annen gang bestilte de inn til meg direkte fra produsent siden ingenting av det de hadde i butikken passet alle mine krav. Det er så behagelig å gå inn i en butikk å si: jeg vil ha det sånn og sånn, i den størrelsen, den energiklassen, disse uttakene og i den fargen. Så finner de noe som er perfekt for meg. Og leveringen er super. De er presise, høflige og veldig flinke. Det eneste du trenger å gjøre er å være hjemme og åpne døra, så er alt montert og på plass minutter senere. Så prisforskjellen går på kvalitet, levering og service. Men kanskje litt forskjell fra hvor du er i landet. Wtf?! Hvordan klarer du å prute kjøleskapet ned 5000? For meg er det obligatorisk å prute ved slike kjøp, men har ikke vært i nærheten av den prisen der. Hvordan argumenterer du når du kjøper da? Det høres nesten litt for sannsynlig ut syns jeg. Så hvordan gjør du det?
Arkana Skrevet 11. september 2008 #10 Skrevet 11. september 2008 Jeg må være fryktelig heldig da, for jeg har aldri opplevd dårlig service på noen Lefdal eller Elkjøp jeg har handlet på. Tror det er en type butikk som enkelte elsker å hate, og kommer man i butikken og har allerede bestemt seg for at servicen blir dårlig skal det nok godt gjøres å endre på det. Bortsett fra det er jeg selvsagt helt enig i at det lønner seg å sjekke prisene, også på nett. Det er mye å spare på det, men Komplett er forøvrig sjelden de billigste.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 11. september 2008 #11 Skrevet 11. september 2008 (endret) Jeg må være fryktelig heldig da, for jeg har aldri opplevd dårlig service på noen Lefdal eller Elkjøp jeg har handlet på. Tror det er en type butikk som enkelte elsker å hate, og kommer man i butikken og har allerede bestemt seg for at servicen blir dårlig skal det nok godt gjøres å endre på det. Bortsett fra det er jeg selvsagt helt enig i at det lønner seg å sjekke prisene, også på nett. Det er mye å spare på det, men Komplett er forøvrig sjelden de billigste. Veldig enig med deg Arkana. Endret 19. september 2008 av ¤bella¤
Nienna Skrevet 11. september 2008 #12 Skrevet 11. september 2008 Min erfaring med elkjøp er at det er utrolig vekslende service, alt etter hvor i landet man er, nesten. Elkjøp i åsane (Bergen) gav meg fantastisk service, og jeg hadde absolutt ingenting å klage på (sånn bortsett fra at en av dem tok feil en gang, en minifeil, og absolutt ikke noe jeg gadd klage på). Men i stavanger, østervåg. I svarte. Jeg og samboeren var innom, og vi fikk det sureste kvinnemennesket jeg har vært borti i en butikk. Der var det faktisk ett tilbud som kunne passet oss, men vi vandret rett ut igjen. Så jeg tror ikke det er kjeden det er noe galt med, bare enkelte butikker.
Gjest ts Skrevet 11. september 2008 #13 Skrevet 11. september 2008 Så jeg tror ikke det er kjeden det er noe galt med, bare enkelte butikker. Du har helt rett. Kanskje det ikke er enkelte butikker det er noe feil med heller, men enkelte avelinger? Eller kanskje bare enkelte ansatte? Tatt i betraktning at det i mange tilfeller er svært unge mennesker som jobber på disse stedene, er det også grenser for hvilken kunnskap og produktforståelse de kan inneha. Når de da møter noen som faktisk har kunnskap og som stiller helt relevante spørsmål som ekspeditøren besvarer feil fordi han mangler den kunnskapen, blir det hele litt dumt - og man begynner å tvile på om man i det hele tatt kan stole på det ekspeditøren sier. Vår erfaring var at han på Elkjøp var hyggelig, men kunnskapsløs. Og han på Lefdal var uhøflig og fullstendig kunnskapsløs. (Halvdigital er bl.a. et ord min samboer ble helt oppgitt over). Anyway: heretter føler vi ingen dårlig samvittighet hvis vi kikker på produktene i butikken, men kjøper på nett. Oppviser butikkene kunnskap revurderer vi nok den innstillingen. En annen ting: Å få kr 5000,- i avslag på et kjøleskap er jo helt hinsides mye. Miele er vel av de dyreste, og de koster mellom kr 10.000,- og kr. 12.000,-, så på et sånt kjøleskap vil en sånn rabatt utgjøre opptil 50%. Og det er da helt umulig. Uansett: heretter sjekker jeg alltid Komplett. De hadde god service, var hyggelige på telefonen og fremviste en utrolig bra logistikk.
baltazar Skrevet 11. september 2008 #14 Skrevet 11. september 2008 (endret) Veldig mange tror Elkjøp er billige pga hyppig markesdføring. Hvorfor velger Elkjøp å lage modellnavn på sine egne varer? Fordi de ikke vil pris-sammenlignes med sine konkurrenter, da de vet de vil havne langt nede på prisstigen. Endret 11. september 2008 av baltazar
gard Skrevet 12. september 2008 #15 Skrevet 12. september 2008 Hei Jeg pleier å kjøpe der jeg finner det billigst. Men det er ganske greitt å stikke innom Elkjøp også for da kan man iallefall se og ta på varen som man skal kjøpe. Men jeg er enig i at folk må bli flinkere til å sjekke priser...bruk f.eks. kelkoo.no :-) Akuratt med TV så hadde jeg kanskje valgt Elkjøp fordi det ligger i nærheten av hvor jeg bor og dersom det ikke funker som forventet så er det lett å retunere det.
Gjest Gjest_Angelheart_* Skrevet 12. september 2008 #16 Skrevet 12. september 2008 Det med servicen på Elkjøp varierer vel fra butikk til butikk. Vår lokale Elkjøp har bra service, men kun hvis man passer på å gå dit innenfor vanlig arbeidstid. Det er da "proffene" er på jobb og man kan forvente å få god hjelp fra noen som vet hva de snakker om. I helgene eller på kveld er det stort sett skoleungdom "dratt inn fra gata" som står i butikken og servicen blir deretter.... Synd, men sant.....
Gjest Trulselinemor Skrevet 12. september 2008 #17 Skrevet 12. september 2008 Vi handler bare på Elkjøp og har opplevd utrolig god service derfra. Har prøvd oss på Expert et par ganger, men fikk ikke service. Vi reiste til Elkjøp og fikk hjelp med en gang.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #18 Skrevet 12. september 2008 Det er jo ikke slik at ALLE som jobber i en kjede er uhøflige eller sure eller inkompetente. Det finnes slike mennesker i alle butikker og bransjer, og er man uheldig så er det en slik man støter på hvor man enn går. Men det er også mange flinke mennesker. Jeg kjøpte tv på Elkjøp i Åsane i Bergen rundt jul. Da fikk jeg ypperlig service. Jeg hadde sjekket på nettet på forhånd, og visste at det sto mellom en slik og slik tv, og at de hadde begge på Elkjøp til en ok pris. Han jeg snakket med hadde god peiling på hva forskjellene var på tv'ene, og hvilken som var best til det jeg skulle bruke den til (se på sport vs film, spille, se fra pc'en osv). Han demonstrerte også funksjoner og viste hvordan bildekvaliteten var osv. Da jeg skulle køjpe støvsuger på Elkjøp på Sotra derimot kom jeg borti en unge. Rett og slett en unge. Hun så ut som hun knapt var konfirmert, og hadde som beste argument "akkurat sånn har Mamma, og hun sier den er veldig bra". På Komplett opplevde jeg at jeg kunne adskillig mer om produktet enn han som skulle selge det til meg. Han kom med flere feile opplysninger, og når jeg høflig pekte på at han tok feil blånektet han for at han tok feil (på en skikkelig blærete måtel), og ga seg ikke før jeg fikk ham til å slå det opp og sjekke. På Expert har jeg bare opplevd hårreisende service, både når jeg så etter vaskemaskin, kjøleskap og tørketrommel. Ansatte som ikke har peiling, som står og sukker og okker seg og er totalt uinteressert i å snakke med deg, er uhøflige, og som plutselig begynner å snakke i mobilen mens de holder på å hjelpe deg. Jeg er sikker på at det er mange flinke som jobber der også, men i de to butikkene jeg har vært innom har jeg vært uheldig. Så det kommer an på personen du møter, ikke kjeden. Alle kjeder kan være uheldige og få en inkompetent person inn i systemet. Jeg handler der det er billig. Om de er elendige på service skygger jeg banen, med mindre de er så latterlig mye billigere enn alle andre at det veier opp for servicen.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #19 Skrevet 12. september 2008 Fordel med elkjøp fremfor komplett, er jo at du får ta og se på varen. Spesifikasjoner om det du skal kjøpe, bør du finne ut av på internett før du går til butikken, da butikkansatte generelt vet veldig lite om sine egne varer. Hvis dere da går rett inn, ber om en vare og går ut igjen, får dere jo like god (altså ingen) service som dere ville fått ved å handle på komplett. Feilen mange gjør, er å tro at de ansatte kan det de driver med, og da er det lett å oppleve at servicen blir dårlig. Og det dere sier om at elkjøp er dyrere enn komplett... Vil bare informere om at elkjøp har en 100% prisgaranti (DERSOM DEN BILLIGSTE BUTIKKEN EKSISTERER MED ET FAST TILHOLDSSTED). Komplett har et hovedkontor der du kan komme å hente varen, med andre ord inngår komplett i denne avtalen. Så hvis dere finner en vare på komplett, viser den til de ansatte på elkjøp, krangler litt med dem (de prøver seg ofte på at "komplett er en internettbutikk, og går ikke innenfor garantien), så skal du få varen til prisen som komplett selger den for til slutt... ...og da får du dessuten 30 dagers full returrett i tilleg
pittie Skrevet 12. september 2008 #20 Skrevet 12. september 2008 Fordi elkjøp har 30 dagers fri returrett, prisgaranti, og god kundeservice her vi bor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå